اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ماینرها، میلیاردها دلار برای خرید کارت گرافیک هزینه کردند

گزارش شرکت Bitpro Consulting، نشان می‌دهد که ماینرهای شبکه اتریوم طی ۱/۵ سال گذشته به ارزش ۱۵ میلیارد دلار کارت گرافیک خریده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • اگرچه ماینرها بخش مهم از تقاضا برای کارت‌های گرافیک را تشکیل می‌دهند اما آمار مشخصی در این رابطه منتشر نشده است. مطالعه جدیدی که در این حوزه صورت گرفته، اهمیت و تاثیر‌گذاری ماینرها بر بازار کارت‌های گرافیک را آشکار می‌سازد.

سهم ماینرها از بازار خرید و فروش کارت‌های گرافیک

گزارش شرکت Bitpro Consulting، نشان می‌دهد که ماینرهای شبکه اتریوم در طول یک سال و نیم گذشته ۱۵ میلیارد دلار برای خرید کارت گرافیک پرداخت کرده‌اند.

در حالی که ساخت ریگ ماینینگ بدون قطعات اصلی یک کامپیوتر همانند پردازنده، رم، منبع‌تغذیه، هارددیسک و مادربرد امکان‌پذیر نیست، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که ساخت ریگ‌های ماینینگ هزینه بسیار بالاتری را نسبت به برآورد ارائه شده برای فروش کارت‌های گرافیک به ماینرها تحمیل کرده است.

بر همین اساس، به‌نظر می‌رسد که در طی دو سال گذشته، ۱۰ درصد از حجم عرضه کارت‌های گرافیک به ماینرها اختصاص یافته است. افزایش تقاضا از سوی ماینرها و گیمرها در طی این مدت زمان موجب شده تا قیمت فروش کارت‌های گرافیک نیز به‌شدت افزایش یابد. داده‌های JPR نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ میلادی شرکت‌های تولید کننده کارت گرافیک به ارزش ۵۱/۸ میلیارد دلار از این محصولات را به‌فروش رسانده‌اند.

آزمون سختی برای ماینرهای تازه‌وارد

کسانی که طی چند ماه گذشته با خرید کارت گرافیک به جمع ماینرها پیوسته‌اند، هم‌اکنون در شرایط مناسبی قرار ندارد. از طرفی، کاهش نرخ مبادلات اتریوم و دیگر رمزارزها سود ماینرها را به‌شدت کاهش داده به‌طوری که فعالیت در این حوزه برای بسیاری از ماینرها صرفه اقتصادی ندارد. در مقابل، قیمت کارت‌های گرافیک نیز در نتیجه افزایش حجم عرضه کاهش یافته است و ماینرهایی که قصد خروج از این حوزه را دارند، مجبور به فروش این تجهیزات با قیمت پایین‌تری هستند.

از طرفی، سختی شبکه نیز در نتیجه گسترش صنعت استخراج رمزارز طی چند ماه گذشته به‌شدت افزایش یافته و در نتیجه مقدار رمزارزهای استخراج شده و درامد ماینرها به ازای هر مگاهش توان محاسباتی کاهش یافته است. همچنین، توسعه‌دهندگان اتریوم برای اجرای فرآیند ادغام و مهاجرت به الگوریتم اثبات سهام (POS) طی چند ماه آینده تلاش می‌کنند که به‌معنای توقف فعالیت ماینرهای شبکه اتریوم خواهد بود.

نظر شما نسبت به گزارش ارائه شده از هزینه‌کرد ماینرها برای خرید کارت‌های گرافیک چیست؟ آیا ماینرهای تازه‌کار شبکه اتریوم در نهایت زیان بزرگی را تجربه خواهند کرد؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا