اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

ابراز تاسف راجر ور از دستگیری فروشندگان بیت‌کوین در LocalBitcoins

او می‌گوید ماموران دولتی آمریکا به صورت ناشناس در سایت LocalBitcoins وارد شده و مردم را دستگیر می‌کنند

نکات برگزیده مطلب
  • راجر ور(Roger Ver) یکی از چهره‌های شناخته شده در صنعت رمزارزی است. او که از سال 2011 تاکنون در این حوزه فعال است، خودش را «اولین سرمایه‌گذار صنعت رمزارزی می‌خواند.» تحصیل در علوم کامپیوتر و اقتصاد به او کمک کرد تکنولوژی پشت بیت‌کوین(BTC) را درک کند. در مصاحبه‌ی اخیر او دیدگاه خود را در زمینه‌ی رمزارزی بیان کرده و از دستگیری فروشندگان آمریکایی بیت‌کوین در LocalBitcoins ابراز تاسف کرد.

راجر در گذشته گفته بود: «یقینا هیچ شکی ندارم که مردم از (بیت‌کوین) به عنوان پول استفاده خواهند کرد و مانند هر کالایی قیمت (بیت‌کوین) با عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. بدلیل محدود بودن تعداد بیت‌کوین‌ها روزانه افراد بیشتری استفاده از آن را به عنوان پول آغاز می‌کنند، در نتیجه قیمت آن بسیار افزایش می‌یابد.»

راجر که تا نوامبر 2017 به شدت از بیت‌کوین حمایت می‌کرد، به عنوان «مسیح بیت‌کوین» شناخته می‌شود، در تاریخ اشاره شده راجر اعلام کرد که بیت‌کوین کش(BCH) با اندازه‌ی بازار بزرگتر، حجم معاملات و تعداد کاربران بیشتر در آینده «بیت‌کوین واقعی است.»

تغییر موضع راجر ور نسبت به بیت‌کوین

راجر اخیرا در مصاحبه‌ای با کاترین راس(Catherine Ross) در خصوص پشتیبانی‌اش از بیت‌کوین کش گفت: «من موضع خودم را تغییر نداده‌ام، من همیشه طرفدار پول الکترونیکی فرد به فرد(P2P) بودم. متاسفانه با استفاده از سانسور، تبلیغات، حملات شخصی و سوء استفاده نسخه‌ی BTC از بیت‌کوین از هدف تبدیل شدن به پول الکترونیکی فرد به فرد(بدون دخالت بانک و یا هر واسطه‌ای) به سوی تبدیل شدن به یک پروژه‌ی علمی فرد به فرد و یا پروژه‌ی ذخیره‌ی دارایی‌ها منحرف شد.»

راجر اعتقاد دارد هر کسی در کره زمین باید قادر باشد بدون نیاز به یک واسط و یا اجازه گرفتن از کسی، بتواند به سرعت تراکنش مالی انجام دهد. بر اساس گفته های او ابزار‌های ذخیره‌ی دارایی‌ها این امکان را ایجاد نمی‌کنند(بیت‌کوین)، اما بیت‌کوین کش این امکان را ایجاد می‌کند. « این همان نسخه‌ از بیت‌کوین است که من در سال 2011 به آن ورود کرده و سرمایه‌گذاری در آن را آغاز کردم، این همان نسخه‌ای از بیت‌کوین است که 8 سال به صورت تمام وقت درگیر آن بودم.» او اضافه کرد:

اگر به وایت‌پیپر بیت‌کوین نگاهی بیندازید، بیت‌کوین کش همان چیزی است که در وایت‌پیپر بیت‌کوین توصیف شده است. Roger Ver

 

راجر می‌گوید من فکر می‌کنم هر کسی که فکر می‌کند من مواضعم را تغییر داده‌ام، کمی تامل کند و به موقعیت کنونی با دید عمیق‌تری بنگرد. «من همان سخنرانی که در مورد بیت‌کوین در سال 2011 انجام می‌دادم را همچنان ادامه می‌دهم». بر اساس نظر او ویژگی‌های توصیف شده در سخنرانی‌های او در سال 2011 هم اکنون بیت‌کوین کش(Bitcoin Cash) کنونی را توصیف می‌کند اما در مورد نسخه‌ای از بیت‌کوین(Bitcoin) که هم اکنون مردم آن‌را بیت‌کوین می‌خوانند اینطور نیست.

او فکر می‌کند بیت‌کوین فعلی تنها به یک نماد تبدیل شده است و ویژگی‌هایی که بیت‌کوین در گذشته دنبال می‌کرده را ندارد. همچنین گفت که بیت‌کوین کش را نیز بیت‌کوین کاملی نمی‌داند و همیشه «فضایی برای پیشرفت همه چیز در جهان وجود دارد». راجر با اشاره به وجود تعداد زیادی از رمزارزهای مختلف که برای سهم بازار بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت:

تکامل داروین(Darwinian evolution) بر روی رمزارز‌ها نیز وجود دارد و در پایان این رقابت ما رمزارزهایی قدرتمند‌تر، پایدارتر و کاربردی‌تر برای استفاده‌ی مردم جهان در دست خواهیم داشت. Roger Ver

 

راجر گفت: «هیچ تضمینی وجود ندارد که برنده‌ی این رقابت بیت‌کوین و یا حتی بیت‌کوین کش باشد. اگر رمزارز بهتری بوجود آید که آزادی اقتصادی بیشتری برای دنیا ارائه کند و به افراد بیشتری قابلیت کنترل منابع مالیشان را ارائه نماید، من با خوشحالی از آن حمایت خواهم کرد. «من از هر آنچه که آزادی اقتصادی بیشتری برای جهانیان فراهم آورد، پشتیبانی می‌کنم،» در حال حاظر فکر می‌کنم این ابزار بیت‌کوین کش است. اما اگر در آینده رمزارز متفاوتی این ویژگی را به شکل بهتری ارائه نماید من از آن پشتیبانی خواهم کرد.»

رفتار‌ غیر منطقی ایالات متحده‌ی آمریکا

راجر با بیان این‌که آمریکا با رمزارزها سازگاری ندارد، گفت: «ماموران دولتی به صورت ناشناس در صرافی فرد به فرد LocalBitcoins سعی می‌کنند از مردم بیت‌کوین بخرند. و وقتی این مردم به ماموران بیت‌کوین فروختند، آن‌ها را دستگیر کرده و سال‌ها زندانی می‌کنند.» او این کار را غیر منطقی خواند و خواستار توقف آن شد: «این کار برای آمریکا مایه‌ی شرمساری است، هیچ کشور متمدنی مردم را به این دلیل ‌که بدون کسب اجازه از سیاستمدارن بیت‌کوین خودشان را به شخص دیگری می‌فروشند، زندانی نمی‌کند.»

راجر مالت(Malta) را سازگارترین اکوسیستم جهان در مقابل رمزارزها خواند و سنگاپور، هنگ‌کنگ، سوئیس و قبرس را به عنوان کشور‌هایی که آزادی اقتصادی زیادی دارند، نام برد و گفت که رتبه‌ی آمریکا در زمینه‌ی آزادی اقتصادی جهانی دائما در حال تنزل است و کسانی که در آمریکا زندگی می‌کنند به شکل غم انگیزی شاهد این موضوع هستند.

راجر چشم‌انداز آینده‌ را پذیرش، استفاده و درگیری بیشتر جامعه‌ی جهانی در حوزه‌ی رمزارزی می‌بیند. از دیدگاه او قانون‌گذاری ممکن است این روند را کند‌تر نماید اما نمی‌تواند مانع توقف آن شود.

آیا با دیدگاه راجر ور در زمینه‌ی بیت‌کوین و بیت‌کوین کش موافقید؟ در زمینه‌ی کشور‌های سازگار با حوزه‌ی رمزارزی چگونه فکر می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا