اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

معاملات روسیه و ونزوئلا به وسیله رمزارز پترو

با وجود جدال‌های زیادی که بر سر ماهیت پترو وجود دارد، روسیه این رمزارز را پذیرفت

نکات برگزیده مطلب
  • پس از اینکه مدتی قبل ونزوئلا برای پرداخت بدهی‌های خود پیشنهاد پرداخت به وسیله‌ پترو را مطرح کرد شایعات زیادی در فضای مجازی پخش شد، حال چندی قبل از سوی مقالات اعلام شده که روسیه از این رمزارز که با پشتوانه‌ی نفت کشور ونزوئلا راه‌اندازی شده، حمایت کرده و آن را قبول می‌کند.

پترو راهی روسیه می‌شود

مقامات بلند پایه‌ی دو کشور روسیه و ونزوئلا امروز با یکدیگر در کارالاس(Caracas) برای بحث در مورد چگونگی انتقال ارز و تعدادی از موضوعات مختلف، ملاقات کردند. طی این جلسه مقامات روسی گفتند که در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است از این کوین‌ها برای مبادلات بین‌المللی استفاده شود.

اما با این تفاسیر باز هم عموم مردم بر این باورند که دولت ونزوئلا برای دستیابی به قدرت نفوذ بیشتر در جامعه‌ی جهانی، رمزارز تولید شده‌ی خود را به میز مذاکراه کشانده است.

می‌توان حدس زد که نشان دادن علاقه‌ی کشور روسیه و پشتیبانی و دریافت این رمزارز به طور کلی به دلیل وجود منابع طبیعی غنی در این کشور است؛ که به دلیل اقتصاد فقیر و ضعیف آن‌ها توانایی استفاده از این منابع را تا کنون نداشته‌اند و با پذیرش این رمزارز، روسیه می‌تواند فرصت مناسبی جهت حضور عمده در ونزوئلا را بدست بیاورد.

البته باید خاطر نشان کرد که این دو کشور در حال حاضر نیز در برنامه‌های مشترکی دیگری مانند پروژه‌ی Petromonagas نیز همکاری دارند که شامل غول نفتی روسیه یعنی شرکت Rosneft و شرکت نفت و گاز طبیعی دولت ونزوئلا PDVSA هستند.

این مورد در حالی است که مقامات ونزوئلا و روسیه توافق کرده‌اند تا میزان همکاری اقتصادی بین این دو کشور را گسترش دهند. در این راستا آخر هفته‌ی گذشته یک کمیسیون دوجانبه بین این دولت‌ها در پایتخت ونزوئلا برگزار شد. در طی این مذاکرات جنبه‌های مختلفی از جمله مشارکت‌های استراتژیک نیز تحت پوشش قرار گرفت و طرفین مذاکره در مورد انجام پروژه‌ها مشترک در زمینه‌‌های مختلف از جمله انرژی، ساخت و ساز، نظامی و دیگر موارد به بحث و گفتگو پرداختند.

ونزوئلا نیز چندی قبل از برنامه‌‌های خودش برای ساخت و مونتاژ کامیون‌های روسی با نام کاماز(Kamaz) در این کشور خبر داد. در این رابطه گزارشات حاکی از آن است که ونزوئلا قصد دارد برای پرداخت هزینه‌های خرید قطعات خودروی یاد شده، از رمزارز پترو استفاده کند.

وزیر تجارت ونزوئلا خوزه ویلما مورا(Jose Vielma Mora) در این رابطه اعلام کرد:

از این رمزارز ملی برای خرید قطعاتی همچون لاستیک، باتری و دیگر قطعات یدکی استفاده خواهد شد. Jose Vielma Mora

 

طی این نشست‌ها همچنین درباره‌ی همکاری دو جانبه، پروژه‌های راه آهن و تولید مواد غذایی در ونزوئلا نیز بحث شد. مشخص است که دولت ونزوئلا امیدوار است تا رمزارز پترو یک فرصت مناسب برای تقویت روابط میان دو کشور و همچنین اقتصاد ونزوئلا باشد.

دولت کنونی رئیس جمهور نیکولاس مادورو در ماه فوریه رمزارز پترو را راه‌اندازی کرد. مقامات کاراکاس(پایتخت ونزوئلا) ادعا می‌کنند که در زمان پیش‌فروش این رمزارز دولتی به درآمد حالص ۷۳۵ میلیون دلار دست یافته‌ و بیش از ۲۰۰ هزار سفارش خرید از بیش از ۱۳۳ کشور در طول ۳۰ روز دریافت کرده‌اند.

اخبار ضد و نقیض

این در حالی است که چندی پیش وب‌سایت ICOindex، رمزارز پترو را به عنوان یک اسکم و کلاهبرداری در جداول خود لیست کرده و اعلام کرده‌ است که این پروژه هیچ گونه اطلاعاتی مهمی از جمله مکانیزم فعالیت، نوع تکنولوژی و تعریفی از حمایت و پشتوانه‌ی صنعت نفتی را شرح نمی‌دهد.

پس از این واقعه بود که برای هرچه شدید‌تر شدن گوشه نشینی و ضربات وارده بر پترو، رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ نیز استفاده از این رمزارز را در این کشور ممنوع اعلام کرد و سریعا دستورات اجرایی مبنی بر ممنوعیت انجام مبادلات مرتبط با پترو از سوی کاخ سفید صادر شد.

این دستورات شامل تمامی مبادلات مربوطه به تامین مالی یک فرد یا شرکت و انجام مبادلات مرتبط در خاک ایالات متحده به وسیله‌ی هرنوع ارز مجازی، سکه دیجیتال یا توکن دیجیتال است.

پس از انجام این عمل توسط ترامپ، رئیس جمهور مادورو از رمزارز پترو دفاع کرد و طی حرف‌های خود اذعان داشت که ترامپ از روی ترس این سخنان را مطرح کرده  و ناامید شده است. وی یک توییت با متن زیر را منتشر کرد:

دونالد ترامپ ترسیده است. نور رمزارز پترو از بین تک‌تک شکاف‌های دیوار نفرت ساخته شده توسط او، عبور خواهد کرد.

Nicolás Maduro

با این وجود،‌ با اینکه رمزارز ملی پترو در ونزوئلا منتشر شده است اما همچنان تقاضا برای خرید بیت‌کوین در این کشور رو به افزایش است. در ماه مارس رکورد‌های جدیدی برای فعالیت‌های مرتبط با بیت‌کوین در این کشور به ثبت رسید که یکی از آن‌ها انجام مبادلاتی با مجموع بیش از ۱ تریلیون بولیور(ارز رایج کشور ونزوئلا) بوده است.

به نظر شما تحریم‌های جدید روسیه که به وسیله آمریکا اجرا شد به دلیل استفاده آنها از رمزارز پترو بوده است؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BitCoin.comExpress.co.uk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا