اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تامین مالی حملات هکری توسط روسیه

وزارت دادگستری ایالات متحده، روسیه را متهم به تامین مالی حملات هکری به آمریکا توسط بیت‌کوین کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • وزارت دادگستری ایالات متحده به تازگی پرونده‌ای را علنی کرده است که نشان می‌دهد حملات جدید هکر‌های روسی با استفاده از رمزارز بیت‌کوین تامین مالی شده‌ و هفت تن از افسران ارشد ارتش روسیه در آن نقش داشته‌اند.

وزارت دادگستری ایالات متحده به تازگی هفت تن از افسران ارتش روسیه را برای انجام یک سری حملات سایبری متهم کرده است، در ادامه این ادعا شده که روسیه برای تامین مالی هزینه‌های این حملات از رمزارز بیت‌کوین استفاده کرده است.

GRU
GRU

این کیفرخواست در ماه جولای ۲۰۱۸ به دادگستری ارائه شده بود، اما تا ۳ام اکتبر به صورت عمومی منتشر نشده بود. در این پرونده، هیئت منصفه‌ی منطقه‌ی کلمبیا، هفت تن از افسران ارشد ارتش روسیه را به عنوان به عنوان مسئولین حملات هک برای منافع استراتژیک روسیه متهم کرده است.

طبق این اتهامات، یکی از افسران متهم در این پرونده از اعضای یک سازمان اطلاعاتی نظامی با نام اداره‌ی کل اطلاعات عمومی(GRU) بوده است که پیش‌تر نیز چندین واحد عملیاتی آن در عملیات‌های گسترده‌ی سایبری، شامل انتشار مقادیر زیادی اسنار به سرقت رفته، دخیل بوده‌اند.

از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین حملاتی که این آژانس انجام داده، می‌توان به هک کردن حساب ایمیل کارکنان هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و همچنین هک کردن شبکه‌ی کامپیوتری کمیته‌ی ملی دموکراتیک(DNC) اشاره کرد.

خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که این اتهامات همچنین به کشور روسیه نیز وارد شده است و ادعا می‌کند که روسیه تلاش‌هایی جهت هک کردن شبکه‌های آزانس مستقل آزمایش مواد شیمیایی انجام داده است، موردی که طی آن مسئولات انگلیسی در حال بررسی مسمومیت یک افسر سابق GRU‌بوده‌اند. طی این اتهامات همچنین ادعا شده که روسیه مسئول حملات هک به کمپانی انرژی و فناوری هسته‌ای Westinghouse Electric Co نیز می‌باشد. این کمپانی مقدار قابل توجهی سوخت هسته‌ای به کشور اوکراین عرضه کرده است.

تامین مالی حملات سایبری روسیه به وسیله‌ی بیت‌کوین

طبق اتهامات اعلام شده، برای تامین مالی تمامی این حملات از رمزارز بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداختی و تامین مالی هکر‌ها، استفاده شده است.

در بخش‌هایی از این پرونده‌ نوشته شده:

استفاده از بیت‌کوین به افراد شریک در این توطئه‌ها اجازه داده است تا از رابطه‌ی مستقیم با موسسات مالی سنتی اجتناب کنند، همچنین به آن‌ها اجازه داده تا از هویت خود و هویت منبع تامین کننده نیز مراقبت کنند. A Justice Department indictment

وزارت دادگستری همچنین معتقد است که بخش اعظمی از این پرداخت‌ها توسط کمپانی‌هایی پردازش شده که مقر آن‌ها در خاک ایالات متحده واقع شده است. در این پرونده نشان داده شده که روس‌ها چگونه موفق به تامین هزینه‌های حملات سایبری گسترده‌ی خود شده‌اند، که باپیگیری‌ مشخص شد اولین مورد در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاده است. طبق این ادعا نامه، روس‌ها به منظور تامین مالی برای خرید زیرساخت‌های محاسباتی جهت پشتیبانی از فعالیت‌های هک خود، اقدام به استخراج و ماین بیت‌کوین کرده‌اند.

علیرغم شباهت‌های پرونده‌ی این اتهام که هفت افسر روسی را در ماه جولای متهم کرده و پرونده‌ی دستکاری و دخالت در انتخابات توسط رابرت مولر(Robert Mueller)، وزارت دادگستری اعلام نموده با وجود اینکه سه نفر از افراد متهم در این دو پرونده مشترک هستند، این پرونده‌ی جدید هیچ ربطی به فعالیت‌های آقای مولر ندارد.

نظر شما در رابطه با این اتهامات چیست؟  نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BTCmanager

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا