اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کمک مالی به جای کارمزد برای ورود به صرافی بایننس

از این پس درآمد حاصله از کارمزد ورودی کوین‌های مختلف به بایننس صرف امور خیریه خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی بایننس(Binance) که هم اکنون از نظر حجم معاملات، رتبه‌ی اول را در فهرست صرافی‌های coinmarketcap داراست، تصمیم گرفت کارمزد فهرست کردن توکن‌ها را با کمک‌های مالی(donations) جایگزین نماید. این اقدام صرافی بایننس در پی موج جدید و قدرتمندی از انتقادات علیه کارمزد‌های بسیار بالایی است که صرافی‌ها از پروژه‌های رمزارزی طلب می‌کنند.

کمک مالی بجای کارمزد

صرافی بایننس روز دوشنبه اطلاعیه‌ای را صادر کرد و در آن از تغییرات عمده‌ در سیاست اخذ کارمزدِ فهرست کردن توکن‌ها، خبر داد. این شرکت اعلام کرد که: «در یک حرکت رو به جلو، تمامی کارمزد‌های مربوط به فهرست کردن رمزارزها را شفاف کرده و تمامی آن را به خیریه اهدا می‌کنیم.»

بر اساس سیاست جدید، مدیران هر پروژه قادر خواهند بود کارمزد‌ را خودشان تعیین کنند. سپس بنیاد خیریه‌ی بایننس مجموع آن را برای عموم آشکار خواهد کرد. این شرکت ادعا می‌کند که حداقل مبلغی برای این کمک‌ها تعیین نخواهد کرد. چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی رمزارزی بایننس، اضافه کرد:

کمک‌های مالی با مبالغ بالا، فهرست شدن پروژه‌های رمزارزی در این صرافی را تضمین نکرده و یا حتی بر فرآیند بررسی آن‌ها تاثیر گذار نخواهد بود. Changpeng Zhao

 

400 بیت‌کوین برای فهرست کردن هر پروژه؟

این حرکت را می‌توان به عنوان بخشی از جریان بزرگتر استفاده از درآمد‌های پذیرش رمزارز در امور بشر دوستانه به حساب آورد. در ماه جولای، این شرکت بنیاد «بلاکچین برای خیریه» را با مشارکت رئیس جمهور مالت و تحت هدایت هلن های(Helen Hai)، سفیر حسن نیتِ سازمان ملل متحد با هدف کمک به تامین سرمایه‌ی مورد نیاز در توسعه‌ی پایدار اهداف سازمان ملل، راه‌اندازی کرد.

همچنین می‌توان این تغییر را در واکنش به موج شدید انتقادات به صرافی‌های بزرگ رمزارزی به علت درخواست کارمزد‌های بالا از پروژه‌های رمزارزی درنظر گرفت، پرداخت کارمزد بالا توسط پروژه‌ها هزینه‌های آن‌ها را افزایش داده و برای تامین آن به سرمایه‌گذاران بیشتری نیاز خواهند داشت. این مساله توجه مدیران بایننس را جلب کرده و چانگ‌پنگ ژائو نیز در گذشته به آن اشاره کرده است. در ماه آگوست بنیانگذار یک پروژه‌ رمزارزی ادعا کرده بود که بایننس برای فهرست کردن توکن این پروژه، از او 400 بیت‌کوین درخواست کرده است، آقای ژائو در واکنش به این موضوع، ادعای مطرح شده را رد کرد.

به نظر شما، صرافی‌ها چه معیار‌هایی را برای اضافه کردن یک پروژه‌ی رمزارزی به فهرست رمزارزهای قابل معامله، باید در نظر بگیرند؟ آیا درخواست کارمزد برای فهرست کردن توکن‌ها، کار درستی است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا