اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

کمیسیون SEC مدعی شد: سرمایه‌گذاران ریپل به دنبال افزایش دو برابری قیمت آن هستند!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) در پرونده‌ی تشکیل شده علیه شرکت ریپل(Ripple) و مقامات آن مدعی شده که سرمایه‌گذاران و نگهدارندگان رمزارز XRP اکنون به دنبال دستکاری قیمت‌ها و افزایش ارزش دارایی‌ها خود هستند

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل جان ای دیتون(John E. Deaton) وکیل دادگستری از قاضی پرونده‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) علیه شرکت ریپل خواست تا او را به عنوان نمایندگان دارندگان رمزارز XRP در این پرونده دخیل کند. گرچه به نظر می‌رسید که دادگاه با این درخواست وی موافقت خواهد کرد، اما پس از اعتراض کمیسیون SEC به این درخواست، قاضی پرونده نیز مخالفت خود را اعلام کرد. کمیسیون SEC در اعتراض‌نامه‌ی خود عنوان کرده بود که سرمایه‌گذاران و دارندگان رمزارز ریپل اکنون به دنبال افزایش قیمت و دوبرابر کردن ارزش توکن‌های XRP هستند تا ضررهای مالی ایجاد شده به واسطه‌ی سقوط ارزش این رمزارز را جبران کنند.

کمیسیون SEC مدعی شد

به دنبال تلاش‌های مداخله جویانه‌ی جان ای دیتون(John E. Deaton) وکیل پرونده‌ی ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) که به نمایندگی از ۱۰ هزار نفر دارنده‌ی رمزارز ریپل(XRP) در دادگاه حضور به عمل آورده بود، به نظر می‌رسد که طرفین اکنون چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به آینده‌ی این دارایی رمزارز در آمریکا رسیده‌اند.

گرچه درخواست و صحبت‌های آقای دیتون دو هفته قبل در جلسه‌ی دادگاه رد شده بود، اما به نظر می‌رسد که اکنون قاضی پرونده رای خود را تغییر داده و به او اجازه داده است که نمایندگی ۱۰ هزار سرمایه‌‌گذار ریپل در خاک آمریکا را برعهده بگیرد. به گفته‌ی وی، وکلای شرکت ریپل(Ripple) پیش از این اظهار داشته‌اند که حتی در صورت رد درخواست نمایندگی سرمایه‌گذاران ریپل از طرف قاضی پرونده، وی می‌تواند نقش‌های دیگری را برعهده بگیرد.

در تاریخ ۲۶ام مارس جورج جی تنیرو(Jorge G. Tenreiro) وکیل ارشد کمیسیون SEC در نامه‌ای به آنالیسا تورس(Analisa Torres) قاضی فدرال، از دادگاه خواست تا از مداخله‌ی دارندگان رمزارز XRP در پرونده‌ی ریپل علیه کمیسیون SEC جلوگیری به عمل آید.

نمایندگان کمیسیون بورس و اوراق بهادار در دادگاه استدلال کردند که دخالت دارندگان رمزارز ریپل در پرونده باعث پیچیدگی هرچه بیشتر پرونده و سردرگمی طرفین خواهد شد.

دخالت در پرونده توسط سرمایه‌گذاران

درحالیکه کمیسیون SEC مدعی شده اگر دادگاه به نفع دارندگان رمزارز XRP رای صادر کند، ممکن است تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران در پرونده حضور به عمل آورده و در آن دخالت کنند، جان ای دیتون اعلام نموده که تنها سه نفر از شرکت ریپل شکایت کرده و سایر نام‌های حاضر در پرونده به عنوان طرف مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار شناخته می‌شود. به گفته‌ی این وکیل مردمی، شکایت این سه نفر نیز تا به این لحظه هیچ اقدام قانونی و قضائی در پی نداشته است.

اگرچه آقای دیتون در رابطه با آخرین تحولات این پرونده با مقامات شرکت ریپل یا وکلای آن صحبت نکرده است، وکلای این شرکت فعال حوزه‌ی رمزارزها تاکید کرده‌اند که موقعیت پرونده براساس پاسخ کمیسیون SEC تعیین خواهد شد. تا به این شرکت ریپل در رابطه با وضعیت پرونده موضع‌گیری‌های خنثی داشته است، برخی مقامات این شرکت ادعا می‌کنند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به عنوان یک تنظیم کننده و قانون‌گذار مالی باید ابهامات موجود در رابطه با تاثیر احتمالی این پرونده بر روی بازارهای ثانویه‌ی ریپل را تعیین تکلیف و روشن نمایند.

دیتون هرگز مدعی از دست دادن پول به واسطه‌ی ریپل نبوده است

به گفته‌ی آقای دیتون، اگر صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز براساس آنچه در جلسه‌ی دادرسی تاریخ ۲۰ام مارس گفته شده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست وضوح بیشتر داشته باشند، بدون شک این آژانس نظارتی و قانون‌گذاری مجبور به ارائه‌ی اسناد و مدارک لازم برای فعالیت مجدد ریپل در صرافی‌ها و امکان مبادله و انجام تراکنش XRP خواهد بود. وی با تاکید بر این موضوع که کمیسیون SEC در ابتدا به دنبال مسدودسازی و جلوگیری روند فروش توکن‌های XRP نبوده است، توضیح داد که:

هیچ چیز مانع فروش رمزارزها XRP توسط شرکت ریپل جهت تامین هزینه‌های جاری نیست. اگر کمیسیون SEC به صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز اعلام کند که آن‌ها می‌توانند روند مبادله‌ی ریپل را آغاز کنند، شرکت ریپل می‌تواند در مدت زمان کوتاهی هزینه‌های حقوقی و هزینه‌های عملیاتی پرونده را تامین کند. John E. Deaton

مداخل و دستکاری قیمت

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، کمیسیون استدلال می‌کند که هدف آقای دیتون از مداخله و پشتیبانی از شرکت ریپل افزایش دو برابری قیمت XRP و همچنین تلاش برای «بازگردانی تراکنش‌های سوداگرانه» دارایی‌های دیجیتال است. با این حال، دیتون در ماه ژانویه با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که «به جز سقوط قیمت ریپل پس از انتشار اخبار مربوط به تشکیل پرونده علیه این شرکت، هرگز حتی ادعا از دست دادن پول و ضرر مالی به واسطه‌ی XRP را نداشته است».

ریپل Ripple XRP کمیسیون SEC
ریپل

این وکیل رسمی دادگستری ایالات متحده با تاکید ویژه بر «اینگونه ادعاهای پوچ» توضیح داد که برخی دارندگان ریپل این دارایی دیجیتال را به عنوان سرمایه‌گذاری مبتنی بر گمانه‌زنی خریداری کرده‌اند، موضوعی که خود «اثبات» بر آن است که شرکت ریپل توکن‌های XRP را به عنوان قرارداد سرمایه‌گذاری در اختیار خریداران قرار می‌دهد. وی در ادامه با اشاره به اعتراض کمیسیون SEC به درخواست‌نامه‌ی قبلی، توضیح داد که پرونده‌ی SEC علیه ریپل را می‌توان تهدیدی برای تمام پروژه‌های رمزارزی در نظر گرفت، از جمله بیت کوین و اتریوم.

نظر شما در رابطه با ادعاهای کمیسیون SEC و احتمال دخالت سرمایه‌گذاران در پرونده چیست؟ آیا حضور نمایندگان سرمایه‌گذارن در روند دادرسی این پرونده می‌تواند کفه‌ی ترازو را به نفع ریپل تغییر دهد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا