اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تسریع در روند توسعه‌ی رمزارز بومی چین

بانک مرکزی چین یا PBoC اعلام کرده است که قصد دارد هرچه سریع‌تر رمزارز بومی خود را ارائه کند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که روز یک‌شنبه ۴ام آگوست منتشر شده است، بانک مردم چین یا PBoC اخیرا اعلام نموده که روند توسعه‌ی رمزارز بومی خود را تسریع بخشیده و قصد دارد هرچه سریع‌تر آن را صادر کند.

رمزارز بومی چین

بانک مرکزی کشور چین که با نام «بانک مردم چین» یا «PBoC» شناخته می‌شود، اخیرا اعلام نموده که روند توسعه‌ی رمزارز بومی خود را تسریع بخشیده است. بانک PBoC در تاریخ ۲ام آگوست ۲۰۱۹، یک کنفرانس ویدئویی برای بحث پیرامون اولویت‌ها در سال ۲۰۱۹ برگزار کرد و طی این کنفرانس اعلام نمود که رمزارزها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد.

چین PBoC

این بانک همچنین پیشنهاد داد که باید روند تحقیق و توسعه‌ی ارز دیجیتال خود را تسریع کند. علاوه بر این، گفته شد که باید بخش جبران خطرات مالی و همچنین سیاست‌های تفسیر تبلیغات تقویت شده و به نگرانی‌های اجتماعی سریعا پاسخ داده شود.

وانگ ژین(Wang Xin) مدیر بخش تحقیقات این بانک، ماه گذشته با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد که بانک مرکزی چین در نظر دارد تا رمزارز بومی خود را توسعه دهد. در این بیانیه همچنین گفته شده که این بانک به سایر رمزارزهای خارجی و داخلی نیز توجه خواهد کرد.

 

اظهارات بنیانگذار شرکت هوآوری

ژنگ‌فی رن(Zhengfei Ren) بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی شرکت هوآوی(Huawei) نیز اخیرا اعلام نموده که چین در زمینه‌ی صدور رمزارز بومی از شرکت فیس‌بوک بسیار قوی‌تر است، و اگر این شرکت به فضای رمزارزی وارد شود، تاثیر بزرگی بر این صنعت خواهد داشت.

در ماه جولای نیز ژائو ژیائوچان(Zhou Xiaochuan) رئیس سابق بانک PBoC هشدار داد که این کشور باید علیه رمزارز لیبرا(Libra) اقدامات احتیاطی انجام دهد. آقای ژیائوچان در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ ریاست بانک PBoC را بر عهده داشت، دقیقا همان دوره‌ای که دولت سرکوب فعالیت‌ها و کسب و کار‌های مرتبط با صنعت رمزارزی را آغاز نمود، از جمله ممنوع اعلام کردن برنامه‌های ICO در کشور چین.

آقای ژیائوچان همچنین اعلام نموده گرچه شرکت‌های مخابراتی و تولید کننده‌ی دستگاه‌های ارتباطی چین توسط کاخ سفید آمریکا به لیست سیاه اضافه شده‌اند، اما انتظار ندارد که چین علیه شرکت اپل اقدامات تلافی جویانه انجام دهد. وی در اظهارات خود اعلام نمود که هوآوری در رابطه با هرگونه حرکت تلافی جویانه توسط دولت چین علیه شرکت اپل که به دلیل شروع جنگ تجاری توسط کاخ سفید آمریکا انجام بگیرد، اعتراض خواهد کرد. اوایل ماه می دولت ایالات متحده بر روی کالاهای وارده به این کشور ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه اضافه کرد.

شرکت فیس‌بوک نیز در اواخر ماه جولای اعلام کرد که احتمال دارد به دلیل افزایش نگرانی‌های مربوط به قانون‌گذاری، رمزارز لیبرا هرگز منتشر نشود. این درحالیست که وال‌مارت(Walmart) بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای و خرده‌فروشی جهان نیز اخیرا اقدام به ارائه‌ی حکم ثبت اختراع برای یک ارز دیجیتال بومی مشابه لیبرا کرده است.

 

 نظر شما در رابطه با اعلامیه‌ی بانک مردم چین و افزایش سرعت توسعه‌ی رمزارز بومی آن چیست؟ آیا این بانک در نظر دارد تا با شرکت فیس‌بوک و پروژه‌ی رمزارزی لیبرا مقابله کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذراید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Pymnts

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا