اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

واکسن کرونا بزنید، رمزارز بیت کوین دریافت کنید

یک کارآفرین استرالیایی در راستای ترویج و تشویق شهروندان به تزریق واکسن کرونا از برنامه پرداخت رمزارز BTC به کسانی که واکسن زده‌اند خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • فرد شبستا (Fred Schebesta) کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق استرالیایی اخیراً اعلام نموده که قصد دارد به تمام شهروندان محلی که واکسن کووید۱۹ دریافت کرده‌اند و یا در صف انتظار برای دریافت واکسن هستند، معادل ۵ دلار رمزارز BTC اهدا کند. با در نظر گرفتن جمعیت استرالیا، در صورتی که تمام مردم واکسن کرونا دریافت کنند، وی مجبور خواهد بود معادل ۷۵ میلیون دلار رمزارز بیت کوین بین آن‌ها تقسیم کند.

بیت کوین و واکسن کرونا

آقای فرد شبستا (Fred Schebesta) کارآفرین موفق و بنیانگذار وب‌سایت تحلیل مالی فایندر (Finder) از برنامه پرداخت معادل ۵ دلار رمزارز بیت کوین به شهروندان استرالیایی که از ماه فوریه واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، خبر داد. این سرمایه‌گذار شناخته شده همچنین توضیح داد شهروندانی که قصد تزریق واکسن طی ماه‌های آینده را داشته و یا اکنون در صف انتظار هستند هم شامل این برنامه خواهند بود.

وی با حضور در یک برنامه مطبوعاتی اظهار داشت که «من در حال حاضر یک ایده دیوانه‌کننده در سر دارم. هرگز در رابطه با این موضوع با کسی صحبت نکرده‌ام. ما به تمام کسانی که در استرالیا واکسن کرونا دریافت می‌کنند معادل ۵ دلار بیت کوین پرداخت خواهیم کرد. برنامه ما این است، واکسینه شو و بیت کوین بگیر».

واکسن کرونا کووید۱۹ Coronavirus Vaccine

بیت کوین واقعاً پرداخت می‌شود!

یک وبلاگ‌نویس ۴۰ ساله استرالیایی در رابطه با این برنامه اعلام کرده است که هر فرد تنها می‌تواند یک بار برای دریافت رمزارز بیت کوین ثبت‌نام کند. به گفته وی، برای دریافت BTC شهروندان ابتدا باید نرم‌افزار فایندر را دانلود کرده و مدارک و اسناد مربوط به واکسیناسیون خود را ارائه کنند. در مرحله بعد پس از به پایان رسیدن فرآیند اثبات دریافت واکسن، دارایی رمزارز به صورت خودکار در کیف‌پول شما ظاهر خواهد شد.

طبق آمار منتشر شده در رابطه با استرالیا، تا به امروز نزدیک به نیمی از شهروندان بالای ۱۶ سال این کشور حداقل یک بار واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، درحالیکه چیزی حدود ۲۷ درصد جمعیت این کشور تا به این لحظه هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند. با یک محاسبه ساده می‌توان گفت که آقای شبستا مجبور است برای تحقق وعده‌های داده شده به شهروندان تقریباً نیمی از ثروت ۱۵۵ میلیون دلاری خود را صرف خرید BTC کند.

واکسن کرونا کووید۱۹ Coronavirus Vaccine
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی سه ماه گذشته

درحالیکه اغلب کارشناسان حوزه اقتصاد رمزارز بیت کوین را یک دارایی ناپایدار و بسیار خطرناک توصیف می‌کنند، فرد شبستا پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ قیمت هر واحد BTC از مرز ۲۵۵ هزار دلار نیز عبور خواهد کرد. اگر این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل شود، ارزش بیت کوین نسبت به امروز تقریباً شش برابر خواهد شد.

یک داستان متفاوت در ایتالیا

درحالیکه فرد شبستا با اهدا بیت کوین به شهروندان استرالیایی آن‌ها را به تزریق واکسن کووید۱۹ ترغیب می‌کند، کلاهبرداران ایتالیا در ازای پرداخت رمزارز به شهروندان این کشور کارت جعلی دریافت واکسن می‌فروشند.

پلیس ایتالیا اخیراً گزارش داده است که چندین گروه خلافکار را که در نرم‌افزارهای پیام‌رسان‌ مانند تلگرام اقدام به فروش گواهینامه تزریق واکسن و دریافت رمزارز می‌کردند، منحل کرده است. این گروه‌های خلافکار اغلب ترجیه می‌دهند به جای استفاده از سیستم بانکی و پولی رایج، از دارایی‌های دیجیتال استفاده کنند (که ویژگی حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن را به همراه دارند).

در گزارش پلیس اعلام شده که قیمت گواهینامه تزریق واکسن کووید۱۹ در ایتالیا مشخص نیست، با این حال در شبکه‌های اجتماعی از کاربران چیزی حدود ۵۰۰ یورو (معادل تقریبی ۵۸۸ دلار) دریافت می‌شود. مقامات ایتالیایی تا به این لحظه فاش نکرده‌اند که کلاهبرداران از چه نوع دارایی دیجیتالی به عنوان روش پرداخت استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است که پس از گسترش کووید۱۹ در سراسر جهان، برخی کشورها به ویژه کشورهای توریستی مانند ایتالیا بیشتری ضربه را متحمل شدند. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط دولت این کشور، بیش از ۶۵ درصد شهروندان به صورت کامل در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، با این حال همچنان مشخص نیست که این آمار شامل کسانی که به صورت غیرقانونی گواهینامه تزریق واکسن دریافت کرده‌اند هم می‌شود یا خیر.

نظر شما در رابطه با پرداخت بیت کوین در ازای دریافت واکسن کرونا چیست؟ چه چیز باعث شده تا این کارآفرین استرالیایی چنین پیشنهادی را مطرح کند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا