اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بنیانگذار دوج‌کوین: اگر این میم‌کوین طرح هرمی است، پس تمام سیستم مالی زیر سوال می‌رود!

به گفته بیلی مارکوس، بنیانگذار پروژه دوج‌کوین در توییتر نسبت به پرونده جدید ایلان ماسک واکنش نشان داده و به نوعی از وی حمایت کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • آقای بیلی مارکوس (Billy Marcus)، یکی از بنیانگذاران میم‌کوین بسیار محبوب دوج‌کوین (DOGE)، نسبت به شکایت مطرح شده علیه ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و طرفدار پروپاقرص دوج‌کوین واکنش نشان داده است.

هفته گذشته یک پرونده علیه ایلان ماسک تشکیل شده که در آن ادعا شده «وی با حمایت و پشتیبانی از رمزارزهای بی‌ارزش به ویژه دوج‌کوین باعث ایجاد تغییرات قیمت در این بازار شده و ضرر مالی هنگفتی را برای برخی سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است؛ درحالیکه به واسطه این طرح هرمی توانسته خودش به سودآوری برسد.»

Dogecoin دوج‌کوین بیلی مارکوس

بیلی مارکوس با انتشار چندین پست توییتری خاطرنشان کرد که اگر دوج‌کوین را یک طرح هرمی توصیف کنیم، بنابراین نه تنها تمام بازار رمزارز، بلکه بازار سهام، کالاها و بازار مسکن نیز باید طرح هرمی در نظر گرفت. وی در ادامه افزود که مردم باید از الکساندر همیلتون، پذیر بنیانگذار ایالات متحده شکایت کنند.

در بخشی از پست‌های توییتری بیلی مارکوس آمده است:

اگر دوج‌کوین یک طرح هرمی است، پس تمام بازار رمزارز، بازار سهام، بازار املاک و مستغلات، بازار کالا و خود سیستم پولی نیز چنین توصیف خواهد شد. بیایید از الکساندر همیلتون شکایت کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود که صنعت رمزارزها «چیزهای احمقانه» زیادی به همراه دارد و پذیرش اینگونه موارد توسط مردم نشان دهنده سطح حماقت آن‌ها خواهد بود. به گفته مارکوس «ارزهای دیجیتال تنها یک پروتکل و یک پایگاه داده مشترک هستند.»

پرونده جدید ایلان ماسک برای حمایت از دوج‌کوین

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، یک شهروندان آمریکایی هفته گذشته از بنیانگذار شرکت تسلا به دلیل تبلیغ پروژه رمزارزی دوج‌کوین شکایت کرده است.

وی که کیث جانسون نام دارد، در دادخواست خود مدعی شده که به دلیل اعتماد به هویت ایلان ماسک و حمایت وی از پروژه رمزارزی دوج‌کوین، بخش زیادی از دارایی‌های خود را در این میم‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته آقای جانسون، ایلان ماسک دوج‌کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن و چیزی که در نهایت به ارز آینده اینترنت تبدیل خواهد شد، تبلیغ کرده است؛ درحالیکه دوج‌کوین اصلاً ارزشی ندارد.

متاسفانه سرمایه‌گذاری وی در بازار دوج‌کوین پایان خوبی نداشته است، زیرا وی در زمانی که DOGE در روند صعودی قرار داشته، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است؛ درحالیکه این دارایی رمزارزی نسبت به سال گذشته سقوط قابل توجهی را تجربه کرده و بخش زیادی از ارزش خود را از دست داده است.

Dogecoin دوج‌کوین
نمودار تغییرات قیمت دوج‌کوین طی یک سال گذشته

پس از حمایت شدید افراد سرشناسی همچون ایلان ماسک و مارک کوبان (مالک باشگاه دالاس موریکس) از دوج‌کوین، این پروژه رمزارزی افزایش قیمت چشم‌گیری را شاهد بود و توانست در تاریخ ۸ می سال ۲۰۲۱ به رکورد جدید ۰.۷۳ دلار برسد.

از آن زمان به بعد دوج‌کوین دچار یک روند نزولی شد و بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد. طبق آمار منتشر شده توسط کوین‌مارکت‌کپ، دوج‌کوین با سقوط ۹۴ درصدی نسبت به رکورد خود، اکنون با متوسط قیمت ۰.۰۵۸ دلار در بازار مبادله می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
thecryptobasic

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا