اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

سنترا، پروژه‌ای کلاه‌بردارانه است!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، موسسان سنترا را به کلاه برداری در ICO متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در روز دوشنبه دو تن از موسسان شرکت سنترا تک “Centra Tech” را به جرم کنترل و رهبری عرضه اولیه سکه “ICO” به شکلی کلاه بردارانه متهم کرد و هر دو نفر دستگیر شده اند. در ICO برگزار شده 32 میلیون دلار توسط هزاران فرد مختلف سرمایه گردآوری شده است.

سام شارما در سمت چپ و رابرت فارکاس در سمت راست
سام شارما در سمت چپ و رابرت فارکاس در سمت راست

Sam “Sohrab” Sharma و Robert Farkas که اهل میامی هستند، موسسان این پروژه بوده اند و به عرضه و فروش اوراق بهادار بدون مجوز متهم شده اند. آنها هنگام برگزاری ICO ادعا کرده بودند که سرمایه جمع آوری شده صرف توسعه محصولی می‌شود که پشتوانه اش شرکت های ویزا کارت و مستر کارت هستند. با این حال کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاکید کرده است که هیچ رابطه ای بین این پروژه و سیستم های پرداخت مستر کارت و ویزا بدست نیامده است و همچنین سام “سهراب” شارما و رابرت فارکاس از تبلیغات بازاریابی دروغین برای پروژه سنترا استفاده کرده اند و بطور مثال بعضی مدیران اجرایی آن ها خیالی هستند!

همچنین این اشخاص به افراد معروف مبالغی را پرداخت کرده اند تا ICO سنترا را تبلیغ کنند. قهرمان بُکس فلوید می‌ودر “Floyd Mayweather” در سپتامبر 2017 از سنترا حمایت کرده است و مطلبی درباره این پروژه روی اینستاگرامش به اشتراک گذاشته بود که دیگر در دسترس نیست.

در یک گفتگوی مطبوعاتی، استیون پیکین “Steven Peikin” قائم مقام بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گفته است:

همانطور که ادعا کردیم، متهمان شدیداً با استفاده از حمایت سلبریتی ها و شبکه های اجتماعی برای مطرح شدن و بازاریابی استفاده کرده اند. تبلیغات افراد چهره و ظاهرنمایی‌های عوام فریبانه نمی‌تواند جایگزینی برای تاییدیه‌های SEC و همچنین ترقیبی برای سرمایه گذاران سخت کوش و محتاط باشد. Steven Peikin

سنترا و موسسانش در دسامبر 2017 در یک پرونده شکایت جمعی مورد هدف قرار گرفتند و در این پرونده به بدون مجوز بودن توکن CTR و ثبت نشده بودن کسب و کارشان متهم شدند. هر دو این افراد بوسیله افسرهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا  بازداشت و محکوم شده اند. همچنین قیمت این توکن بشدت در حال کاهش است و صرافی بایننس به پر خطر بودن معاملات این رمزارز پرداخته است و بزودی آن را از لیست رمزارزهایش حذف خواهد کرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
کوین‌دسک
دکمه بازگشت به بالا