اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

انویدیا الگوریتم‌های استخراج بیشتری را به سیستم قفل ضد ماینینگ خود افزوده است

نتایج اولیه‌ی بررسی عملکرد کارت گرافیکی 3080 تی.آی(GeForce RTX 3080 Ti) انویدیا(Nvidia) نشان می‌دهد که سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت این محصول علاوه بر اتریوم دیگر رمزارزها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت انویدیا(Nvidia) تایید کرده است که سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت کارت‌های گرافیکی ۳۰۸۰ تی.آی(GeForce RTX ۳۰۸۰ Ti) انتظارات این شرکت را به خوبی برآورده کرده است. سیستم محدود کننده‌ی جدید انویدیا علاوه بر اتریوم(الگوریتم اتهش) الگوریتم‌ رمزارزهای دیگری همانند اتریوم کلاسیک(Ethereum Classic)، ارگو(Ergo) و ریون کوین(RavenCoin) را نیز هدف قرار می‌دهد.

هش‌ریت کارت گرافیکی 3080 تی.آی برای استخراج دیگر رمزارزها نیز محدود شده است

در حالی که اولین تلاش انویدیا(Nvidia) برای محدود کردن هش‌ریت کارت‌های گرافیکی ساخت این شرکت به دلیل انتشار تصادفی نسخه‌ی آزمایشی از درایوری که امکان دور زدن این محدودیت را فرآهم می‌کند به شکستی برای این شرکت تبدیل شد، اما این شکست مانع ادامه‌ی مسیر مقابله با ماینرها برای استفاده از کارت‌های گرافیکی گیمینگ ساخت این شرکت نشده است.

حساب کاربری I_Leak_VN نتایج غیررسمی آزمایش کارت گرافیکی 3080 تی.آی در حوزه‌ی استخراج رمزارز را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش 3080 تی.آی بر روی الگوریتم اتهش هش‌ریت 57 مگاهش بر ثانیه را ارائه می‌کند که با نصف هش‌ریت کارت آر.تی.ایکس 3090(RTX 3090) معادل است. حتی کارت گرافیکی آر.تی.ایکس 3080(RTX 3080) نیز با مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تر می‌تواند هش‌ریت بیشتری(85 مگاهش بر ثانیه) را ارائه کند.

ویدئوی بنچمارک‌گیری از عملکرد کارت گرافیکی 3080 تی.آی بر روی دیگر الگوریتم‌ها
ویدئوی بنچمارک‌گیری از عملکرد کارت گرافیکی 3080 تی.آی بر روی دیگر الگوریتم‌ها

این ماینر تلاش کرده است تا از درایوری استفاده کند که امکان دور زدن محدودیت هش‌ریت کارت‌های گرافیکی آر.تی.ایکس 3060 را فرآهم کرده بود اما این روش برای دور زدن محدودیت 3080 تی.آی موفق نبوده است. از آنجایی که 3080 تی.آی از پردازنده‌ی متفاوتی استفاده می‌کند که در زمان انتشار درایور مورد بحث وجود نداشته است عدم موفقیت این روش عجیب بنظر نمی‌رسد.

تلاش انویدیا برای محدود کردن ماینرها بی‌فایده خواهد بود

با این وجود، تلاش انویدیا برای محدود کردن ماینرها اهمیتی ندارد زیرا پس از مهاجرت اتریوم به الگوریتم اثبات سهام انتظار می‌رود که حجم زیادی از کارت‌های گرافیکی دست دوم با قیمت مناسبی به بازار عرضه شوند.

همچنین گزارش شده است که سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت 3080 تی.آی علاوه بر اتریوم الگوریتم‌های کمتر شناخته شده‌ای همانند اتریوم کلاسیک(Ethereum Classic)، ارگو(Ergo) و ریون کوین(RavenCoin) را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش کوینیت، انویدیا نام کارت گرافیکی آر.تی.ایکس 3080 تی.آی را در فهرست محصولاتی که برچسب ال.اچ.آر(LHR) عرضه می‌شوند قرار نداده بود به همین دلیل کاربران انتظار داشتند که سیستم محدود کننده در این کارت گرافیکی اعمال نگردد. با وجود سیستم محدود کننده، کارایی محصولات انویدیا بطور محسوسی در حوزه‌ی استخراج رمزارز کاهش یافته است و ماینرها انگیزه‌ی کمتری برای خرید این محصولات خواهند داشت.

نظر شما نسبت به تلاش انویدیا برای توسعه‌ی سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت و اعمال آن بر روی الگوریتم دیگر الت‌کوین‌ها در کارت گرافیکی آر.تی.ایکس 3080 تی.آی چیست؟ با توجه به شرایط حاکم بر بازار رمزارزها و ریسک مربوط به بروزرسانی شبکه‌ی اتریوم ماینرها به خرید محصولات انویدیا ادامه خواهند داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا