اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار بیت‌کوین - Bitcoin

بررسی دلایل اصلی آغاز روند صعودی در بازار بیت کوین

طی چند روز گذشته رمزارز بیت کوین توانسته مقاومت ۴۰ هزار دلاری را شکست داده و پس از مدت‌ها یک روند افزایش قیمت را به سرمایه‌گذاران و طرفداران صنعت رمزارز نمایش دهد

نکات برگزیده مطلب
  • طی چند ماه گذشته بازار دارایی‌های رمزارزی دچار یک روند کاهش قیمت نسبی شده بود و سرمایه‌گذاران تمایلی برای خرید رمزارز بیشتر به دلیل مبهم بودن وضعیت آتی بازار نداشتند. با این حال رمزارز بیت کوین در طول یک هفته گذشته توانسته از این وضعیت خارج شده و با شکست مقاومت ۴۰ هزار دلاری، شور و هیجان بازار را به آن بازگرداند. اما چه عواملی باعث ایجاد این روند صعودی و افزایش قیمت BTC شده‌اند؟

بیت کوین صعودی شد

طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط صرافی مبادله رمزارز بیت‌استامپ (Bitstamp)، رمزارز بیت کوین که از لحاظ سرمایه در حال گردش بزرگ‌ترین رمزارز موجود در بازار شناخته می‌شود، با عبور از مرز ۳۹۸۵۰ دلار توانسته یک جهش بزرگ را به ثبت رسانده و بالاترین سطح قیمت از ۱۶ام ژوئن تا به امروز را نمایش دهد.

پس از سه ماه روند نزولی متوالی در نمودارهای تغییر قیمت BTC، این پرچمدار صنعت دارایی‌های دیجیتال سرانجام توانست از این سراشیبی کاهش ارزش خارج شده و موقعیت متفاوتی را در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار دهد.

یکی از تحلیلگران شناخته شده صنعت رمزارز به نام الکس کروگر (Alex Krüger) به تازگی اعلام کرده است که بیت کوین یک «فشار مثبت کاملاً عالی» را تجربه کرده است.

افزایش قیمت بیت کوین BTC Bitcoin
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی ۳ ماه گذشته تا به امروز

فشار کوتاه مثبت زمانی در نمودارهای تغییر قیمت یک دارایی پدیدار می‌شود که این دارایی به دلیل تعداد زیاد خریداران و سرمایه‌گذاران به سرعت با افزایش قیمت مواجه شود. فروشندگان کوتاه مدت در این حالت چاره‌ای جز بازخرید دارایی‌های بفروش رسیده نداشته و باید هرچه سریع‌تر موقعیت خود را تثبیت کنند، روندی که به نوبه خود یکی از عوامل افزایش قیمت محسوب می‌شود.

افزایش قیمت بیت کوین BTC Bitcoin
پست توییتری الکس کروگر

براساس داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم بای‌بت (Bybt)، نزدیک به ۹۲۹ میلیون دلار موقعیت شورت در بازار رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته به نقدینگی تبدیل شده است.

شایعات آمازون

یکی از اصلی‌ترین دلایل و کاتالیزورهای روند صعودی فعلی در بازار رمزارز شایعات مربوط به شرکت آمازون و تمایل این غول تجارت الکترونیک به حضور گسترده در بازار دارایی‌های دیجیتال است.

در تاریخ ۲۵ام جولای یک خبرگزاری حوزه کسب و کار گزارش داد که شرکت آمازون قصد دارد اواخر سال جاری فرآیند پذیرش BTC به عنوان یک ارز قابل قبول را آغاز کند.

هفته گذشته نیز این آمازون به عنوان سومین موسسه بزرگ در ایالات متحده با انتشار لیست جدیدی از فرصت‌های شغلی موجود نشان داد که به دنبال استخدام یک متخصص حوزه رمزارز و فناوری بلاک‌چین است، موضوعی که به حدس و گمانه‌زنی‌های مربوط به پذیرش بیت کوین دامن زد.

درحالیکه شرکت آمازون با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرده است که تمایلی به پذیرش دارایی‌های رمزارزی ندارد، اما به نظر می‌رسد که بازار بیانیه فوق‌الذکر را نادیده گرفته و شایعات مربوط به امکان پذیرش BTC را پذیرفته است.

تسلا دارایی‌های رمزارزی خود را نمی‌فروشد

با توجه به اظهارات مبهم ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در رابطه با دارایی‌های رمزارزی، بازار نسبت به درآمد این شرکت بزرگ در سه‌ماهه دوم سال جاری که قرار است روز دوشنبه به صورت عمومی اعلام شود، وحشت زده و متلاطم بود.

با این حال در رویداد The B Word این میلیاردر سرشناس و کارآفرین موفق تایید کرد که شرکت تحت مدیریت وی به هیچ عنوان به دنبال فروش رمزارزهای خود نبود و امکان از سرگیری مجدد پذیرش BTC در این شرکت وجود دارد.

وی در این کنفرانس آنلاین توضیح داد که صنعت رمزارزها در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک توانسته قدم‌های چشم‌گیری برداشته و در صورت تداوم این روند، شرکت خودروسازی تسلا باز هم درگاه پرداخت مرتبط با بیت کوین را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

نظر شما در رابطه با روند صعودی بازار بیت کوین و افزایش قیمت این دارایی دیجیتال چیست؟ چه عوامل دیگری در شکل‌گیری فشار مثبت بازار تاثیر مستقیم داشته است؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا