آموزش ماینینگترید و ماینینگماینینگ

چگونه از ماشین حساب‌های استخراج رمزارز استفاده کنیم؟

راهنمای کامل استفاده از ماشین حساب‌های ماینینگ و طریقه‌ی انجام محاسبات مربوط به استخراج رمزارزها

ماشین‌حساب‌های استخراج، وب‌سایت‌هایی هستند که با دریافت داده‌هایی همانند نوع تجهیزات ماینینگ، هش ریت، هزینه برق و غیره میزان درآمد را محاسبه می‌کنند. این ابزار به ماینرها و یا کسانی که قصد آغاز این فعالیت را دارند کمک می‌کنند تا برآورد واقعی‌تری از هزینه و درآمد داشته باشند.

در این مقاله با طرز کار دو ماشین حساب Whattomine.com و Cryptocompare.com آشنا خواهیم شد. دو سایت اشاره شده از محبوب‌ترین ماشین‌ حساب‌های ماینینگ به شمار می‌روند. روش استفاده از ماشین‌ حساب‌های دیگر نیز بسیار شباهت دارد.

الگوریتم‌ ماینینگ رمزارزها

رمزارزهای مختلف از الگوریتم‌های ماینینگ مختلفی استفاده می‌کنند. برای آغاز کار با یک ماشین حساب استخراج، بهتر است ابتدا با الگوریتم‌های رایج ماینینگ و رمزارزها آشنا شویم:

SHA-256: بیتکوین(Bitcoinبیت‌کوین کش(BitcoinCash)، دیجی بایت(DGB) و …

Scrypt: لایت کوین(Litecoin)، داژ کوین(Dogecoin)، دیجی بایت(DGB) و …

X11: دش(Dash)، کانابیسکوین(Cannabiscoin) و …

Equihash: زی کش(Zcash)، کومودو(Komodo) و…

Ethash: اتریوم(Ethereum)، اتریوم کلاسیک(EthereumClassic)، کالیستو(Callisto)، یوبیک(Ubiq)، میوزیک کوین(Musicoin) و …

Zhash: بیت‌کوین گلد(BitcoinGold) و …

CryptoNightV8: مونرو(Monero) و …

تنوع برند‌ها و تفاوت در تکنولوژی ساخت، طراحی و معماری کارت‌های گرافیکی انتخاب‌های گستره‌ای را در اختیار ماینر قرار می‌دهد. ماینر باید بر اساس انتخاب رمزارز، تجهیزات مناسب را انتخاب نماید. چراکه توانایی کارت‌های گرافیکی در الگوریتم‌های مختلف، متفاوت است. الگوریتم‌های Ethash و  CryptoNightV8 در کارت‌های گرافیکی AMD بیشترین بازدهی را خواهند داشت و همچنین کارت‌های گرافیکی Nvidia در الگوریتمی همانند Zhash عملکرد بالاتری دارند.

محاسبه‌ی درآمد با استفاده از ماشین حساب

بخش Gpu سایت Whattomine

برای شروع استفاده از ماشین حساب Whattomine ابتدا نوع سخت افزار را مشخص می‌کنیم(ریگ‌های ماینینگ که در آن‌ها از کارت‌های گرافیکی(Gpu) استفاده می‌شود و یا اسیک‌ها(Asic)). ابتدا بخش Gpu را بررسی می‌کنیم. نوع و تعداد کارت گرافیکی را از بالای صفحه انتخاب می‌کنیم، برای این منظور بر روی نام آن کلیک کرده تا رنگ آن تغییر کند و سپس تعداد کارت گرافیکی را وارد می‌کنیم. در صورتی که در ریگ خود از کارت‌های مختلفی استفاده کرده‌اید، این عمل را برای آن‌ها تکرار می‌کنیم. در شکل زیر 6 کارت گرافیکی rx 570 انتخاب شده است:

Whattomine Choose GPU

چنانچه نام تراشه‌ی گرافیکی شما در این لیست وجود ندارد و یا عدد نشان داده شده با هش‌ریت کارت گرافیکی شما همخوانی ندارد(به دلیل تفاوت در اورکلاک، نوع مموری کارت گرافیکی، شرایط به کارگیری و …) می‌توانید با جستجوی هش‌ریت کارت گرافیک و یا آزمایش(درصورتی که به کارت‌ها دسترسی دارید)، هش‌ریت مجموع آن را محاسبه و در بخش بعدی که الگوریتم و توان مصرفی را نشان می‌دهد، به‌طور دستی وارد کنیم.

برای مثال: مجموع هش‌ریت و توان مصرفی 6 کارت گرافیکی rx 570 را در الگوریتم Ethash به صورت جداگانه وارد می‌کنیم:

Whattomine Mining Alghorithm

در صورتی که یک یا چند الگوریتم خاص را بررسی می‌کنید، یا به هر دلیلی احساس می‌کنید وجود دیگر الگوریتم‌ها در نتیجه غیر ضروری و بدون استفاده است، آن‌ها را از نتیجه حذف می‌کنیم. برای این منظور بر روی نام آن‌ها کلیک کنید تا رنگ آن‌ها از آبی به سفید تغییر کند. برای مثال در شکل بالا الگوریتم‌های X22i و ProgPow از نتیجه حذف شده‌اند.

Whattomine Calculate

هزینه‌ی برق مصرفی در بخش Cost قابل اعمال است. این هزینه را بر حسب قیمت هر کیلووات ساعت به دلار یا (USD/KWh)  وارد می‌کنیم (برای مصرف کننده‌ی خانگی در ایران می‌توان به‌طور تقریبی مقدار 0.02 $/kWh وارد کرد.)

برای انتخاب شیوه‌ی مرتب سازی نتایج، منوی آبشاری Sort by را باز می‌کنیم. بخش‌های مهم در این قسمت عبارتند از: Profitability 24h نتایج را بر اساس سودآوری در 24 ساعت مرتب می‌کند، Current Profit نتایج را بر اساس سودآوری کنونی مرتب می‌کند و Estimated Rewards نتایج را بر اساس مقدار ارز ماین شده مرتب می‌کند.

در بخش Volume Filter نیز می‌توان با انتخاب بازه‌ی مورد نظر، رمزارزهای دارای حجم معاملات پایین را حذف نمود.

بخش Difficulty For Revenue، نوع داده‌های سختی شبکه اعمال شده برای محاسبه‌ی درآمد را مشخص می‌کند. گزینه‌های در دسترس عبارتند از: Average Last 24h(متوسط سختی در 24 ساعت گذشته)، Average Last 3 Days(متوسط سختی در 3 روز گذشته) و Average Last 7 Days(متوسط سختی در 7 روز گذشته).

می‌توان صرافی‌هایی که از آن‌ها برای محاسبه‌ی قیمت و درآمد ماینینگ استفاده می‌شود را در بخش Selected Exchanges تغییر داد.

در نهایت با کلیک بر روی گزینه‌ی Calculate محاسبات انجام می‌شود. نتایج را می‌توان در پایین صفحه به شکل زیر مشاهده نمود.

Whattomine Result

 اولین ستون دو بخشی است که (Name(Tag نام رمزارز و Algorithm الگوریتم آن را نشان می‌دهد

ستون دوم از سه قسمت تشکیل شده است Block Time فاصله‌ی زمانی بین استخراج هر بلاک، Block Reward پاداش یافتن هر بلاک و Last Block آخرین بلاک استخراج شده در هر رمزارز را نشان می‌دهد.

 NetHash /Difficulty سختی و هش‌ریت شبکه را نشان می‌دهد، در حقیقت این بخش به‌طور ساده و مختصر وضعیت شبکه را نشان می‌دهد.

Est. Rewards 24h درآمد محاسبه شده در طی یک شبانه روز(24 ساعت) را نشان می‌دهد.

 Volume /Market Cap ارزش بازار و حجم معاملات رمزارز را نشان می‌دهد.

Rev. BTC درآمد هر رمزارز را به واحد بیت‌کوین نشان می‌دهد.

Profit /Rev. $ این ستون به ترتیب درآمد خالص روزانه به دلار و سودآوری (پس از کسر هزینه‌ی برق مصرفی) را نشان می‌دهد.

همانطور که در قسمت Sort by مشخص کردیم، رمزارزها به ترتیب سودآوری مرتب شده‌اند. در حقیقت کاربران می‌توانند بر اساس نتیجه‌ی ماشین حساب‌های استخراج سودآوری رمزارزها را مشاهده و در ارزیابی خود مد نظر قرار دهند.

بخش Asic  ماشین حساب Whattomine

اسیک‌ها(Asic) دستگاه‌هایی هستند که توسط یک شرکت به طور تخصصی برای ماینینگ یک رمزارز طراحی و ساخته شده‌اند. سادگی نصب و راه‌اندازی، راحتی در نگهداری و احتمالا سودآوری بالا از مزایا و قابلیت انعطاف کمتر، انتخاب‌های ماینینگ محدود، نویز صوتی بالا و انتخاب محدود در هنگام فروش از معایب این تجهیزات به شمار می‌روند.

Whattomine Asic

سادگی و محدود بودن انتخاب‌های ماینینگ در اسیک‌ها موجب شده است که بخش مربوطه در سایت Whattomine نیز ساده‌تر باشد. پس از انتخاب الگوریتم مورد نظر هش‌ریت و توان مصرفی را وارد می‌کنیم، این مشخصات توسط شرکت سازنده در سایت و یا کاتالوگ دستگاه اعلام می‌شود. برای مثال در شکل زیر مشخصات اسیک S9j که توسط شرکت بیت‌مین ساخته شده را وارد می‌کنیم. قدرت پردازش این مدل 14.5 تراهش و توان مصرفی آن 1314 وات اعلام شده است. بنابراین برای وارد کردن در سایت باید قدرت پردازش را به واحد Gh/s تبدیل کنیم؛ یعنی آن را در عدد 1000 ضرب می‌کنیم. توان مصرفی را نیز به واحد وات وارد می‌کنیم. تنظیمات هزینه‌ی برق مصرفی، شیوه‌ی مرتب سازی نتایج و سختی شبکه را نیز همانند قسمت قبل تکمیل می‌کنیم و بر روی گزینه‌ی Calculate کلیک کرده تا محاسبات انجام شود. نتایج نمایش داده شده نیز مشابه بخش قبل می‌باشد. مثلا Rev. $ در آمد را به دلار و Profit سود آوری را پس از کسر هزینه‌ی برق مصرفی نشان می‌دهد.

Whattomine Asic Results

استفاده از ماشین حساب Cryptocompare

ماشین حساب Cryptocompare امکانات و پیچیدگی کمتری و نیز ظاهر زیباتری دارد. مشابه Whattomine شما تنها با در اختیار داشتن هش‌ریت و توان مصرفی تجهیز ماینینگ می‌توانید سودآوری را محاسبه کنید. با تغییر اعداد محاسبات به‌طور زنده انجام می‌شود. در این ماشین حساب باید ابتدا ارز مورد نظر را انتخاب نمایید، سپس مشخصات و داده‌ها را وارد می‌کنیم.

Cryptocompare BTC

Hashing Power قدرت پردازش یا همان هش ریت می‌باشد. در Cryptocompare شما می‌توانید واحد آن را نیز انتخاب کنید و دیگر نیازی به تبدیل به واحد صحیح نیست. (در شکل زیر واحد بر حسب تراهش بر ثانیه(TH/S) وارد شده است).

(Power Consumption (w توان مصرفی  را بر حسب وات در این بخش وارد می‌کنیم.

Cost per KWh ($) هزینه‌ی برق مصرفی بر حسب دلار بر کیلو وات ساعت می‌باشد.

Pool Fee (%) کارمزد استخر ماینینگ را در این قسمت می‌توان وارد کرد.

پس از وارد کردن داده‌ها نتایج در وسط صفحه نمایش داده می‌شوند. این سایت به‌طور دسته بندی شده محاسبات را در یک جدول نشان می‌دهد ردیف ها به ترتیب روز/ هفته/ ماه / سال و ستون‌ها به ترتیب سودآوری/ تخمین میزان استخراج رمزارز/ هزینه‌ی انرژی را نشان می‌دهند.

استفاده از نتایج ماشین حساب

نتایج ماشین حساب را می‌توان برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار داد محاسبه‌ی هزینه‌ی برق مصرفی، محاسبه‌ی درآمد خالص، محاسبه‌ی سود پس از کسر هزینه‌ها، کمک در انتخاب رمزارز برای ماینینگ، کمک در انتخاب سخت افزار و امکان مقایسه‌ی بازدهی هر یک، محاسبه‌ی زمان بازگشت هزینه‌ها و غیره از جمله‌ی این اهداف هستند.

نکات و پیشنهادات در استفاده از ماشین حساب‌ها

به دلیل تغییر سختی استخراج(Minig Difficulty)، پیش‌بینی درآمد در بلند مدت دقیق نخواهد بود. زیرا سختی استخراج خود به هش ریت‌شبکه بستگی دارد و هش‌ریت شبکه نیز تابعی از قدرت و تعداد دستگاه‌های ماینینگ موجود درشبکه است. تعداد تجهیزات ماینینگ با توجه به شرایط بازار رمزارزی و استقبال ماینر‌ها تغییر می‌کند و قدرت آن‌ها نیز به زمان تغییر تکنولوژی ساخت این تجهیزات و جایگزینی با تجهیزات قدیمی بستگی دارد. بنابراین سختی شبکه پدیده‌ای خطی و مشخص نیست.

تغییرات پاداش استخراج(Block Reward) نیز در ماشین حساب‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. با توجه به ماهیت بلند مدت عملیات ماینینگ، در نظر گرفتن این عامل نیز ضروری به نظر می‌رسد.

هزینه‌ی خرید تجهیزات نیز به دلیل تنوع گسترده اسیک‌ها و یا اجزاء ریگ‌های ماینینگ و همچنین قیمت‌های مختلف تجهیزات در مناطق مختلف جهان، بخش دیگری است که با وجود تاثیر با اهمیت باید جداگانه توسط کاربر محاسبه و در نظر گرفته شود.

تغییرات قیمت رمزارزها عامل غیر قابل پیش‌بینی است که در سودآوری یک ماینر موثر است. محاسبات بر اساس قیمت‌های کنونی انجام می‌شود ولی قیمت رمزارزها دارای نوسانات بالایی است که باید در نظر گرفته شود. از نظر تاریخی این عامل در شرایطی خروج ماینر‌ها از این کسب و کار را موجب شده است.

ماشین حساب‌های استخراج برای سخت افزار‌های پر کاربرد در ماینینگ ایجاد و یا بهینه شده‌اند. برای مثال تراشه‌های گرافیکی مورد استفاده در لپ تاپ‌ها را در ماشین حساب‌ Whattomine مشاهده نمی‌کنیم. چرا که استفاده از لپ‌تاپ برای این منظور به دلیل ضعف قدرت و توانایی در دفع حرارت توصیه نمی‌شود. ولی چنانچه اصرار به اجرای این عمل و یا محاسبه سود‌آوری تجهیزاتی دارید که داده‌های آن‌ها مشخص نیست، می‌توانید با آزمایش تجهیز مورد و انجام ماینینگ برای مدت کوتاه، هش ریت آن را برای رمزارز خاص پیدا کرده و با قرار دادن هش‌ریت در ماشین حساب برای (همان رمزارز)، سود آوری را محاسبه نمایید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر گرفت به حداقل رساندن زمان خاموشی است. اگر هنگام نیمه شب یا تعطیلات یا زمانی که شما در محل کار یا مدرسه قرار داشته باشید، دستگاه ماینینگ متوقف شود، بخشی از سود خود را از دست خواهید داد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش پایداری، اورکلاک(Overclock) ایمن و آزمایش دستگاه ماینینگ است. اورکلاک بیش از حد می‌تواند موجب ناپایداری و یا خرابی شود.

در صورتی که در کسب و کار ماینینگ تجربه‌ای ندارید، ماینینگ را  درمقیاس کوچک آغاز کنید. خرید صدها کارت گرافیک و یا اسیک برای شروع توصیه نمی‌شود. با شروع در مقیاس کوچک به سادگی می‌توانید در آینده و درصورت امکان کسب و کار خود را توسعه دهید.

هزینه‌ی الکتریسیته در مناطق مختلف ایران و همچنین تعرفه مصرف(خانگی، کشاورزی، آزاد و صنعتی) متفاوت است. بهتر است پیش از استفاده از ماشین حساب هزینه‌ی الکتریسیته به درستی محاسبه شود.

آیا تاکنون از ماشین‌ حساب‌های استخراج استفاده کرده‌اید؟ آیا آن‌ها را ابزار مفیدی برای ماینرها می‌دانید؟ نظرات و سوالات خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

‫139 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب
    ممنون برای اطلاعاتتون
    ممکنه یه توضیحی درباره فرمول یا منطقی که این ماشین حساب ها برای بدست آوردن سود ازش استفاده میکنن بدید؟

  2. سلام ممنون از مطالب عالیتون
    یک سوال داشتم ایا با لپ تاپ راهی برای مانینگ هست یا کلا راهی برای کسب درامد شبیه همین ارز های دیجیتال تو یکی از کامنت ها گفتین برن سایت MinerGate اگه امکانش هستش توضیح بیشتری بدین
    تشکر

    1. سلام دوست من. جواب ساده‌ش اینه که با تقریباً هر کامپیوتری که قدرت پردازشی داشته باشه میشه ماین کرد، ولی بصرفه نیست. لپتاپ هم همینطور، صرفه‌ای نداره. ماینرگیت روی لپتاپ فقط برای تجربه‌ی ماینینگ پیشنهاد میشه.

  3. یادم رفت که بگم برای استخراج مونرو میخواستم اطلاعاتو که فرستادم خدمتت

  4. خالصه بگم که خسته نشی من که یه شبانه روز پشت کامپیوترم ازین سایتا هیچی متوجه نشدم اگه بتونی برام حساب کنی خداییش سه تا فاتحه برای امواتت میخونم بعد اگه کمکی تو زمینهای تخصصی خودم بتونم برات کم نمیذارم مشخصات کامپیوتر intelR coreTm i5-4460 cpu 3.20GHz ;processor 8GB ram GPU nvidia Geforce GT730 core 700MHz shader1400MHz Memory 800MHz

    1. متاسفانه سیستم که معرفی کردید بسیار ضعیف و از رده خارج هست، میشه با این سیستم ماین کرد ولی علاوه بر اینکه سود نداره(پول برق خودشم در نمیاد)، ضرر مالی از جمله استهلاک و صرف وقت بی‌مورد خواهید داشت. برای استخراج رمزارز پیشنهاد میشه که از سیستم‌های بروز یا دستگاه‌های مخصوص مثل اسیک‌ها، استفاده کنید.

  5. با سلام وقت بخیر.
    به نظر شما با لپ تاپ میشه اتریوم استخراج کرد؟
    میخواستم از این سایت(ethermines.net) یکی از ورژن هاش با این مشخصات رو خریداری کنم:
    Standard Version 3.0
    Earning rate:
    0.00028 ETH/min
    0.4 ETH per day
    که باید 2اتریوم پرداخت کنم.درآمد تقریبی ماهانه چقدر میشه؟
    حالا با لپ تاپ خونگی میشه این کارو با این مشخصات انجام داد؟شدنیه؟ممنون میشم جوابمو هرچه زودتر بدید.تشکر

    1. سلام. با لپ‌تاپ نمیشه اتریوم ماین کرد. اگر ماین کنید هم سوددهی نخواهد داشت. روزانه رو زده 0.4 اتر. در نتیجه ماهیانه میشه 12 عدد اتر! و خیلی عدد دور از ذهنیه.

  6. باسلام
    دستگاه e10 با توان 16تراهش
    بدون در نظر گرفتن مصرف برق میخوام بدونم روزی چند بیت یا دلار درآمد دارد؟

  7. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    این توضیحات شما کاملاً آگاهانه هستش ولی برای 1 دستگاه هست
    اگر مثلا همچین دستگاهی Antminer DR5 34TH/s را یکیش رو بکنیم سرور و 3 تا دیگه هم از همین دستگاه بذاریم زیر مجموعه ی همون سرور چقدر در ماه بهمون میده؟
    با تشکر

    1. سلام. منظورتون از زیرمجموعه چی هست؟ همچین چیزی توی اسیک ماینینگ نداریم تا جایی که من می‌دونم. شاید منظورتون توی کریپتوتب هست…

  8. سلام خسته نباشید
    ببخشید یه سوال داشتم
    وقتی تو سایت whattomine.com ارز رو از نوع MonetaryUnit و Hash rate
    رو Gh 119 میزنم (دستگاه antminer d5) سود رو تقریبا 1000 دلار میزنه
    تو سایت arzdigital میزنم 360 دلار میزنه
    کدوم سایت دقیق تره
    حتی اگر 360 دلار هم باشه میشه ماهی تقریبا 4 میلیون که با توجه به قیمت دستگاه (17.8 میلیون) خیلی اقتصادی هستش
    اصلا این ارز دیجیتالی (MonetaryUnit) قابل اعتماد هست
    ممنون

    1. سلام شما مسیر اشتباهی را رفتید همانطور که در آموزش هست اول باید الگوریتم را تعیین کنید که در مورد Antminer D5 الگوریتمی که کار میکنه X11 هست
      هش‌ریت دستگاه 119Gh/s هست پس در بخش اسیک و قسمت X11 ما عدد را به واحد گیگاهش باید تبدیل کنیم چون این واحد مگاهش هش هست 119000 را قرار میدیم و روی دگمه محاسبه می‌زنیم در این مرحله رمزارزها به شما نشون داده میشه مثلا Dash که رمزارز معتبری تو این الگوریتمه در شرایط الان روزی 0.0534 یا 3.96 دلار در میاره

      1. سلام ممنون بابت پاسختون
        البته علاوه بر Dash ارز دیجیتالی MonetaryUnit رو هم داره
        آیا این ارز معتبر نیست؟

        1. سلام،
          ارزی که شما می‌گید(MonetaryUnit) اصلا الگوریتمش X11 نیست و ماین نمیشه.
          این ارز از سیستم Proof of Stake استفاده میکنه و احتمالاً باید استیک کنید تا بتونید درآمدی داشته باشید.
          ولی این کار اصلا توصیه نمیشه چون رتبه‌ی خوبی در Coinmarketcap نداره و بنظر شیت‌کوین میاد.
          سرمایه‌گذاری روی اینچنین ارزها اصلا پیشنهاد نمیشه.

  9. سلام من این سیستم رو دارم سی پی یو AMD RYZEN Threadripper 1920X 3.5GHz TR4 Desktop CPU و
    مادربرد ASUS PRIME X399-A TR4 Motherboard و 2 تا کارت گرافیک ASUS ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING Graphics Card
    به نظر شما بخوام بیت کوین استخراج کنم چطوریه نظر شما چیه روزی مثلا چقدر میده

    1. سلام
      به راحتی می‌تونید با توجه به آموزش و کارت گرافیکیتونrx580 محاسبه کنید
      همانطور که در مقاله گفته شده استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر به صرفه نیست و باید رمزارزهای دیگه‌ای را ماین کنید
      مثلا برای اتریوم با قیمت فعلی این رمزارز 0.73 دلار در میارید
      برای مونرو می‌تونید از پردازنده هم استفاده کنید اما پردازنده عمرش میتونه تحت تاثیر قرار بگیره ولی با این وجود 1660.0 از دو کارت گرافیک و نزدیک هزار هش هم پردازنده میتونه بده که میشه 0.59 دلار در روز

  10. ممنونم.
    بعد از خواندن مطالب مفیدتان و شب بیدار موندن و کشیدن مشقات زیاد احساس می کنم اطلاعاتم اندکی بیشتر شده.و تقریبا رستگار شدم.
    تصمیم دارم که یک جهش بزرگی بکنم و یک فارم کوچک راه اندازی کنم.با توجه به بودجه ای که دارم(حدو چهل تومن) می خواهم تعدادی دستگاه Antminer S9i یا Antminer S9j خریداری کنم(حدود 7 تا).مشکل برق ندارم و به برق امام رحمته الله الیه دسترسی دارم.به نظر گرفتن چندتا از این مدل دستگاه ارزانتر و راحت تر از گرفتن یک ریگ است.ایا چنین دستگاهی را توصیه می کنید؟
    در سایت .bitmain دیدم که این مدل منقرض شده و مدل جدید Antminer S11 با امکانات و توان بهتر امده که البته فکر کنم حالا حالا باید صبر کنیم تا ایران بیاد.حدو قیمتی هم 500 دلار بود. ولی باز فکر کنم سری 9 بهتر و ارزانتره.
    به نظرتون M3x ارزش سرمایه گذاری داره؟حدود 200 وات مصرف برقشه که به اندازه یک بخاری برقی مصرف داره و سالن فارم را تبدیل به یک سونای خشک بزرگ میکنه.از بعضی ها شنیدم که سریع هم خراب میشه.نظرتون نسبت به این دستگاه چیه؟
    بازم ممنونم و ببخشید که گفته هام به اندازه داستان حسین کرد شبستری طول کشید

  11. سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون
    من تو سایت whattomine.com رفتم و حقیقتا اگر تو اتاق کنترل یک نیروگاه هسته ای می رفتم بیشتر سر در می آوردم تا این سایت.
    به نظرتون سیستمم میتونه در آمد داشته باشه؟امیدی هست؟
    لپ تاپ مدل ASUS FX553VD
    CPU :Intel Core i7 7700HQ Processor
    Graphic :NVIDIA GeForce GTX 1050 , with 4GB GDDR5 VRAM
    اقا مشخصات یک سیستم که بتونه ماهی یک میلیون در امد داشته باشه برای مثال چی هست؟

    1. با سلام
      استفاده از لپ‌تاپ برای ماینینگ اصلا توصیه نمیشه چون در نهایت آسیب‌های شدیدی به سیستم شما وارد میکنه که به هیچ‌ وجه ارزشش رو ندارد…
      لپ‌تاپ شما در بهترین حالت می‌تونه روزانه ۰/۱۴ دلار(حدود ۵۰ هزار تومان در ماه) درآمد داشته باشد.که فکر کنم با احتساب استهلاک و برق مصرفی حتی ضرر مالی داشته باشه…
      در حال حاضر برای رسیدن به این درآمد که گفتید(با احتساب قیمت‌‌ فعلی رمزارزها) حداقل دو عدد ریگ ماینینگ ۶ کارته مجهز به کارت‌ گرافیک ۱۰۶۰ نیاز دارید(خرید این دو حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد).
      در نظر داشته باشید:
      1- در حال حاضر بازار دچار سقوط ارزش شده و قیمت‌ها حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد افت داشتن.
      2- ماینینگ رمزارزها رو باید بیشتر به چشم یه سرمایه‌گذاری بلند مدت و میان مدت ببینید، نه درآمد ماهیانه.

      1. ممنونم.
        بعد از خواندن مطالب مفیدتان و شب بیدار موندن و کشیدن مشقات زیاد احساس می کنم اطلاعاتم اندکی بیشتر شده.و به مرز رستگاری رسیدم.
        تصمیم دارم که یک جهش بزرگی بکنم و یک فارم کوچک راه اندازی کنم.با توجه به بودجه ای که دارم(حدو چهل تومن) می خواهم تعدادی دستگاه Antminer S9i یا Antminer S9j خریداری کنم(حدود 7 تا).مشکل برق ندارم و به برق امام رحمته الله الیه دسترسی دارم.به نظر گرفتن چندتا از این مدل دستگاه ارزانتر و راحت تر از گرفتن یک ریگ است
        ایا چنین دستگاهی را توصیه می کنید؟
        در سایت .bitmain دیدم که این مدل منقرض شده و مدل جدید Antminer S11 با امکانات و توان بهتر امده که البته فکر کنم حالا حالا باید صبر کنیم تا ایران بیاد.حدو قیمتی هم 500 دلار بود. ولی باز فکر کنم سری 9 بهتر و ارزانتره.به نظرتون m3x ارش سرمایه گذاری داره؟حدود 2000 وات مصرف برقشه که به اندازه یک بخاری برقی مصرف داره و سالن فارم را تبدیل به یک سونای خشک بزرگ میکنه.از بعضی ها شنیدم که سریع هم خراب میشه.نظرتون نسبت به این دستگاه چیه؟
        بازم ممنونم و ببخشید که گفته هام به اندازه داستان حسین کرد شبستری طول کشید

        1. با سلام
          در کل انتخاب دستگاه و مدل به خودتون بستگی داره ولی در نظر داشته باشید که دستگاه‌های ماینینگ اسیک تنها بر روی یک الگوریتم خاص فعالیت می‌کنند، در حالی که ریگ‌های ماینینگ الگوریتم‌های بیشتری رو می‌تونن پوشش بدن.
          – دستگاه‌های S9 با قدرت 14تراهش فعلا ماهیانه ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومان سوددهی متوسط دارن(با در نظر گرفتن اینکه برق شما رایگان باشه). بله مدل‌های جدید‌تری تولید شدن و این دستگاه هم کم‌کم داره از دور خارج میشه. البته در نظر داشته باشید که دستگاه‌ها جدید‌تر قطعا قیمت‌های فضایی و بالاتری نسبت به این مدل‌هایی که الان اسم بردید خواهند داشت. دما و مقدار صدای تولید شده توسط اسیک رو هم باید در نظر بگیرید که عملا باعث میشه توی منزل نشه ازشون استفاده کرد. خرابی این دستگا‌ه‌ها معمولا به دلیل عملکرد مداوم و دمای بالا زیاده و خیلی سخت تعمیر میشن.
          – از طرف دیگه ریگ‌های ماینینگ دمای کمتری تولید می‌کنند و صدای بسیار پایینی دارن اما به دلیل سختی بسیار بالا، نمیشه برای استخراج بیت‌کوین ازش استفاده کرد و روی رمزارزهای ثانویه(اتریوم، مونرو …) کاربردی هستند.
          درکل باید خودتون انتخاب کنین که چه رمزارزی می‌خواید ماین کنید بعد به دنبال دستگاه ماینینگ مناسب برید.

  12. سلام چه برنامه ای را بجای کریپتوتب پیشنهاد میدهید و آیا ماین کردن با یک سیستم قدیمی در خانه به صرفه است؟

    1. سلام، بجای کریپتوتب می‌تونید از MinerGate استفاده کنید. ماینینگ به صورتی که شما فرمودید سودآوری نخواهذ داشت.

  13. سلام خسته نباشین
    ببخشین من یه سوالی داشتم
    من اگه 5 تا ماینر antminer s9 بخرم حدودا هر ماه چقدر میتونم درآمد کنم؟؟

    1. با سلام
      دوست عزیز شما میتونید با رفتن به سایت https://whattomine.com/asic میزان درآمد لحظه‌ای دستگاه‌های خودتون رو حساب کنید.
      الان با احتساب اینکه دستگاه‌های شما ۱۳/۵ تراهش باشند، در آمد روزانه‌ی شما با استفاده از ۵ دستگاه و استخراج رمزارز بیت‌کوین(BTC) چیزی در حدود ۱۱.۸ دلار خواهد بود. این رقم به صورت روزانه یا حتی ساعتی تغییر می‌کنه…

    2. سلام، روز بخیر

      شما در حال حاضر با 5 عدد دستگاه S9 14Th/s در 24 ساعت می‌تونید 0.00317BTC ماین کنید که بدون احتساب هزینه‌ی برق تقریبا میشه 12.31 دلار. در ماه تقریبا 370 دلار؛ با بیت‌کوین 3885 دلاری.

  14. سلام مهندس وقت به خیر
    عذر میخوام من نمیدونم کدوم عدد رو برای محاسبه باید وارد کنم یکی هست که داره ماین میشه 2 تا دیگه هم زیرش هستن ممنون میشم راهنمایی کنید
    یکیش اینه : 0.000008871217 و این Approx: $0.057 و
    (BTC ≈ $6476) کدام درست هست و برای محاسبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    اگر نیاز بود بفرمایید عکس بزارم براتون.

    1. سلام
      شما چه چیزی رو می‌خواهید محاسبه کنید؟ اگر میزان درآمدتون مد نظرتون هست که باید هش‌ریت دستگاه رو وارد کنید. لطفا بیشتر توضیح بدید.

  15. سلام سید جان من میخوام اقدام برای سیستم کنم بنظر شما اگه برد دستی درست کنم عقلانی و مقرون بصرفه تره یا انت ماین بخرم بهتره و با کدوم میتونم به سوددهی بهتر برسم واینکه اگر صد میلیون هزینه کنم میانگین در امدیم چقدر هست البته میدونم ک بستگی ب استخر و ارزم داره ولی اگه یه استخر مماسب و ارز مناسب یا واضح تر میانگین در نظر بگیرم چقدر میتونه درامد داشته باشه

    1. سلام روز بخیر
      ریگ ماینینگ یک سری خوبی‌ها داره و اسیک یک سری خوبی‌های دیگه که توی مقالات زیادی توی همین سایت بهشون پرداختیم و می‌تونید بخونید راجبش. ولی من شخصا در حال حاضر ماین کردن بیت‌کوین رو به بقیه ارزها ترجیح میدم. و اینکه از روی 100 میلیون هزینه نمیشه تشخیص داد که شما چقدر درآمد خواهید داشت؛ باید به من تعداد و مدل دستگاهی که می‌خواید تهیه کنید رو بگید تا بتونم راهنماییتون کنم.

  16. سلام وقت بخیر
    مصرف برق ماینر s9j در یک ماه چند کیلو وات میشه
    نحوه محاسبه مصرف برق و نحوه محاسبه تعرفه برق سه فاز صنعتی رو اگه لطف کنید ممنون میشم.
    1320wمصرف ماینر میباشد

    1. سلام
      مصرف برق S9j در یک ماه معادل 950 کیلووات میشه
      نحوه محاسبه به این صورته که باید مصرف را در ساعت میان باری، اوج بار و کم باری محاسبه کنید و در قیمت برق در این ساعات ضرب کنید که میتونید از سایت شرکت برق منطقه‌ای این اطلاعات را به‌دست بیارید. دقت کنید اگر از توان مشخصی که برای مصرف کننده‌ی صنعتی فراتر برید جریمه میخوره
      اما اگر بخوام ساده‌تر بهتون بگم با تعرفه‌ی صنعتی تقریبا ماهیانه 67 هزار تومن برای هر اسیک S9j باید بپردازید

    2. به طور معمول برای محاسبه‌ی هزینه‌ی برق در سایت‌هایی مثل Whattomine، قیمت برق رو 0/08 دلار در نظر بگیرید.

  17. ببخشید آقای احمدی
    راجب این ربات های تلگرامی استخراج بیت کویین هم توضیح میدین که ایا واقعی هستن یا نه؟من خیلی هاشو تست کردم که اسکم بودن,ولی جدیدا یکی از دوستام گفته که یه رباتی هست که برداشتی داشته ازش
    ایا همشون اسکم هستن یا میشه واقعی هم باشن؟

    1. باید توضیح بیشتری راجب طرز کارش بدید دوست من، ولی در کل اکثر این ربات‌ها و سیستم‌هایی مثل کریپتوتب یا کلاه‌برداری هستن یا سودآوری ندارن. مبحث ماینینگ بیت‌کوین یه بحث خیلی متفاوتی با چیزهایی که جدیدا مد شده هستش. و یادتون باشه، پنیر مجانی فقط توی تله‌موش پیدا میشه…

  18. سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    میخوام دستگاه ماینر بخرم
    میشه پیشنهاد بدین کدوم دستگاه باتوجه به قیمت و هش ریت بازگشت سرمایه سریع تری داره؟

    1. سلام
      دستگاه‌های زیادی وجود داره که متاسفانه توی ایران موجود نیست یا کم پیدا میشه. ولی یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌تونه Bitmain Antminer S9 باشه.

  19. سلام کسی میدونه فرمول سودهی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال چقدره؟مثلا یه ارز میگیریم با یه قیمتی چطوری سود داره برای ما در بازه زمانی 1 ماه یا کمتر؟

  20. سلام من تازگی یه کارت 1070 TI خریدم و رم سیستمم 16 گیگه پردازنده هم 8 هسته ای ام دی هست
    اگه قرار باشه ماین کنم کدوم ارز خوبه و روزانه چقدر درمیاد ممنون
    من با سایت تبدیل کار رو بلد نیستم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      شما می‌تونید ارزهایی مثل اتریوم و بیت‌کوین گلد رو ماین کنید. و در اتریوم در حال حاضر و با قیمت الانش به صورت ماهانه 15 دلار به دست بیارید.

  21. با سلام.
    من میخوام حدود 40 میلیون برای ماینینگ سرمایه گذاری کنم، همه وسایل از کامپیوتر تا دستگاه ماینینگ، شما چه دستگاهی رو پیشنهاد می کنید و میانگین استخراجش بر حسب اتریوم در ماه چقد هست

    1. سلام
      شما باید راجب چیزی که قصد دارید روش سرمایه‌گذاری کنید مطالعه بیشتری کنید دوست من. اگر می‌خواید بیت‌کوین استخراج کنید باید از دستگاه‌های ASIC استفاده کنید. و اگر قصد استخراج اتریوم رو دارید باید از ریگ‌های استخراج استفاده کنید. و هر دستگاه مقدار هش‌ریت مشخص خودش رو داره. لطفا با این شماذه تماس بگیرید و با بخش ماینینگ صحبت کنید: 88914049

  22. با عرض سلام و ادب
    مطلبی دیدم در سایتی که ذهنم رو مشغول کرد
    اگه ممکنه راهنماییم کنید
    و اون نموداری بود که میزان استخراج در مدت زمانی مشخص مثلا سه ماهه رو نشون میداد
    و این نمودار به وضوح روندی نزولی داشت !!!
    مثلا در ماه اول هر روز معادل 7 دلار درامد داشتی و در ماه سوم معادل 3 دلار در روز
    آیا در واقعیت هم اینجوری هست و نمیشه به بازدهی ثابت در مدت زمان مشخص رسید ؟

    1. روز بخیر
      این بر‌میگرده به بحث سختی شبکه دوست من. لطفا راجب نحوه تنظیم سختی شبکه در بلاکچین POW یا Proof of work بخونید.

  23. سلام و عرض ادب
    خسته باشید واقعا
    من تازه با سایتتون اشناشدم و فقط نظرات و جوابهاتون رو خوندم فعلا . دستتون درد نکنه بابت راهنماییهاتون
    من ده روزه کریپتوتب رو نصب کردم و هر روز از صبح تا شب روشن بوده کامپیوترم
    و این رقم رو نوشته 0.00000298
    و توی گوگل که محاسبه کردم دویست و چل و پنج تومان شد واقعا جا خوردم با تبلیغی که واسه این نرم افزار میکردند خیلی تفاوت داشت
    خواستم دستگاه استخراج بیت کوین بخرم ولی هیچ اطلاعی در مورد میزان مصرف برق و میزان درامدش ندارم ممنون میشم راهنماییم کنید تا شش میلیون یا هفت میلیون قیمتش باشه

    1. سلام روز بخیر
      ما مقاله‌ای رو به برسی CryptoTab اختصاص دادیم تا دوستانی مثل شما وقتشون تلف نشه و از نظر مالی متضرر نشن، که می‌تونید در این لینک بخونید: https://bit.ly/2x0Ekuf

      شما در حدود اون قیمت می‌توند دستگاه Bitmain S9 تهیه کنید. برای اطلاع از مصرف برقش به این لینک مراجعه کنید: https://bit.ly/2ymstqU

      همچنین به زودی مقاله‌ای روی سایت کوینیت قرار می‌گیره که به بررسی انواع دستگاه‌های ماینر بیت‌کوین می‌پردازه.
      موفق باشید

  24. طبق تجربه شما دستگاه در چند ماه میتونه پول خودشو دربیاره(بدون احتساب پول برق)؟میدونم بستگی به سختی ماینینگ و استخر و…داره.ولی در کل میخواستم یه حدود بگید.واینکه تو ایران یه فروشگاه مورد اعتماد معرفی کنید.

    1. سلام دوست من،
      اینکه دستگاه در چند ماه پول خودشو در میاره به شدت بستگی به قیمت اون ارزی داره ک دارید ماینش می‌کنید. مثلا اگر قیمت بیت‌کوین 15000 دلار باشه مطمئنا دستگاه زودتر پول خودشو در میاره تا موقعی که قیمت بیت‌کوین 6000 دلار باشه.

  25. سلام خدمت دوست عزیز اقا سید .عرض خسته نباشی. سوالی داشتم. من میخوام دستگاه ماینر S9 رو خریداری کنم مشکل برقش رو بر طرف کردم . چون تجربه ندارم در این ضمینه ازتون راهنمایی میخوام . که به نظر شما آیا برای شروع ی دستگاه بگیرم چطوره !!! و بد بتونم چند تا دستگاه از همون مارک اضافه کنم . ایا جواب میده برای درامد خوب ؟؟

    1. سلام دوست عزیز، روزت بخیر
      اگر محدوده قیمتی خاصی مد نظرتون نیست می‌تونید دستگاه‌های دیگه هم بخیرید، مثل GMO B3، که گرون‌تر از S9 هست ولی دستگاه بروزی هست و احتمالا مدت زیادی رو با درآمد قابل قبولی براتون کار می‌کنه. ولی اگر در حد S9 می‌خواید هزینه کنید باز هم مشکلی نیست. می‌تونید فعلا S9 بخرید و بعدا یا از همین مدل یا مدل‌های دیگه‌ای در کنارش استفاده کنید. در کل S9 برای شروع بد نیست. برای در‌آمد هم پیشنهاد می‌کنم به سایت Whattomine.com مراجعه کنید و محاسبه کنید درآمدتونو. و اگر متوجه نشدید المان‌هایی که توی اون سایت هست، بهتون پیشنهاد می‌کنم اول یاد بگیرید که چجوری درآمدتون رو محاسبه کنید و بعد اقدام به خرید کنید. هرچی بیشتر با دنیای ماینینگ آشنا بشید احتمال اینکه تصمیم اشتباهی بگیرید کمتره.
      موفق باشید

  26. سلام خسته نباشید
    آقای احمدی شما چه نوع مدل دستگاهی رو پیشنهاد میدهید؟که ماینینگ خوبی داشته بدون توجه به مصرف برق البته.

    1. سلام
      اگر دستگاه اسیک منظورتون هست می‌تونید دستگاه GMO B3 تهیه کنید. این دستگاه به روز هست و احتمال زیاد می‌تونید مدت زیادی رو باهاش ماین کنید. این هم لینک سایت این دستگاه: https://bit.ly/2y0Ivr9

      و یا می‌تونید منتظر نسل بعدی دستگاه‌های بیت‌مین باشید.

      1. سلام…جناب احمدی با این دستگاه در امد حدودی و میشه بفرمایید اگر از مصرف برق صرفنظر کنیم … از طریق سایت نتونستم نتیجه بگیرم…. خیلی ممنون و تشکر

        1. در حال حاضر نسبت به قیمت بیت‌کوین و صرفنظر از هزینه برق، به صورت حدودی 0.00110 BTC که میشه حدودا 7.2754 دلار در 24 ساعت

          1. جتاب احمدی اگر ممکنه به این سوال هم حواب بدید… بنده ارز اتریوم و با استفاده از سایتی که فرمودید وقتی حساب میکنم مبلغ زیادی نشان میده واحد mh/s است که من مدل s9 را با 13.5th/s اگر بخواهم حساب کنم باید در جدول مقدار 1350000mh/s قرار بدم…صرفنظر از هزینه برق خروجی 23309$ دلار میشه در روز !!!!!
            اگر محاسبات درست است پس چرا با توجه بع سختی شبکه در بیت کویین با این دستگاه ها به سراغ استخراج ارزهای دیگه نرویم با اینکه ارزششان کمتر است اما باز هم در آمد چند برابر است. لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید… در مورد سایتهایی مثل coinpot و امثالهم که خیلی زیاد هستند توضیح میفرمایید که واقغی هستند و ارزش کار را دارند یا خیر؟
            خیلی ممنون و تشکر

            1. دوست من این طرز محاسبه کاملا و از ریشه اشتباهه. شما در بلاکچین بیت‌کوین و نسبت به سختی شبکه اون ئو در الگوریتم SHA256 باید 13.5Th/s رو حساب کنید. در اتریوم الگوریتم Ethash هستش و سختی شبکه بلاکچین کاملا متفاوت هست. در ضمن راجب سایتی که فرمودید نظری ندارم.
              موفق باشید

  27. کلا ماین بیت کوین رو بردن ذو جی پی یو و با سی پی یو خیلی ضعیفتر کار میکنه حتی اگر 50 کور باشه یه سری ارز دیگه هست با سی پی یو کار میکنن مثل مونرو اونا رو شما در بیار کلا من از بالا تا پاین خوندم cryptotab رو خیلیا گیج شدن برا تست فقط به درد میخوره من یه گرافیک 9600 داشتم سیستمم قدیمی بود بعد از 6 روز 1000 تومن دراورد

  28. سلام
    در حال حاضر رقم قابل توجهی ارز الکترونیوم (ETN) دارم . میخوام تبدیل به بیت کوین کنم
    اکثر صرافی ها رو نگاه کنم . در موردشون کمی تحقیق کردم اکثرا در موقع تبدیل اشکالاتی رو به وجود میارن مثل تایید هویت . شاید در نگاه اول برای خارجی ها کار راحتی باشه ولی برای ما ایرانی ها سخته به دلیل اینکه اکثرا با ایرانی ها مشکل دارن و پول رو بلوکه می کنن !!!
    لطفا یه صرافی مطمئن که چنین ایراداتی نداره بهم معرفی کنید
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      بستگی به مبلغی داره که می‌خواید تبدیل کنید دوست من. و اینکه اکثر صرافی‌ها این مشکل رو دارن. ولی برای اینکه مطمئن‌تر باشید قبل از انتقال ارزتون به صرافی خاصی با بخش پشتیبانی اون صرافی از طریق چت یا ایمیل صحبت کنید تا بهتون بگن که احراز هویت لازم خواهد بود یا نه.
      موفق باشید

  29. اتریوم رو چجوری ماین کنم؟
    ایا با لپ تابهای قدرتمندم میصرفه ؟ یا فایده ای نداره؟

  30. سلام ودرود
    من یک دستگاه a9 zmaster خریدم با بالا رفتن سختی آیا مقرون به صرفه هست ماین کنم یا دستگاه بفروشم
    و اینکه این مقدار سختی تا چه اندازه میره بالا یعنی چجوری میتونم کف درآمد دستگاه و ببینم؟
    ممنونم

    1. سلام
      شما می‌تونید با مراجعه به وب‌سایت whattomine.com و بخش Asic روی این سایت و فعال نمودن الگوریتم مورد نظر(برای بیت‌کوین SHA256)، میزان درآمد لحظه‌ای دستگاه خودتون رو ببینید. در حال حاضر دستگاه شما روزانه ۳/۲۸ دلار معادل 0.00050 بیت‌کوین استخراج می‌کنه.

  31. سلام خسته نباشید
    من به حدود 100 کامپوتر قدرتمند و تعداد زیادی کارت گرافیک دسترسی دارم. همه رو میتونیم از طریق یک لینک مشابه در سایت کریپتو باهم شبکه کنم که زیرمجموعه همدیگه بشن. چطوری میتونم قدرت این شبکه رو بر حسب هش بدست بیارم و ایا این شبکه میتونه درامد خوبی داشته باشه؟
    سپاسگذارم از جواب شما

    1. سلام روز بخیر

      برای بدست آوردن قدرت کارت گرافیک‌هاتون در انجام ماینینگ می‌تونید از سایت whattomine.com استفاده کنید. و بهتون پیشنهاد می‌کنم از روش‌های دیگه‌ای برای ماین استفاده کنید بجای Cryptotab. شما می‌تونید اتریوم یا ارزهای دیگه‌ای رو هم ماین کنید.
      موفق باشید

  32. با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان
    اصلا اینجا کسی هست که دستگاه ماینر داشته باشه و ازش سود کنه؟
    و اینکه آیا با صرفه بوده؟چقدر بوده؟

  33. حرفتون درسته ولی این توی فضای ابریه پس این سرعتی که زده ثابته .
    ولی نمیدونم چقدر میشه!
    شما حساب کنید که اگه رو همین سرعت ثابت باشه چقدرمیده

    1. در 24 ساعت مقدار BTC 0.00004 رو بدست خواهید آورد. برای 5 سال 0.074BTC

      1. سلام پس این که این سایت خیلی اختلاف قیمت داره با سایت http://online-btcminer.com
        این سایت برای یک پلنش چهارمیلیون و پونصد میگیره همون ماهش شیش میلیون بدست میاری سرعتش 175.000GH/s
        که سایت genesis-mining که معرفی کردین توی پنج سال یذره سود میکنی
        این همه اختلاف نشون از مشکوک بودن سایت http://online-btcminer.com
        رو نمیده??

        باید ثبت نام کنی تا قیمتها مشخص بشه

        1. سلام
          بهتون پیشنهاد می‌کنم راجب سایتی که می‌خواید توش سرمایه‌گذاری کنید تحقیق کنید. من تجربه‌ای راجب سایتی که معرفی کردید ندارم برای اشتراک‌گذاری

      2. خوب اینو که من درروز از سایت کریپتو هم دارم بدست میارم

  34. سلام وقت بخیر سایت https://www.genesis-mining.com رفتم وبرای سرعت 1TH/s برای پنج سال حدود 0.0426btcoin میگیره.
    این فضای ابری بااین سرعت ماهی چقدر بیت کوین میده؟
    چون فضای ابریه دیگه پول برقو اینام نمیدم دیگه ولی درامدشو نمیدونم به چه صورتیه؟
    بعد به صورت سالیانه نمیشه گرفت که هزینش کمتر دربیادش؟

    1. سلام
      دوست من، درآمد ماهیانه یا سالیانه چیز ثابتی نیست که من بهتون بگم چون نسبت به سختی شبکه متغیر هست. در نتیجه شما باید خودتون تو ماشین حساب‌های آنلاین رمزارزی حساب کنید. برای این کار می‌تونید از سایت whattomine.com استفاده کنید.
      موفق باشید

      1. اصلا اینجا کسی هست که دستگاه ماینر داشته باشه و ازش سود کنه؟
        و اینکه آیا با صرفه بوده؟چقدر بوده؟

        1. سلام دوست من
          سوالتون خیلی کلی هست و متاسفانه شرایط پاسخگویی کامل بهش نیست. لطفا کمی راجب مطلبی که مطرح کردید مطالعه بفرمایید و اگر اونموقع سوال خاصی مد نظرتون بود در خدمت هستیم. د خصوص این سوالتون که «آیا به صرفه بوده؟»، باید گفت که اگر صرف نداشته باشه کسی انجام نمیده.
          موفق باشید

  35. سلام اره خوب این واقعا میصرفه فقط نمیدونم که کلاه برداریه یا نه؟چون همون ماه اول پول اجاررو بدست میاری
    سایتش اینه ممنون میشم بگین اسکمه یا نه؟https://online-btcminer.com/

    1. مطمئن نمیشه گفت دوست من، باید راجبش تحقیق کنید. این لینک رو دنبال کنید و نظر افراد مختلف راجب این سایت رو بخونید:https://bit.ly/2QQ28di

  36. سلام. امیدوارم خوب باشید. توی یکی ازکانالهای تلگرامی نوشته شده بود که اگر در crypto tab شما 20 نفر زیرمجموعه بیارید و اونا فعال باشن یعنی روزی 10 ساعت کار کنن. هفته ای 45 دلار عایدتون میشه ؟ کسی هست که راهنمایی کنه و یا پیشکسوتی در این خصوص وجود داره؟
    ممنون اگه پاسخ بدین.

    1. سلام روز بخیر
      اون 20 نفر زیرمجموعه با چه قدرتی محاسبات رو انجام میدن که این مقدار به شما می‌رسه؟ یعنی چه سخت‌افزاری دارند و چه هش‌ریتی؟ اینا همه مهمه دوست من. ولی با این حال، احتمال هفته‌ای 45 دلار یکم بعید به نظر میاد.

  37. سلام وقت بخیر یه سایتی هست به اسم:https://online-btcminer.com/
    که از داخلش میشه سرور خریدو شروع به کار کرد.میخواستم بدونم که واقعیه؟یا مثلا کلاه برداری نیستش؟
    مثلا ی سروری داره به قیمت تقریبا 4.5میلیون که یه سال اجارش میکنی ودر ماه حدود6.5میلیون میده (به ریال ایران ونرخ الانه بیت کویین)
    میخواستم من هزینه کنم و یه سرور اجاره کنم دوستان که سرورای ارزون گرفتن گفتن میده مثلا سرورش ماهی 4دلار میداد که گفتن میده
    ولی این که قیمتش حدود پنج میلیونه اینو نمیدونم میده یا نه؟ممنون میشم پاسخ بدینو راهنماییم کنید.
    باتشکر

    1. دوست من حساب و کتاب اینکه میصرفه یا نه با خودتون هست. ولی این نوع ماینینگ رو بهش ماینینگ ابری میگن و اجاره‌ی سرور نیست، شما فقط میزان خاصی از هش‌ریت اون شرکت رو می‌خرید. شرکت‌های زیادی از جمله Genesis mining و Hashflare توی این حوزه فعالیت می‌کنند که می‌تونید راجبشون اطلاعات کسب کنید.

  38. یه سوال دیگه که ذهنمو مشغول کرده با سیستمهای خانگی قوی مثلا این سیستم 7700HQ 16G RAM 4GIG GRAFIC 1050GTXچی استخراج کنم خوبه؟
    یا اگه مثلا سرور بخرم از کدوم سایت و چه جوری بیت کویین یا ارزهای دیگه میشه استخراج کرد؟
    من فعلا توی CRYPTOهستم ولی گفتین خوب نیست ممنون میشم بگین به چه روشی و چجوری استخراج کنم.
    درضمن من در عرض یک روز به این عدد بیت کویین سیدم تقریبا 10ساعت: 0.001

    1. سلام
      اکثر مواقع خریدن سرور برای ماین کردن بیت‌کوین بازده مناسبی نخواهد داشت.
      برای استخراج بیت‌کوین باید از راه‌های درست وارد این کار شد و اون استفاده از دستگاه‌های ASIC هستش. لطفا بیشتر راجب این دستگاه‌ها مطالعه کنید.

      برای سیستم‌ها خونگی استخراج ارزهایی مثل Electroneum و Bytecoin و تمام ارزهایی که سختی شبکه پایینی دارند پیشنهاد میشه.

      در ضمن، فکر می‌کنم عدد در‌آمدتون رو در یک روز اشتباه تایپ کردید. چون احتمالش فوق‌العاده پایینه که یه سیستم خونگی بتونه اون مقدار ماین کنه…
      موفق باشید

  39. این سیستم من 16هسته ای بودش
    پس چه سیستمی خوبه که بیت کویین استخراج کنم؟
    یه جاهایی دیدم که مثلا نوشته این سیستم 14 گیگاهرتز سرعتشه ولی نمیدونم میشه چقدر مثلا اون عددی که بالا گفتم 1022/388311..H/sاین مشخصه. ولی 14گیگاهرتز به این سرعت بخوایم نمایش بدیم میشه چقدر؟مثلا چند H/sمیشه؟

    1. سلام
      برای استخراج بیت‌کوین دیگه نمیشه از سیستم کامپیوتر خونگی استفاده کرد دوست عزیز. باید با دستگاه‌های ASIC انجام بشه. اون عدد هم 14 تراهش هستش نه گیگاهتز. اگر همین مقاله رو بخونید بهتون توضیح داده شده که چجوری می‌تونید درآمد رو محاسبه کنید.

  40. سلام من یه سیستم دارم که وقتی بیت کویین و میزنم استخراج کنه این سرعتو نشون میده: 1022.3883118869H/s
    این سرعت ماین کردن در ماه چقدر میشه اگه درروز 12 ساعت روشن باشه

    1. سلام
      متاسفانه شما با این سیستم قادر به استخراج بیت‌کوین نخواهید بود. در‌آمد شما بدون احتساب هزینه برق ماهیانه حدود 0.01 دلار خواهد بود!

  41. سلام وقت بخیر
    من متوجه نشدم یه جایی اومدی از افزونه C.ryptotab بد گفتی و میگ کلاه برداریه
    یه جای دیگم میگی که افزونه cryptotab خوبه و میشه ازش ارز دراورد

    1. سلام روز بخیر
      این مساله بخاطر اینه که راه‌هایی برای پول در‌آوردن با یک مکانیزم سخت در این سیستم وجود داره و غیر ممکن نیست. ولی پیشنهاد نمیشه در این شبکه فعالیت کنید. باز هم تصمیم با شماست.
      موفق باشید

  42. سلام استا میگم با سرور مجازی 50 هسته ای حدود چقدر می‌توان بیت کوین استخراج کرد؟
    هر جا کشتم نتونستم محاسبه کنم

    1. سلام دوست من
      دلیل اینکه نتونستید محاسبه کنید اینه که این یه کار آزمایشگاهیه، یعنی پردازنده مورد نظر شما باید در الگوریتم بیت‌کوین تست بشه تا ببینیم چه کارایی رو از خودش نشون میده؛ و چون ماین بیت‌کوین با پردازنده‌های سرور زیاد طرفدار نداره در نتیجه اطلاعات زیادی نمی‌تونید راجبش پیدا کنید.

  43. با عرض سلام و خسته نباشید.
    بنظرتون ماینر (Antminer Z9 mini (ASIK با هش ریت:10Ksol و توان مصرفی 300W جهت ماین Zencash ؛ چقدر میتونه
    در ماه سود آوری داشته باشه؟
    و آیا انتخواب الگوریتم Equihash برای ماین کار درستیه یا الگوریتم های دیگه بهتر عمل میکنن؟
    شما با در نظر گرفتن تجربتون کدام الگوریتم رو پیشنهاد میکنین؟
    با تشکر.

    1. سلام دوست من
      دستگاه اسیکی که نام بردید و کلا همه‌ی دستگاه‌های دیگه درآمد ثابتی نمیتونن داشته باشن چون نسبت به قیمت لحظه‌ای اون ارزی که باهاش ماین می‌کنید و سختی شبکه اون ارز، متغیر هست. شما می‌تونید با دنبال کردن این لینک از درآمد درستگاه Z9 mini به صورت بروزرسانی شده مطلع بشید: https://bit.ly/2xpklWq
      در مورد انتخاب الگوریتم هم نمیشه دقیق گفت چون نسبت به ارزی که ماین می‌کنید و پروژه‌ای که از اون الگوریتم استفاده می‌کنه متفاوته. ولی شما می‌تونید تحقیق کنید راجب ارزهای مختلف و هر ارزی که خوشبین بودید و فکر می‌کردید در آینده رشد قیمتی خواهد داشت رو ماین کنید.
      موفق باشید

  44. سلام
    من از سایت کریپتو تب استفاده میکنم که خوب همونطور که خودتون میدونید سرعتش خیلی پایینه
    سوال من اینه که اگه از وی پی اس با رم 8 گیگ استفاده کنم سرعت ماینینگ ام چند برابر میشه ؟؟
    واضح تر بپرسم ، میخوام سرعت ماینینگ ام 3500 برابر بشه از چه رمی باید استفاده کنم ایا همچین چیزی امکان داره ؟؟؟

    1. سلام
      اول اینکه شما باید بگید که نسبت به چه سیستمی دارید مقایسه می‌کنید که انتظار دارید 3500 برابر بشه؟ و به شدت بعید می‌دونم که به این عدد دست پیدا کنید. دومین مساله اینکه این نوع ماینینگ بیشتر از رم به پردازنده احتیاج داره. سوم، امکان داره شرکتی که قصد خرید VPS رو ازش دارید اجازه‌ی ماینینگ رو بهتون نده اگر متوجه بشه که در حال انجام ماینینگ هستید. در کل باید گفت که این یه نوع ماینینگ بسیار غیر فنی و بی ارزش هستش و ارزش سرماه‌گذاری و وقت شما رو نداره. این‌ها نظرات بنده نسبت به CryptoTab هستش.
      موفق باشید

    1. سلام
      لطفا سوالتون رو واضح‌تر مطرح کنید دوست من. منظورتون از سایت کریپتو کدوم سایته؟

    2. درود بر همه دوستان گرامی
      سایت کریپتو رو من تست کردم واقعا برداشت میشه داشت واسه من واریز کرد
      ولی اصلا به صرفه نیست
      پدر سیستم در میاد اصلا باهاش کار نکنی بهتره
      جز اینکه شرایطتون مثل من باشه
      سیستم مفت و اینترنت مفت + برق ام مفت از شرکت محترم در محل کار
      به درد این میخوره که سرعت روی 50 درصد بزاری تا شاید بعد 6 الی 7 ماه بتونی 10 دلار کاسب بشی البته اون موقع شاید دلار به 20 تومن رسید و ارزشش به ریال زیاد شد خخخخ
      موفق و پیروز باشید.

  45. سلام چقدر خوبه که شما عزیزان اینقدر خوب جوابگو هستید و نمیذارید دوستان راه اشتباه رو برن . تو سایت کریپتو تب با سیستم هرمی وقتی عدد به سیستم میدی . بر چه اساسی و چند ساعت کاری در طول روز بهت جواب میده؟؟؟یعنی میانگین خودشون رو روی چند ساعت در طول روز حساب میکنن؟؟؟
    و اینکه من کلیپی دیدم که یک نفر با 35 نفر سطح اولش .64نفر سطح دومش 64 نفر و سطح سومش 13 نفر بودن…و تو ویدیو تو صفحه کریپتو تب 1.3بیت کوین استخراج کرده بود که خود طرف اذعان داشت این کار نزدیک چهار ماه طول کشیده به نظر شما لبا این تعداد نفر کار هرمی همچین چیزیبعد 4 ماه امکان پذیر؟؟؟ اگر نیست پس ویدیو چی میگفت

    1. سلام دوست من،
      وقتی کمی با مسائل فنی بلاکچین و رمزارز‌ها آشنا بشیم خیلی راحت می‌تونیم متوجه بشیم که کدوم سیستم می‌تونه کلاهبرداری یا هرمی باشه و یا به هر روش دیکه‌ای قصد داشته باشه کلاهبردای کنه. در نظر داشته باشید که ویدئو‌های وسوسه‌کننده‌ی زیادی از طرف خود اعضا و صاحبان مجموعه‌هایی که به روش‌های مختلفی کلاهبرداری می‌کنند منتشر میشه تا افراد رو جذب خودشون کنند؛ در نتیجه فقط و فقط به تجربه‌ی خودتون و بعضی از نقد و بررسی‌هایی که از این مجموعه‌ها میشه اعتماد کنید. برای مثال می‌تونید توی این مقاله که شخص نویسنده به این نتیجه رسیده که C.ryptotab کلاهبرداری هست توجه کنید و توضیحاتی رو راجبش بخونید: https://bit.ly/2ogRsYj
      موفق باشید

  46. سلام . وقتتون به خیر .
    دوست عزیز من در سایتی که معرفی کردین 8 تا تا کارت آر ایکس 580 رو با مصرف برق رو روی 0.078
    میزارم ولی درآمد حاصله رو خیلی پایین تر از مقداری که شما تو عکس گذاشتین میزنه !
    اترویم رو در 24 ساعت به دلار بعد کسر هزینه برق $3.32
    میده ! یعنی در حال حاضر 30 ملیون تومان هزینه کنی روزی 3 دلار میتونی درامد داشته باشی ؟!!

    1. سلام وقت شما بخیر
      دوست عزیز شما قیمت اتریوم رو هم در نظر بگیرید
      ریگ 8 کارته 580 الان ماهیانه حدود 0.45 تا 0.5 اترویم میزنه
      قیمت الان اتریوم هم 295 دلار هستش
      با این قیمت اتریوم درآمد روزانه 4 الی 5 لار طبیعی هستش
      و اینکه معمولا ماینر ها هزینه برقشون رو با اتریوم پرداخت نمیکنن
      ریگ 8 کارته 580 ماهیانه حدود 180 تا نهایتا 250 هزار تومن هم هزینه برق توی برق تک فاز خونگی داره.
      اگر اتریوم قیمتش به 500 یا 600 دلار برسه در درآمد شما هم بیشتر میشه.

    2. دوست عزیز باید در نظر داشته باشید که سختی شبکه و قیمت رمزارزها به صورت مداوم در حال تغییر هست بنابر این نباید بر اساس عکس‌های این مقاله عمل کنین. میزان درآمد کارت‌های گرافیک به سختی شبکه و قیمت لحظه‌ای اون رمزارز مربوط میشه و با در نظر گرفتن اینکه از زمان انتشار مقاله تا کنون سختی شبکه افزایش پیدا کرده و قیمت رمزارزها هم کاهش، این محاسبه‌ی شما جای تعجب نداره.
      بجای تمرکز روی درآمد روزانه، باید ماین رمزارز رو بیشتر نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت در نظر بگیرید.

  47. سلام .ببخشید با دستگاه اس 9 14تراهش بااستخراج اسمات کش چقدر درامد میش کسب کرد ماهانه

    1. سلام،
      درآمدی که می‌تونید کسب کنید به خیلی چیز‌ها از جمله سختی شبکه و استخری که در اون ماین می‌کنید بر‌میگرده. به این لینک مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنید: https://bit.ly/2CajT3J
      موفق باشید

      1. سلا جناب احمدی… ببخشید من از مطالبی که شما فرموده بودید و راهنمایی های که درج کرده بودید و همچنین مطالب سایتهای دیگه.. سه روز قبل مرورگر crytop رو نصب کردم و بیت کوین دارم استخراج میکنم
        منتها بعد 3روز و مصرف تقریبا 2 گیگ اینترنت و روش بودن دائم سیستم با سرعت cpu میانگین 43
        الان فقط این مقدار بیت کوین(0.000004097834استخراج کردم که با ماشین حسابهای تبدیل کننده حساب کردم تقریبا 200 تومن (2000ریال) شده فقط … همین
        لطف میکنید یه راهنمایی بفرمایید شاید اشتباه انجام دادم… ممنون

        1. سلام دوست من،
          این نرم‌افزارهایی که به صورت غیر مستقیم(یعنی بدون دستگاه‌های ASIC) و غیر متعارفی اقدام به ماین بیت‌کوین با کامپیوتر‌های کاربران می‌کنن معمولا از یه سیستم‌های هرمی مانندی تشکیل شدن. یعنی قسمتی از کارکرد سیستم شما ممکنه بره برای شخصی که معرف شما بوده. یا اگر هم شخصی شما رو معرفی نکرده باشه بخشی ازش کلا برای تقسیم بین اعضا در نظر گرفته میشه. از طرفی این شرکت‌ها براشون مهم نیست که آیا به سیستم کاربر‌ها آسیبی خواهد رسید و آیا با محاسبه‌ی برق باز هم برای آنها صرفه اقتصادی خواهد داشت یا نه! فقط به کاربر میگن شما در حال ماین کردن بیت‌کوین هستید و ریز جزئیات رو نمیگن مثل کوین Bitconnect که کلاهبرداری از آب در اومد. خلاصه که خیلی از این نرم‌افزار‌ها کلاه‌برداری هستن و متوجه باشید. نکته دیگه و مهمتری که هست، سختی شبکه بیت‌کوینه که از نظر فنی به هیچ عنوان نمیشه انتظار داشت که با ماین کردن با یک پردازنده ساده انتظار سوددهی داشته باشید. الان خیلی از سخت‌افزار‌های قدرتمند‌تری که برای ماین کردن بیت‌کوین طراحی شدن مثل اسیک‌ها هم دیگه اون بازدهی قدیم رو ندارند، سی‌پی‌یو که جای خود دارد. در آخر اینکه لطفا اگر دوست دارید وارد ماینینگ بیت‌کوین بشید با سخت‌افزار مناسب این کار رو انجام بدید تا ضرر نکنید.
          موفق باشید

          1. سلام جناب احمدی
            نظرتون در مورد این مقاله چیه ؟
            https://upsketchup.ir/post/136
            انگار از یه دیدگاه دیگه به مقوله ی ماینینگ نگاه میکنن و من گیج شدم این کار رو شروع کنم یا نه ؟

            1. سلام رضای عزیز
              مطلبی که فرستادید رو تا قسمتی مطالعه کردم. این روزها بحث ماینینگ با کریپتوتب خیلی داغ شده و دلایل خاصی داره از جمله نیاز نداشتن به ابزار ماینینگ و کم شدن ارزش ریال که باعث علاقه مردم به داشتن درآمد دلاری میشه. به همین دلیل ما طی مقاله‌ای به بررسی معایب و مزایای CryptoTab پرداختیم تا بصورت کامل متوجه سیستم اون بشید و بدونید دارید چیکار می‌کنید. این مقاله رو می‌تونید با دنبال کردن این لینک بخونید: https://bit.ly/2x0Ekuf
              موفق باشید

  48. سلام خسته نباشید
    با دستگاه انتماینر s9i ۱۴TH/s در مدت ۲۴ ساعت کار کردن دستگاه چه مقدار بیتکوین میتونم استخراج کنم؟

    1. سلام دوست من،
      در حال حاضر می‌تونید 0.0007 BTC که میشه معادل 4.36 دلار ماین کنید. اگر به این لینک سر بزنید می‌تونید از جزئیات بیشتری مطلع بشید: https://bit.ly/2Plq4nv

      موفق باشید

  49. سلام 1 سرور hp دارم
    سی پی یو زنون داره
    32 گیگ هم رم داره
    بهترین ارزی که می تونم ماین کنم چیه و از چه سایتی

    1. سلام،
      شما باید اطلاعات دقیقتری از پردازنده‌تون میدادید. ولی ارز مونرو می‌تونه خوب باشه.

  50. سلام خسته نباشید من دستگاه ماینینگ رو از کجا میتونم تهیه کنم

  51. سلام
    وقت بخیر
    میخواستم بدونم امکان استخراج بیت کوین بصورت ابری وجود دارد و سایت بدرد بخوری هست که بشود از ان کسب بیت کوین کرد؟
    ممنون میشم اگه سایتی وجود دارد و شما تستش کرید را معرفی بفرمایید.
    ممنون از راهنماییتون

    1. وقت بخیر
      بله این امکان وجود داره، شما می‌تونید از سایت‌های معتبری که این خدمات رو در اختیارتون قرار میدن از جمله genesis-mining.com و hashflare.io استفاده کنید. در ضمن سایت‌های فارسی زبان و ایرانی هم برای ارائه‌ی این خدمات وجود داره که می‌تونید با جستجو توی گوگل راجع بهشون اطلاعات کسب کنید. و در آخر محاسبه تعرفه‌های این سایت‌ها و اینکه آیا برای شما صرفه داره یا نه با خودتون هست…
      موفق باشید

      1. متاسفانه باید بگم جنسیس ماینینگ که خیلی وقته هش نمیفروشه وhashflare هم تازگیا کلا الگوریم sha256 رو بست و دیگه ماین نمیکنه!
        پیشنهاد میکنم هر کس دنبال سود آوریه بره دنبال اتریوم و به فکر درآمد ماهانه یا روزانه نباشه.
        ممنون

        1. سلام
          بله، هش‌فلیر SHA256 رو از دسترس خارج کرده. ولی جنسیس ماینینگ هنوز هم الگوریتم‌های مختلفی رو خدمات میده. موفق باشید

  52. با سلام من قصد سرمایه گذاری در استخراج عرض دیجیتال را دارم
    میخاستم ببینم الان با توجه به پایین اومدن نرخ ارز دیجیتال و وضعیت الان توجیه اقتصادی داره؟
    و دیگر اینکه بازگشت سرمایه حدودا چندماه هست؟
    اگر چند مثال با سرمایه متفاوت برای من ذکر کنید ممنون میشم.
    سپاس فراوان

    1. سلام،
      در حال حاضر به خاطر پایین اومدن قیمت اکثر رمزارز‌ها و بالا بودن سختی شبکه میشه گفت سود‌آوری ریگ‌ها و ASICهای ماینینگ اومده پایین. ولی کسانی که ماین می‌کنند بیشتر یه نوع سرمایه‌گذاری دارن انجام میدن برای آینده، چون احتمال بالا رفتن قیمت رمزارز‌ها به شدت بالاست. راجع به بازگشت سرمایه هم باید گفت، به دستگاهی که شما خریداری می‌کنید و هزینه‌ای که براش پرداخت می‌کنید بستگی داره و اونو از جایی که قصد خرید ازش رو دارید باید سوال بفرمایید.

      موفق باشید

  53. سلام و خسته نباشید
    یه سیستم دارم گرافیک 2 هست 710 و سه تا گرافیک 1 همشون باهم هستن بدون درنظر گرفتن پوله برق روزانه چند بیت کوین درمیاره؟ یگ گرافیک 1050 ti هم دارم ولی میخوام بدونم این چهارتا چقدر درامد داره؟

    1. سلام

      شما برای استخراج بیت‌کوین باید از دستگاه‌های ASIC استفاده کنید. میزان درآمد شما با سیستمی که فرمودید نزدیک به صفر هست.
      موفق باشید

  54. سلام خسته نباشید.
    Cpu: Core i5 2.20 Ghz
    Ram: 6GB DDR3
    VGA: Nvidia GeForce 840)M (4G
    میخواستم ببینم لپ تاپ من برای استخراج XMR یا ارز دیگه ای مناسبه؟؟
    و ی سوال دیگه از کجا باید هش ریت گرافیک یا سی پی یو خودم رو بدست بیارم؟؟

    خیلی ممنون

    1. سلام دوست من،

      لپ‌تاپ شما مناسب برای ماین XMR و تقریبا هیچ نوع رمزارز دیگه‌ای نیست. شما می‌تونید ارز‌هایی مثل الکترونیوم(ETN)، یا بایت‌کوین(BCN) رو به حالت تفریحی ماین کنید ولی در نظر داشته باشید که سود‌آوری براتون نخواهد داشت.

      در جواب سوال دومتون باید بگم که در رابطه با پردازنده و گرافیک شما اطلاعات دقیق و هش‌ریت خاصی وجود نداره، ولی می‌تونید اطلاعات کارت گرافیک‌های مرسوم برای انجام ماینینگ رو در سایت whattomine.com بررسی کنید.

      موفق باشید

  55. سلام
    وقت بخیر
    CPU: i7 2820 QM
    VGA: Qoudro 4000 m 2G DDR5
    RAM:16G
    HDD:500
    SSD:256
    با این سیستم چقدر میشه؟ درآمد داشت و هزینه برقش چقدر میشه؟
    متشکرم

    1. سلام رضا جان. سیستم شما مناسب برای ماینینگ نیست، و اگر هم باهاش استخراج کنین تقریبا درآمد زایی براتون نداره. با توجه به اینکه قطعات لپتاپتون هم گرونه ممکنه براش اتفاقی بیفته…

  56. سلام با کارت گرافیک Geforce GT610 و Geforce GT 220 روزانه چقدر میشه بیت کوین دراورد ….متشکرم اگه منو راهنمایی کنید

    1. دوست عزیز کارت هایی که فرمودی برای ماینینگ مناسب نیستن. مدل های مناسب برای استخراج توی همون وب سایت نام برده شده.

  57. با سلام و خسته نباشید
    چطور بفهمم که hash rate کارت گرافیک کامپیوتر چقدره؟
    روی مشخصات کارت خرده یا …
    ؟؟؟
    ممنون اگه در ایمیل پاسخ دهید.

  58. سلام وقت بخیر، با یک دستگاه asic که هش 13th/s چقد بیت کوئین در سال میشه تولید کرد؟ لطفا راهنماییم کنید من از سایتهایی که گفتید چیزی متوجه نشدم. ممنون

    1. سلام دوست عزیز متغییر هست درآمدتون به دلار و درستش اینه که به بیت‌کوین حساب بکنین. وب سایت whattomine بخش Asic رو انتخاب کنین و قدرت پردازش رو 13 تراهش بزارین و همینطور مصرف برق و نرخ برق(به دلار) رو هم وارد کنین. تقریبا روزی 3 دلار درآمد دارین. به بیت کوین هم میشه 0.00067

  59. با سلام و عرض ادب

    خلاصه و مفید عرض کنم خدمتتون
    من وقتی تو سایت https://www.cryptocompare.com
    Hashing Power رو به مقدار ثابتی وارد میکنم (به عنوان مثال 700 مگا هرتز که قدرت کارت گرافیکی خودمه)
    جوابهای خنده داری توی محاسبه ی بیت کوین و اتریوم بهم میده

    $ 20.81 روزانه در اتریوم
    $ 0.0003668 روزانه در بیت کوین

    چه چیز کار من اشتباه میباشد

    GekkoScience 8 GH/s
    و برای محاسبه ی این یو اس بی ماینر رقم های زیر رو میده که خیلی کزاییه برای اتریوم
    $ 239.64 روزانه برای اتریوم 😐
    $ 0.004192 روزانه برای بیتکوین

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    با تشکر فراوان

    1. سلام دوست عزیز، شما واحد پردازشی در الگوریتم ها رو به اشتباه با فرکانس پردازشی کارت احتمالا اشتباه گرفتید. دقت کنید که Mh/s واحدی متفاوت از Mhz است.

دکمه بازگشت به بالا