اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

درآمد ۲۲/۸ میلیون دلاری کمپانی GMO در حوزه‌ی رمزارزی

کمپانی ژاپنی GMO Internet، گزارش عملکرد فصلی خود را در حوزه‌ی کسب و کارهای رمزارزی منتشر کرد

نکات برگزیده مطلب
  • GMO Internet که یک شرکت بزرگ در صنعت IT محسوب می‌گردد، در روز دوشنبه 12 نوامبر، گزارش مالی فصل تابستان خود را منتشر کرد. این گزارش با وجود شرایط نامساعد در بازار رمزارزی، «عملکرد تاریخی» این شرکت را در حوزه‌ی رمزارزها، نشان می‌دهد.

 

GMO ادعا می‌کند که کسب و کار این شرکت در حوزه‌ی رمزارزی شامل تولید محصولات ماینینگ و صرافی رمزارزی این شرکت، 2.6 میلیارد ین(معادل 22.8 میلیون دلار) در سه ماهه‌ی سوم سال، درآمد نصیب این شرکت کرده است. این درحالی است که تنها یک‌سال از ورود شرکت GMO به حوزه‌ی رمزارزی، سپری شده است.

گزارش شده است، تعداد کاربران GMO Coin(پلتفرم معاملاتی شرکت GMO)، به 208 هزار کاربر رسید و این کاربران مبلغی معادل 89 میلیارد ین(781 میلیون دلار) در ماه اکتبر معامله کرده‌اند. GMO سود فصل به فصل(QoQ) خود را معادل 34.4 درصد گزارش کرد.

در همین حال، درآمد فصل به فصل بخش ماینینگ GMO افزایش یافته است، اما سود این بخش در سه‌ماهه‌ی دوم و سوم سال کاهش یافته است. این شرکت علت این موضوع را «بدتر شدن شرایط محیطی» و «کاهش قیمت تجهیزات ماینینگ» عنوان کرد. بر اساس آمار ارائه شده توسط GMO در ماه اکتبر، هش‌ریت عملیات ماینینگ این شرکت معادل 674 پتاهش بر ثانیه(PH/s) است، اما GMO قصد دارد ظرف مدت یک‌سال به هش‌ریت 800 پتاهش بر ثانیه برسد.

اسیک(Asic) ماینینگ جدید این شرکت با نام GMO miner B3 که اطلاعیه‌ی آن در جولای منتشر و سفارش‌گیری محصول برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل تاخیر در تحویل برخی از قطعات الکترونیکی، دچار تاخیر شد.

GMO همچنین زمان ارائه‌ی رمزارز خود(GMO Japanese Yen) که توسط ین ژاپن پشتیبانی می‌شود را به آینده موکول کرد. بر اساس اطلاعیه‌ی GMO، انتظار می‌رود رمزارز قیمت ثابت این شرکت که در اکتبر خبر ساخت آن منتشر شد و معاملات بین‌المللی را هدف قرار داده است، در سال 2019 راه‌اندازی شود.

آژانس خدمات مالی ژاپن(FSA)، که قانون‌گذاری صرافی‌های رمزارزی ژاپن را بر عهده دارد، به دنبال هک شدن Coincheck، دستورالعمل بهبود کسب و کار را در ماه مارچ به GMO Coin ارسال کرد. بر این اساس کمپانی GMO مجبور به ارتقاء خدمات و ارائه‌ی گزارشی در زمینه‌ی سیستم‌های مدیریت ریسک این شرکت شد. بر این اساس GMO Coin، به منظور ارتقاء سطح امنیت برای حفاظت از اطلاعات مشتریانش «گروه بازرسی امنیت اطلاعات» را راه‌اندازی کرد.

دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی ماینینگ نیز گزارش سه ماهه‌ی سوم، سال مالی خود را منتشر کردند. شرکت ماینینگ کانادایی Hut 8، که در زمینه‌ی ماینینگ بیت‌کوین(BTC) فعالیت می‌کند از ثبت رکورد 13.5 میلیون دلاری در درآمد سه ماهه‌ی سوم سال خبر داد. در حالی که شرکت تولید تراشه‌های نیمه‌هادی AMD اعلام کرد که درآمد فصل گذشته‌ی این شرکت در حوزه‌ی تولید تجهیزات ماینینگ، ناچیز بوده است.

آیا GMO در حوزه‌ی رمزارزی عملکرد قابل قبولی را ارائه کرده‌ است؟ فکر می‌کنید با آغاز فروش GMO miner B3 درآمد شرکت GMO ناشی از فروش تجهیزات ماینینگ به چه میزان تغییر خواهد کرد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا