اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ارائه‌ی دوره‌های آموزشی بلاک‌چین توسط بنیاد لینوکس

بنیاد لینوکس اقدام به برگزاری دوره‌های پیشرفته‌ی مرتبط با بلاک‌چین و تکنولوژی Hyperledger Fabric کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات منتشر شده در فضای مجازی به نظر می‌رسد که بنیاد لینوکس اقدام به برگزاری‌ دوره‌های پیشرفته‌ی مرتبط با تکنولوژی بلاک‌چین و فناوری Hyperledger Fabric کرده است و در این زمینه به کاربرانی که بتوانند از آزمون‌ها با موفقیت خارج شوند، مدارک مرتبط اهدا خواهد کرد.

طبق اعلام مطبوعات در روز ۵ سپتامبر، بنیاد لینوکس(Linux) به تازگی دوره‌ی آموزشی پیشرفته‌ی جدیدی در رابطه با تکنولوژی Hyperledger Fabric راه‌اندازی کرده است.

این دوره‌ی جدید آموزشی که «Hyperledger Fabric Fundamentals» نام دارد علاوه بر داشتن آموزش‌های بنیادی تکنولوژی بلاک‌چین، شامل بخش‌های پیشرفته‌ای خواهد بود اکنون بخشی از یک دوره‌ی آموزشی آنلاین Blockchain for Business در پلت‌فرم غیرانتفاعی edX.org نیز محسوب می‌شوند.

طبق گزارشات منتشر شده، بنیاد لینوکس در اواخر سال جاری نیز امتحاناتی جهت اهدای مدارک مدیریت Hyperledger Sawtooth برگزار خواهد کرد که تنها مخصوص پلت‌فرم مدولار بلاک‌چین Hyperledger Sawtooth می‌باشد.

همانطور که آقای کلاید سیپرسد(Clyde Seepersad) از بنیاد لینوکس در گزارشات خود نوشته است، طبق داده‌های اخیر وب‌سایت TechCrunch مشاغل مهندسی بلاک‌چین دومین شغل در حال رشد بازار کار امروز هستند:

سرعت رشد این فناوری منجر به کمبود افراد حرفه‌ای در این زمینه که واجد شرایط برای کار‌های اجرایی و مدیریت فناوری در مقیاس سازمانی هستند، خواهد شد. پس از مشاهده‌ی اینکه بیش از ۱۰۰هزار دانشجو اقدام به شرکت در دوره‌های رایگان آموزش عالی Hyperledger کردند، ما به این نتیجه رسیدیم که زمان برای ارائه‌ی دوره‌های پیشرفته‌تر آموزشی و آزمون و صدور گواهینامه برا نشان دادن میزان دانش حرفه‌ای این افراد، فرا رسیده است.

Linux Foundation

امروز خبرگزاری‌های مختلف گزارش دادند که این دوره‌ی آموزشی جدید دانشجویان را قادر می‌سازد تا با اصول مهندسی فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دفاترکل توزیع شده(DLT)، همراه با معماری هسته و اجزای اصلی این فناوری‌ها که بر اساس کاربرد‌های Hyperledger Fabric عمل می‌کنند، آشنا شوند.

طبق آمار منتشر شده در فضای مجازی، تازه‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد که شغل‌های مرتبط با صنعت بلاک‌چین از یک روند صعودی پایدار پیروی می‌کنند که خصوصا بخش عمده‌ای از آن در آسیا قرار دارد. علاقه‌ی کاربران به فناوری بلاک‌چین و نقش‌های این تکنولوژی در زندگی مدرن به نظر می‌رسد که در بین افراد جویای کار بیشتر از موقعیت‌های مرتبط با بیت‌کوین(BTC) بوده است، علاقه‌ای که به نظر می‌رسد بخشی از آن به نوسانات بازار رمزارزی نیز مرتبط است.

با توجه به گسترش سریع تکنولوژی بلاک‌چین، طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌های بزرگ بین‌المللی اکنون دوره‌های آموزشی مرتبط با بلاک‌چین، قرارداد‌های هوشمند و صنعت رمزارزی را ارائه می‌کنند.

نظر شما در رابطه با این دوره‌ی آموزشی جدید چیست؟ آیا بنیاد لینوکس با توجه به فعالیت‌هایی که دارد، در آینده یکی از مراکز بزرگ توسعه بلاکچین تلقی خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا