اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

استخر ماینینگ پولین هش‌ریت تجهیزات ماینینگ را به‌طور غیرمتمرکز به فروش می‌رساند!

دومین استخر بزرگ استخراج بیت کوین توکن جدیدی را منتشر کرده است که پُل ارتباطی هش‌ریت استخر ماینینگ پولین با دنیای سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز محسوب می‌گردد

نکات برگزیده مطلب
  • همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، استقبال مردم از فعالیت در صنعت استخراج بیت کوین نیز افزایش یافته است و در این میان شرکت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی اجاره‌ و فروش هش‌ریت را پیشنهاد می‌کنند. در این میان، استخر ماینینگ پولین(Poolin) روش نو‌آورانه‌ای را برای فروش هش‌ریت استخراج بیت کوین به‌طور غیرمتمرکز و شفاف راه‌اندازی کرده است. این شرکت توکن pBTC35A را بر اساس استاندارد ای.آر.سی۲۰(ERC-20) منتشر کرده است که یک تراهش از توان پردازشی شبکه‌ی بیت کوین را نمایندگی می‌کند.

فروش هش‌ریت استخراج بیت کوین به صورت توکن غیرمتمرکز استخر پولین

پولین(Poolin)؛ دومین استخر بزرگ استخراج بیت کوین توکن جدیدی را بر پایه‌ی استاندارد ای.آر.سی20 در شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی کرده است که با استفاده از توان پردازشی(هش‌ریت) تجهیزات استخراج بیت کوین را به فروش می‌رساند. این نو‌آوری پل ارتباطی در میان الگوریتم استخراج اثبات کار(PoW) و ییلد فارمینگ(Yield Farming) محسوب می‌شود.

هر واحد از این توکن که با عبارت pBTC35A نام‌گذاری شده است، یک تراهش بر ثانیه(TH/s) توان محاسباتی شبکه‌ی بیت کوین را با بهره‌وری 35 ژول بر هر تراهش نمایندگی می‌کند. پولین برای ایجاد ارتباط میان استخراج رمزارز و سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) پروتکلی را با عنوان مریخ یا مارس(Mars) راه‌اندازی کرده است.

کاربرانی که توکن pBTC35A را سپرده‌گذاری کنند و یا این توکن را در یکی از دو استخر نقدینگی پروتکل مارس در برابر رمزارز پایدار یو.اس.دی.تی(USDT) مبادله کنند، با استفاده از توکن مدیریتی پروتکل مارس و توکن ورپت بیت کو‌ین با نماد دبلیو.بی.تی.سی(wBTC) پاداش دریافت خواهند کرد.

پاداش بر اساس مقدار بیت کوین قابل استخراج با هش‌ریت خریداری شده که توکن‌های pBTC35A آن را نمایندگی می‌کنند و پس از کسر هزینه‌ی برق مصرفی و کارمزد استخراج 2.5 درصدی استخر ماینینگ پولین محاسبه می‌گردد.

استخراج دائمی رمزارز

پیشنهاد پولین در مقایسه با هزینه‌ی خرید هر تراهش بر ثانیه تجهیزات جدید اسیک از تولید کنندگان  این تجهیزات گران‌تر بنظر می‌رسد. به عنوان مثال؛ عمده فروشان چینی هم‌اکنون آنت‌ماینر اس19(AntMiner S19) را در سطوح قیمتی 40,000 یوان(6,200 دلار آمریکا) به فروش می‌رسانند. توان محاسباتی این دستگاه 95 تراهش بر ثانیه گزارش شده است و در نتیجه خریداران به ازای هر تراهش بر ثانیه، 70 دلار پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل ماینینگ استخر پولین اظهار داشت که کاربران با پرداخت هزینه‌ی بالاتر در مقایسه با خرید تجهیزات استخراج رمزارز قادر خواهند بود بدون مواجهه با مشکلاتی که اوپراتورهای فارم‌های ماینینگ با آن‌ها مواجه هستند پاداش استخراج رمزارز را به‌دست ‌آورند.

در صورتی که کاربران توکن‌های pBTC35A را در استخرهای نقدینگی مارس سپرده‌گذاری کنند، پاداش استخراج رمزارز را به صورت توکن دابلیو.بی.تی.سی(wBTC) دریافت خواهند کرد. این فرآیند تنها در صورتی متوقف خواهد شد که در صورت سقوط قیمت بیت کوین، ارزش این دارایی به جایی برسد که بازدهی استخراج رمزارز با بهره‌وری 35 ژول بر تراهش و با نرخ برق مصرفی 0.058 دلار به ازای هر کیلووات ساعت به صفر و یا سطوح منفی برسد.

به عنوان مثال، استاندارد بهره‌وری انرژی انت‌ماینر اس 9 شرکت بیت‌مین 34 ژول بر هر تراهش اعلام شده است. در صورتی که نرخ سختی را در سطوح کنونی ثابت فرض کنیم در صورت سقوط قیمت بیت کوین به کمتر از 6,551 دلار، بازدهی این دستگاه با تعرفه‌ی برق مصرفی 0.058 دلار به ازای هر کیلووات به سطوح منفی می‌رسد.

پولین همچنین اعلام کرده است که قصد دارد در آینده پروژه‌ها‌ی مشابهی را برای اتریوم و دیگر رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم اثبات کار راه‌اندازی کند. پولین این پروژه را در شرایطی راه‌اندازی کرده است که صعود اخیر قیمت بیت کوین موجب شده است تا به دلیل هجوم ماینرها موجودی تجهیزات استخراج رمزارز به شدت کاهش یابد.

محاسبات کاملاً شفاف بازدهی

استخر پولین اعلام کرده است که در این مرحله 50,000 توکن pBTC35A را به فروش می‌رساند که معادل 50,000 تراهش بر ثانیه توان محاسباتی است و با استفاده از جدیدترین تجهیزات استخراج بیت کوین در فارم پولین میزبانی می‌گردد.

کوین پن(Kevin Pan)؛ یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل ماینینگ استخر پولین اظهار داشت:

توکن pBTC35A به کمک دو پارامتر بهره‌وری توان مصرفی(35 ژول بر تراهش(J/TH)) و هزینه‌ی برق مصرفی(0.0583 کیلووات ساعت(kWh)) به ایجاد استاندارد جدیدی مبتنی بر هش‌ریت استخراج بیت کوین کمک می‌کند و می‌توان از آن به عنوان یک شاخص(بنچمارک) برای قیمت‌گذاری تجهیزات اسیک در آینده استفاده کرد. از آنجایی که نسبت بهره‌وری مصرف انرژی و هزینه‌ی برق مصرفی مشخص شده است، محاسبات بازدهی نهایی به‌طور کاملاً شفاف امکان‌پذیر است. Kevin Pan

در زمان انتشار مقاله 26,000 توکن pBTC35A به فروش رسیده است، کاربران می‌توانند این توکن‌ها را به قیمت 100 دلار و به‌طور مستقیم از استخر پولین خریداری کنند، در حالی که نرخ مبادلات pBTC35A در برابر یو.اس.دی.تی در پلتفرم مبادلات غیرمتمرکز یونی‌سواپ(Uniswap) در سطح 101 دلار قرار دارد.

نظر شما نسبت به نو‌آوری اخیر استخر ماینینگ پولین و فروش توان پردازشی استخراج بیت کوین به‌طور غیرمتمرکز چیست؟ آیا در آینده گسترش بازار خرید و فروش هش‌ریت استخراج رمزارزها به‌طور غیرمتمرکز را شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا