اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دولت هند در حال توسعه‌ی پروژه‌‌ی بلاک‌چین ملی

مقامات این کشور قصد دارند تا بلاک‌چین ملی هند را با نام IndiaChain راه‌اندازی کنند

نکات برگزیده مطلب
  • به نظر می‌رسد که دولت هند با اینکه مدت زمان کوتاهیست که در صنعت رمزنگاری شروع به فعالیت کرده، بسیار مصمم است تا پروژه‌ی بلاک‌چین ملی خود را توسعه دهد و به یکی از کشور‌های پیشرو در این صنعت نوپا تبدیل گردد.

دولت هند پس از گذشت ۹ ماه از شروع فعالیت‌های مرتبط با صنعت رمزنگاری، حال به نظر می‌رسد که در تلاش است که یک پروژه‌ی بلاک‌چینی با نام IndiaChain را توسعه داده و راه‌اندازی کند.

طبق گزارشات منتشر شده از مقامات محلی، این فعالیت‌ها به عنوان یک پلت‌فرم برای کاهش میزان کلاه‌برداری، سرعت بخشیدن به اجرای قرارداد‌ها، افزایش میزان شفافیت در مبادلات و تقویت اقتصاد کشاورزی این کشور، شروع به فعالیت خواهد کرد.

این شبکه‌ی بلاک‌چین در اصل به عنوان یک جانشین برای NITI Aayog(کمیسیون سیاست و تحول هند) که یک اتاق فکر برای هند محسوب می‌شود و همچنین یک تکمیل کننده برای پروژه‌ی IndianStack(پروژه‌ای که به عنوان یک پلت‌فرم نرم‌افزاری یکپارچه قصد دارد جمعیت هند را به سمت عصر دیجیتال سوق دهد) خواهد بود.

طبق مطالب منتشر شده از سوی NITI Aayog، این بلاک‌چین جدید بدون شک تاثیری گسترده بر جامعه‌ی هند خواهد گذاشت. به عقیده‌ی NITI Aayog این بلاک‌چین می‌تواند نقش مهمی در تنظیم مقررات مرتبط با اسناد ملکی، توزیع برق و کمک به دستیابی به قوانین فرایند KYC برای بانکداری ایفا کند.

یارانه‌های بخش کشاورزی نیز پس از انتشار این بلاک‌چین جدید دستخوش تغییراتی خواهد شد؛ چونکه هند برای استفاده از شبکه‌ی بلاک‌چین به عنوان راهی برای تغییر نحوه‌ی یارانه‌ها و توزیع و تنظیم پروسه‌ی تولید محصولات زراعی خوراکی اورگانیک، برنامه‌های بخصوصی دارد. گزارشات حاکی از آن است که دولت در حال بررسی و آزمایش امکان استفاده از یک سیستم بلاک‌چین برای مقاصد زیر است:

  • اسناد ملکی
  • مدیریت تامین زنجیره‌ای
  • مدیریت هویت
  • توزیع مزایا
  • گواهینامه‌های آموزشی
  • توزیع برق
  • امور مالی بین‌المللی و خارج مرزی

یک بستر متقابل

برای توسعه‌ی یک پروژه که قابلیت‌های استفاده متنوعی در حوزه‌های مختلف جامعه داشته باشد، به یک پلت‌فرم قدرتمند و همه‌کاره نیاز است، پلت‌فرمی که دولت هند شدیدا سعی دارد با استفاده از مجموعه‌ای از چین‌های متقابل به آن دسترسی پیدا کند.

یک مقام رسمی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

ابتدا برخی مراجع مرتبط با کاربرد‌های بلاک‌چین ساخته خواهد شد، و سپس دیگر کمپانی‌ها می‌توانند موارد مشابه و یا حتی با کاربرد‌های بیشتری را توسعه دهند.

An official comment

انجام این فرایند از سوی دولت هند باعث به وجود آمدن طیف وسیعی از انواع چین‌های جدید خواهد شد که هرکدام برای اهداف خاصی سفارشی‌سازی شده‌اند. به عنوان مثال یکی از این موارد استفاده می‌تواند ردیابی تامین کنندگان مربوط به صنعت دارویی باشد تا بتوان به این وسیله‌ داروی‌های تقلبی و محصولات جعلی را شناسایی کرد؛ این روند خود به یک بلاک‌چین متفاوت نیاز دارد که برای مواردی بخصوصی همچون دیجیتالی کردن اسناد مالکیت، صنعت کشاورزی و یا مراقبت‌های بهداشتی طراحی شده است.

چنین ویژگی‌هایی که همانند UPI(رابط پرداخت یکپارچه) رفتار می‌کنند به IndiaChain اجازه می‌دهند تا برای طیف وسیعی از کاربرد‌های پرداخت، هم برای کمپانی‌های شخصی و هم بخش‌های عمومی و دولتی، مورد استفاده قرار گیرد. کمپانی‌های معروفی همچون WhatsApp، Amazon Pay، Google’s Tez، Paytm، PhonePe و Reliance Jio از جمله کمپانی‌هایی هستند که در حال حاضر از UPI استفاده می‌کنند.

شفافیت در دولت

در نهایت دولت هند امیدوار است زمانی که این پروژه در مقیاسی وسیع اجرا شد، راه حل‌های بلاک‌چین بتواند میزان شفافیت در فعالیت‌های دولت را تقویت کرده و افزایش دهد، به عبارتی میزان کلاه‌برداری کاهش یافته و به توسعه‌ی زیر‌ساخت‌های عمومی و دولتی بهتر برای بهبود سازماندی و توزیع محصولات و خدمات عمومی کمک کند.

هند تنها دولتی نیز که به دنبال این جاه‌طلبی و هدف بزرگ در حرکت است. دولت روسیه در نظر دارد تا یک سیستم مبتنی بر بلاک‌چین برای مدیریت ثبت املاک توصعه دهد. دولت مرکزی دبی نیز قصد دارد تا راه‌حل‌های بلاک‌چین را برای کاربرد‌های اداری مانند درخواست صدور ویزا، پرداخت صورتحساب‌ها و بروز رسانی مجوز‌های مختلف، مورد بررسی و آزمایش قرار دهد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا بومی‌سازی فناوری بلاک‌چین می‌تواند راه‌حل‌هایی برای مسائل ذکر شده در این مقاله باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BTCmanager

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا