اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اوکراین برای تامین هزینه جنگ، توکن کریپتوپانک بفروش می‌رساند

از زمان اعلام دریافت رمزارز به عنوان کمک مالی، این کشور بالغ بر ۱۳۵ میلیون دلار رمزارز دریافت کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • الکس بورنیاکوف (Alex Bornyakov)، معاون وزیر تحول دیجیتال کشور اوکراین، روز دوشنبه با انتشار یک پست توییتری در صفحه شخصی خود اعلام کرد دولت به دنبال فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) است تا بتوان حداقل بخشی از هزینه‌های مربوط به جنگ را تامین کند.

پس از فروش یکی از توکن‌های غیرمثلی مجموعه کریپتوپانک به نام «CryptoPunk #5364» با قیمت بسیار بالا، به نظر می‌رسد که حالا دولت کشور اوکراین به دنبال فروش دسته‌ای دیگر از این توکن‌ها و کسب درآمد از این راه است.

به گفته الکس بورنیاکوف، چندی قبل یک توکن غیرمثلی با قیمت ۹۰ واحد اتریوم به فروش رسیده و درآمد حاصل از این راه صرف تامین هزینه‌های جنگ با کشور روسیه شده است.

وی در یکی از پست‌های توییتری خود اظهار داشت که:

اخبار فوری در رابطه با کمک‌های صورت گرفته با استفاده از ارزهای دیجیتال، توکن CryptoPunk #5364 با قیمت ۹۰ اتریوم بفروش رسید. این به معنای ارزش بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار است. چند ماه قبل این توکن غیرمثلی توسط صندوق خیریه AidForUkraine به ما اهدا شد. جامعه رمزارزها همچنان به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است که دولت اوکراین از زمان اعلام رسمی کیف‌پول خود به صورت عمومی تا به امروز توانسته به واسطه کمک‌های مالی رمزارزی (بدون در نظر گرفتن فروش این توکن غیرمثلی)، بیش از ۱۳۵.۷۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند، زیرا در بحبوحه جنگ حداقل حمایت بخشی از جامعه رمزارزی را به سمت خود جذب کرد.

توکن غیرمثلی اهدا شده توسط صندوق فوق که به قیمت ۱۰۰ هزار دلار بفروش رسیده است، در ماه مارس به اوکراین اهدا شد و در آن زمان حدود ۲۶۰ هزار دلار قیمت داشت، با این حال رکود اخیر بازار رمزارز و کاهش شدید قیمت اتریوم برارزش آن تاثیر شدید داشته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا