اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

راهی جدید برای استفاده از کارت‌های گرافیک ماینینگ

ماینر‌ها می‌توانند با اجاره‌ی قدرت پردازشی کارت‌های گرافیک خود به پلتفرم سرویس رندرینگ ابری VectorDash کسب درآمد کنند

نکات برگزیده مطلب
  • با توجه به روند نزولی بازار رمزارزی و ظهور دستگاه‌های اسیک پرقدرت، فعالیت ماینر‌هایی که با استفاده از کارت‌های گرافیک به استخراج رمزارزها می‌پردازند بسیار دشوار شده است؛ بنابراین این ماینر‌ها باید به دنبال راه‌های جایگزین دیگری برای کسب درآمد به واسطه‌ی کارت‌های گرافیک خود باشند. از این رو به معرفی پلت‌فرم Vectordash پرداخته‌ایم که با اجازه‌ی قدرت پردازشی کارت‌های گرافیک، به کاربرانی که سیستم‌های رایانه‌ای ضعیفی دارند سرویس رندرینگ ابری و گیمینگ با کیفیت ارائه می‌کند.

استفاده از قدرت کارت‌گرافیک ماینر‌ها

براساس گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است، پلت‌فرم Vectordash به دنبال این است افرادی که مالک سیستم‌های رایانه‌ای ضعیفی هستند(مانند رایانه‌های قدیمی DDR2 که امروزه از نظر گیمینگ بسیار ضعیف و خارج از رده محسوب می‌شوند) بتوانند با کمک افرادی که قصد دارند قدرت رایانه‌های شخصی و پرقدرت خود را برای رندرینگ ابری(Cloud Rendering فرایند که مراحل رندر و خروجی گرفتن از محیط سه‌بعدی بر روی بستر اینترنت و توسط سیستم‌های دیگری صورت می‌گیرد و نتیجه‌ی حاصل توسط یک رایانه‌ی دیگر به نمایش در می‌آید) اجاره دهند، یک تجربه‌ی گیمینگ مناسب داشته باشند. این بدان معناست کاربرانی که حتی سیستم‌های رده‌ی DDR2 و قدیمی دارند، در صورتی که خط اینترنت پرسرعتی داشته باشند می‌توانند با استفاده از این پلت‌فرم از گیمینگ با وضوح تصویر 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه و بالا‌ترین کیفیت ممکن لذت ببرند!

mining

اگر فکر می‌کنید که این مورد بسیار دور از دسترس است، باید گفت که اینطور نیست. فرایند رندرینگ ابری به خودی خود چیز جدیدی نیست، بنابراین می‌توان گفت که ایده‌ی مذکور نیمه‌ی راه را رفته است. کمپانی سونی(Sony) نیز چند سال قبل برای دستگاه‌های پلی‌استیشن خود یک سرویس رندرینگ ابری راه‌اندازی کرد(گرچه هرگز به صورت عملی راه‌اندازی کامل نشد و مورد استفاده قرار نگرفت). به هر حال این کمپانی نشان داد که فرایند رندرینگ ابری گزینه‌ای مناسب برای صنعت گیمینگ محسوب می‌شوند.

پلتفرم VectorDash

ظاهرا استفاده از خدمات پلت‌فرم Vectordash و سرویس‌های رندرینگ ابری این کمپانی ماهیانه حدود ۲۸ دلار هزینه دارد. از سوی دیگر کاربرانی که قدرت محاسباتی کارت‌های گرافیک(GPU) خود را اجاره می‌دهند نیز چیزی در حدود ۰/۶۰ دلار در روز درآمد خواهند داشت که در مقایسه با قدرت محاسباتی کارت‌های گرافیک ارائه شده، تقریبا ناچیز قلمداد می‌شود. به هرحال استفاده از این روش برای ماینرهایی که توسط روند نزولی بازار و ظهور دستگاه‌های ماینینگ اسیک(ASIC) با مشکل و عدم کسب درآمد مواجه شده‌اند، می‌تواند یک راه‌حل موقت برای استفاده از کارت‌های گرافیک باشد.

البته با در نظر گرفتن این موضوع که درآمد فعلی حاصل از فرایند ماینینگ بسیار پایین آمده و عملا در برخی موارد می‌تواند ضرر دهی داشته باشد، دلیل اصلی برتری پلت‌فرم Vectordash ارائه‌ی ارقامی است که بتواند با درآمد فعلی فرایند ماینینگ رمزارزها رقابت کند(که البته کار دشواری نیست).

برای ثبت نام در پلت‌فرم Vectordash می‌توانید از این لینک استفاده نمایید.

نظر شما در رابطه با سرویس‌های این پلت‌فرم چیست؟ آیا با در نظر گرفتن وضعیت فعلی بازار می‌توان از این روش کسب درآمد استفاده کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا