اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

گامی بزرگ برای پذیرش رمزارزها در کشور تایلند

از هفت درخواست ارائه شده، چهار صرافی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند پذیرفته شده و به صورت قانونی شروع به فعالیت کردند

نکات برگزیده مطلب
  • برخی از کشور‌ها همانند چین رویکرد ستیزه جویانه‌ای در مقابل استفاده از رمزارزها دارند ولی کشور‌هایی همانند تایلند به گرمی از این تکنولوژی استقبال می‌کنند. با اجرای فرآیند قانون‌گذاری فعالیت‌های رمزارزی در کشور تایلند، ۷ شرکت فعال در این حوزه درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور ارائه کردند. در نتیجه‌ی بررسی این کمیسیون ۴ درخواست پذیرفته شده، ۲ درخواست رد شده و یک درخواست همچنان در حال بررسی است. شرکت‌هایی که درخواست آن‌ها رد شده می‌توانند با برآورده ساختن الزامات مجددا تقاضای مجوز کنند.

 

پذیرش صرافی‌های رمزارزی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند

تایلند در ابتدا رویکرد سنگینی نسبت به رمزارزها داشت. این کشور در ابتدا مالیات فلج کننده‌ای را بر معاملات رمزارزی و سود آوری از آن‌ها پیشنهاد کرد. بدون شک این موضوع حتی پیش از اجرا می‌توانست به این کسب و کار خاتمه دهد. نهاد قانون‌گذاری تایلند که بیش از چهار سال سابقه‌ی کنترل کسب و کار و اقتصاد این کشور را برعهده دارد، در حرکتی به جلو 15 درصد مالیات را کاهش داد.

تعدادی از استارت‌آپ‌ها و صرافی‌های رمزارزی از ماه آگوست درخواست مجوز خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند(SEC) ارائه کردند. SEC با بررسی به هفت صرافی اجازه داد تا به فعالیت خود ادامه دهند. تاییدیه‌ی رسمی در هفته‌ی جاری برای چهار صرافی صادر شده است.

Thai SEC

بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده، SEC اعطای مجوز به 4 کسب و کار در حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتالی را برای وزارت اقتصاد تایید کرد. از میان درخواست‌های ارسال شده، دو درخواست رد شده و یک درخواست همچنان در انتظار تایید است. فهرست شرکت‌های تایید شده عبارتند از Bitcoin Co., Ltd،  Bitkub Online Co., Ltd، Satang Corporation و شرکت TH Company که به عنوان کارگزار و معامله‌گر رمزارزی ثبت شده است.

دو شرکتی که درخواست آن‌ها پذیرفته نشد عبارتند از Cash 2 Coin و South East Asia Digital Exchange. روش‌هاب احراز هویت(KYC) ناکافی و ناتوانی در اجرای استاندارد‌های امنیت سایبری که توسط دستگاه نظارتی تعیین شده، به عنوان دلایل رد شدن تقاضای این شرکت‌ها عنوان گردیده. وزارت اقتصاد به این دو شرکت اجازه داده است که تا 14 ژانویه 2019 به فعالیت خود ادامه دهند. پس از تاریخ اشاره شده از شرکت‌ها خواسته شده است که دارایی‌های دیجیتالی را به مشتریان خود بازگردانده و زمانی که این کار را انجام دادند، SEC را نیز مطلع نمایند. زمانی که شرکت‌ها بتوانند استاندارد‌های لازم را برآورده کنند، امکان درخواست مجدد مجوز برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

bitkub

شرکتی که درخواست آن در وضعیت درحال بررسی قرار دارد، Coin Asset Company نام دارد. با توجه به تغییرات اجرایی در این سازمان SEC همچنان در حال بررسی جزئیات بوده و درحال حاظر شرکت می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

در طول یکسال گذشته تایلندسازگاری بیشتری نسبت به رمزارزها نشان می‌دهد و اعطای مجوز رسمی به شرکت‌های فعال در این حوزه به رشد صنعت رمزارزی در این کشور کمک می‌کند. هر چند شرایط قانون‌گذاری در تایلند مثبت ارزیابی می‌شود و پرتال رسمی پیشنهاد اولیه‌ی سکه(ICO)، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند معرفی شده است، بانک مرکزی و حاکمان نظامی همچنان با انتشار هشدار به سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه، موضع محتاطانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند.

آیا صدور مجوز برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رمزارزی و رویکرد مثبت این کشور موجب پیشرفت تایلند در این حوزه‌ی نوظهور خواهد شد؟ آیا با قانون‌گذاری رمزارزها موافقید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
NewsBTC
دکمه بازگشت به بالا