اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

مک‌آفی: از این پس تبلیغات مربوط به ICOها را انجام نمی‌دهم

وی به تازگی اعلام کرده که به دلیل تهدیدات SEC دیگر در توییترش تبلیغات مرتبط با ICOها را انجام نمی‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • جان‌ مک‌کافی به تازگی در توییتر خود پستی منتشر کرده است و طی آن اعلام کرده که از این پس تبلیغات مرتبط با ICOها را در توییتر خود انجام نخواهد داد و دلیل اصلی این امر را تهدیدات SEC بیان کرده است.

جان مک‌آفی(John McAfee) به عنوان یک پیشگام در عرصه‌ی نرم‌افزارهای ضد ویروس و دوستدار صنعت رمزنگاری به تازگی طی یک توییت رسمی اعلام کرده است که به دلیل تهدید شدن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) دیگر با ICOها کاری ندارد و آن‌ها را تبلیغ نخواهد کرد. تا کنون SEC از هرگونه اظهار نظر در مورد توییت وی خودداری کرده است.

در ماه آوریل مک‌آفی اعلام کرد که برای هر توییت تبلیغاتی که مرتبط با رمزارزها و محصولات مربوطه باشد، ۱۰۵ هزار دلار دست‌مزد دریافت خواهد کرد. مک‌آفی ادعا کرد که اگر این میزان هزینه‌ را به تعداد افراد فالور او در توییتر تقسیم کنید، تنها ۰/۱۳ دلار برای هر نفر محاسبه می‌شود که به گفته‌ی وی “این مقدار از هر روش تبلیغاتی دیگری کمتر و ارزان‌تر است”.

پست توییتری مک‌آفی

در ماه ژانویه، وب‌سایت خبری Cointelegraph در مصاحبه‌ای از مک‌آفی سوال کرد که آیا کسی تا کنون تلاش کرده در توییتر او برای تبلیغ یک پروژه یا محصول با او ارتباط برقرار کند؟ و اگر جواب مثبت است کدام پروژه‌ها. وی در پاسخ گفت:

من باید بگویم که قطعا آن‌ها تلاش کرده‌اند تا به من پول پرداخت کنند(تبلیغات انجام دهند). من در مورد زندگی مالی خودم صحبت نخواهم کرد، اینکه از کجا درآمد دارم و یا از چه کسی دریافت می‌کند. و در واقع من فکر می‌کنم که حتی پرسیدن این چنین سوالی از مردم بی‌ادبی است.

John McAfee

زمانی که از او پرسیده شد که آیا در رابطه با اتفاقات Pump-and-Dump(خرید در زمان ارزانی و فروش در گرانی) مرتبط با وی احساس مسئولیت می‌کند یا خیر، وی جواب که اصلا و ابدا هیچ احساس مسئولیت در قبال اینگونه اتفاقات ندارد.

ماه گذشته نیز مک‌آفی اعلام کرد که قصد دارد به شکل رسمی ارز فیات خود را منتشر کند که با پشتوانه‌ی رمزارزها خواهد بود، که توسط وی قابل بازپرداخت خواهد بود. او گفت که تمامی اسناد مربوط به املاک مک‌آفی توسط یک توکن به بلاک‌چین متصل خواهد شد.

این دوستدار صنعت رمزنگاری اویل ماه گذشته نیز دوباره در صدر خبر‌ها دیده شد، چونکه اعلام کرده  بود به عنوان راهی برای خدمت به جامعه‌ی رمزنگاری، در سال ۲۰۲۰ برای عنوان ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد خواهد شد و در انتخابات شرکت خواهد کرد. مک‌آفی پس از این اتفاق یک توییت منتشر کرد و توضیح داد اگرچه او فکر می‌کند که شانسی برای برنده شدن ندارد، اما نامزدی او در این انتخابات، یک پلت‌فرم برای گفتن حقایق را در اختیار او قرار خواهد داد.

ماه گذشته SEC به صورت عمدی یک وب‌سایت مرتبط با ICO جعلی را برای افزایش آگاهی مردم از علائم هشدار دهنده‌ی معمول در رابطه با کلاه‌برداری‌های ICOها و آموزش سرمایه‌گذاران، راه‌اندازی کرد. این وب‌سایت شامل جزئیاتی مانند یک Whitepaper گمراه کننده، ادعای تضمین و بازگشت اعتبار، تاییدیه از افراد مشهور و یک شمارنده‌ی معکوس بود.

در ماه آوریل، رابرت جکسون(Rober Jackson) به عنوان یکی از کارمندان SEC، ICOها را مورد انتقاد قرار داد و گفت:

فضای رمزنگاری پر از تحولات ناراحت کننده‌ای است که ما در SEC و به ویژه در فضای ICOها دیده‌ایم.

Rober Jackson

نظر شما در رابطه با سیگنال‌های آقای مک‌آفی چیست؟ آیا شما هم از مشتریان این سیگنال‌ها بوده‌اید؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CoinTelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا