اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

آیا استفاده از کارت‌های RTX برای استخراج رمزارز مناسب است؟

بررسی عملکرد کارت‌های گرافیک RTX 2080 Ti و RTX 2080 در فرآیند ماینینگ اتریوم

نکات برگزیده مطلب
  • در این مقاله سعی شده تا به صورت خلاصه جدید‌ترین کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا در فرایند ماینینگ اتریوم مورد بررسی قرار بگیرند.

شاید بتوان گفت که شور و اشتیاق پیرامون صنعت رمزارزی به اندازه‌ی ماه‌های آخر سال گذشته نیست اما باید به یاد داشته باشیم که اوایل سال جاری افزایش تقاضا برای خرید کارت‌های گرافیک توسط ماینر‌ها باعث کمبود این سخت‌افزار در بازار و جهش ناگهانی قیمت‌ها شد. حال کمپانی انویدیا نسل جدید‌ کارت‌های گرافیک خود را تحت معماری Turing و با کارت‌های گرافیک RTX روانه‌ی بازار کرده است. در این مقاله سعی شده به صورت خلاصه یک بررسی کلی بر روی عملکرد جدید‌ترین محصولات این کمپانی یعنی RTX 2080 Ti و RTX 2080 داشته باشیم.

خبرگزاری Hardwareluxx به این دو محصول جدید دسترسی کامل داشته است و از نسخه‌ی Founders Edition آن‌ها برای استخراج اتریوم در نرم‌افزار استخراج Claymore Dual Ethereum GPU Miner v11.9 استفاده نموده تا نتایج معماری جدید‌ انویدیا را در زمینه‌ی ماینینگ مورد ارزیابی قرار دهد.

در حال حاضر تنها نسخه‌ی v11.9 از نرم‌افزار مذکور توانایی پشتیبانی از کارت‌های RTX 2080 Ti و RTX 2080 را دارد و انتظار می‌رود که با تجهیز این کارت‌ها به حافظه‌های نسل جدید GDDR6، شاهد بهبود عملکرد چشم‌گیری باشیم.

طبق بررسی‌های انجام شده کارت گرافیک RTX 2080 Ti Founders Edition به هیچگونه تغییر، توانسته با مصرف 260 وات برق به سرعت 49MH/S برسد.

از سوی دیگر محصول RTX 2080 Founders Edition توانست با مصرف ۱۹۰وات برق به سرعت 36MH/s دست‌یابد.

این ارقام شاید به نظر زیاد نباشند اما در مقایسه با کارت‌های گران‌قیمت و پرمصرف Radeon RX Vega 64 می‌توان گفت که RTX 2080 Ti توانسته به اعداد قابل توجهی در Claymore دست یابد.

مقایسه‌ی قدرت کارت‌های مختلف در ماینینگ اتریوم

برای اطلاعات بیشتر باید ذکر کنیم که کارت‌های گرافیک Radeon RX Vega 64 با مصرف فوق‌العاده زیاد 360وات توانسته‌اند تنها به 41MH/S برسند، در حالی که محصول دیگر کمپانی AMD یعنی کارت‌های Radeon RX 580 که یک کارت معمول و پرکاربرد در صنعت ماینینگ محسوب می‌شود با مصرف چیزی کمتر از 100وات می‌تواند به سرعت 31MH/s برسد.

با این حال، این آزمایشات در اینجا به پایان نرسیده است زیرا خبرگزاری مذکور در ادامه میزان مصرف کارت‌های RTX 2080 Ti و RTX 2080 را به ۷۵درصد رسانده و حافظه‌ی آن‌ها را به 1900MH اورکلاک کرد.

نتایج بدست آمده از این اوکلاک واقعا قابل توجه بود، زیرا کارت‌های 2080 Ti Founders Edition توانست به سرعت 54MH/s برسد در حالی که با ۸۰وات کاهش قدرت، تنها چیزی بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ وات مصرف برق داشت.

از سوی دیگر برای محصول Nvidia RTX 2080 Founders Edition با مصرف برق بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ وات، به راحتی می‌تواند به سرعت 40MH/s رسید.

باید یاد‌آور شویم که تمرکز کمپانی انویدیا در تولید این محصولات جدید، تماما تکنولوژی پردازش بازتاب نور لحظه‌ای یا Real-Time Ray Tracing بوده است، که در بازی‌های روز دنیا می‌تواند اثرات نوری شگفت‌انگیری را خلق کند.

علاوه بر این، کمپانی انویدیا یک نرم‌افزار جدید با نام OC Scanner را نیز معرفی کرده است که می‌تواند با بررسی سیستم و بدون دخالت کاربر، کارت‌های گرافیک متصل را تا حد مناسبی اورکلاک کند. نتایج اورکلاک توسط این نرم‌افزار هم چشم‌گیر بوده و در ۹۹درصد مواقع کاملا پایدار مانده است.

نظر شما در رابطه با نتایج بدست آمده چیست؟ آیا خرید این کارت‌های قدرتمند برای ماینینگ اتریوم مقرون به صرفه است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Segmentnext

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا