اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

رئیس کمسیون SEC دلایل عدم تصویب ETF بیت‌کوین را اعلام کرد

عدم وجود نظارت کافی و همچنین روش‌های نگه‌داری ناکارآمد و نامناسب دلایل اصلی تصویب نشدن ETF بیت‌کوین می‌باشند

نکات برگزیده مطلب
  • جی کلایتون رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) در کنفرانس Consensus Invest در شهر نیویورک اعلام کرد با وجود اینکه گام‌هایی در جهت ارائه‌ی راه‌حل‌های صندوق نگهداری غیرقابل دستکاری برداشته شده است، اما باز هم میزان ارائه‌ی این خدمات و نظارت دقیق بر بازار‌های رمزارزی بسیار کم است، به همین جهت او آماده‌ی نشان دادن «چراغ سبز به تصویب ETFبیت‌کوین» نیست.

از زمان استخراج اولین بلاک‌های بیت‌کوین، نوآوران واقعی ارزش‌های نهفته در دل صنعت رمزارزی را به چشم دیدند،‌ و فهمیدند که ورود به آن در هر زمانی منطقی است. با این وجود، یک کمیسیونر از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) اعلام نموده که ظهور یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله(ETF) با پشتوانه‌ی رمزارز، ممکن است حداقل در حال حاضر چیزی جز یک رویای شیرین نباشد.

کمیسیون SEC وظیفه‌ی تصویب و رد ETFها را بر عهده دارد

جی کلیتون: نظارت بر بازار و صندوق نگهداری رمزارزی هنوز جزء نگراني‌ها هستند

آقای جی کلیتون(Jay Clayton) که از ماه می ۲۰۱۷ ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را بدست گرفته است، اخیرا در کنفرانس Consensus Invest شهر نیویورک اعلام نموده که به هیچ عنوان آماده‌ی نشان دادن یک «چراغ سبز برای ETFبیت‌کوین» نیست.(برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ETF می‌توانید به مقاله‌ی مربوطه مراجعه نمایید)

آقای کلیتون برای توضیح بیشتر در رابطه با این گفته‌های تند خود با اشاره به نقش کیسیون SEC در کاهش میزان خطرات نهفته در بازار مالی اعلام کرد که عدم نظارت کافی در بازار‌های رمزارزی یکی از اصلی‌ترین دلایل تصویب نشدن ETFبیت‌کوین است.

با اینکه بلاک‌چین‌ها ظاهرا دارای شفافیت هستند، آقای کلیتون به عنوان تصمیم‌گیرنده‌ی SEC اظهار داشت که از لحاظ پیاده‌سازی نظارت دقیق، حجم قابل توجهی کمبود در پلت‌فرم‌های رمزارزی وجود دارد. وی در پاسخ به سوال اینکه چشم‌انداز ETFبیت‌کوین را چگونه می‌بیند، اعلام کرد:

jay claytonدر حال حاضر این نوع (نظارت) امنیتی در صرافی‌هایی که مبادله‌ی ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند، وجود ندارد. این یک مشکل اساسی است که باید قبل از هرچیزی حل شود. Jay Clayton

وی در ادامه توضیح داد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند یک دارایی با پشتوانه‌ی کالا، عاری از هرگونه دستکاری باشد. او برای توضیح بیشتر در رابطه با این گفته‌های به تغییر مشکوک و ناگهانی قیمت‌ها اشاره کرد.

آقای کلیتون در علاوه بر ترس در رابطه اقدامات نظارتی مناسب، همچنین اشاره کرد که با وجود اینکه گام‌هایی در جهت ارائه‌ی راه‌حل‌های صندوق نگهداری غیرقابل دستکاری برداشته شده است، اما باز هم میزان ارائه‌ی این خدمات بسیار کم است.

آقای کلیتون زمانی که بر روی استیج کنفرانس Consensus Invest  حضور داشت، اعلام کرد که «برخی سارقان صنعت رمزارزی به گونه‌ای عمل می‌کنند که باعث سردرگمی همه می‌شوند». این گفته‌های او احتمالا اشاره به موقعیت‌هایی دارد که بدون وجود هرگونه اجازه‌ی دسترسی به کیف‌پول‌های سرد(cold storage wallets) استارت‌آپ‌های رمزارزی، سارقین توانسته‌اند به آن‌ها نفوذ نمایند. با توجه به این موضوع، آقای کلیتون اظهار داشت که راه‌حل‌های ذخیره‌سازی دارایی‌های رمزارزی نیاز دارند تا «بهبود یافته و سخت‌تر» شوند.

جالب اینجاست که نظرات اخیر آقای کلیتون در رابطه با این مشکلات بازار رمزارزی کاملا مخالف بیانیه‌ی منتشر شده توسط VanEck می‌باشند. لازم به ذکر است که نمایندگان کمپانی سرمایه‌گذاری VanEck در اواسط ماه اکتبر یک جلسه با نمایندگان کمیسیون SEC برگزار کرده‌اند.

همانطور که قبلا گزارش شده است، از طریق یک اسلاید با عنوان «پیشنهاد SolidX کمپانی VanEck  باید تایید شود»، زیرمجموعه‌ی رمزنگاری کمپانی VanEck  اعلام کرد که پیشرفت‌های برجسته‌ای در راستای حل معضلات مربوط به قانون‌گذاری صورت گرفته است، به طوری که به نظر می‌رسد نگرانی‌های SEC در رابطه با این موضوع را برطرف خواهند کرد. به عنوان مثال قبل از اعلام اینکه قوانین CBOE نشان می‌دهد نظارت در بازار یکی از اولویت‌های این بازار است، کمپانی سرمایه‌گذاری VanEck   ادعا کرد که در حال حاضر «یک بازار مشتقات قانون‌گذاری شده برای بیت‌کوین» وجود دارد.

با تمام این تفاسیر، انتقادات شدید آقای کلیتون باعث یادآوری این ترس در ذهن سرمایه‌گذاران شد که با تصویب یک ETF، سال‌ها و یا حداقل ماه‌ها فاصله داریم. اما باز هم جای امیدواری وجود دارد، چراکه به نظر نمی‌رسد ۴۶۰۰ کارمند فعال در SEC همگی نظرات مشابهی در رابطه با محصولات و بازار‌ها نوظهور یا موارد دیگر داشته باشند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقا کلیتون چیست؟ چه مواردی باعث شده که او میزان نظارت بر بازار‌های رمزارزی را ناکافی اعلام کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
NewsBTC

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا