اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کارت‌های ماینینگ انویدیا طبق انتظار فروش نرفته

انویدیا در گزارش عملکرد سه‌ماهه دوم خود اعلام کرد که از فروش کارت‌های ماینینگ تنها ۲۲۶ میلیون دلار درآمد کسب کرده و پیش‌بینی کسب درآمد ۴۰۰ میلیون دلاری محقق نشده است

نکات برگزیده مطلب
  • هجوم ماینرها به بازار کارت‌های گرافیکی به‌همراه بازار صعودی بیت کوین و دیگر رمزارزها موجب شد تا انویدیا (Nvidia) در ماه‌های آغازین سال جاری میلادی خط تولید کارت‌های گرافیکی ماینینگ خود را مجدداً راه‌اندازی کند و برای مقابله با به‌کارگیری کارت‌های گرافیکی گیمینگ در حوزه استخراج رمزارز سیستم محدود کننده هش‌ریت را نیز معرفی کرد. اما گزارش سه‌ماهه دوم انویدیا نشان می‌دهد که هدف این شرکت از راه‌اندازی کارت‌های ماینینگ برآورده نشده است.

کارت‌های گرافیکی ماینینگ انویدیا توجه ماینرها را جلب نکرده است

انویدیا (Nvidia) اخیراً گزارش عملکرد خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی (منتهی به دهم مرداد یا یک آگوست) را منتشر کرد. افزایش ۱۵ درصدی درآمد انویدیا در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال۲۰۲۱ میلادی به میزان ۶/۵۱ میلیارد دلار و سود ۱/۰۴ میلیارد دلاری این شرکت مهم‌ترین بخش گزارش منتشر شده را تشکیل می‌دهد که محصولات گیمینگ (Gaming)، پایگاه داده (Data Center) و فروش تجهیزات حرفه‌ای پردازش تصویر (Professional Visualization Equipment) نقش مهمی در افزایش سود‌آوری انویدیا داشته است. با این وجود کارت‌های گرافیکی ماینینگ انویدیا طبق پیش‌بینی به فروش نرسیده است.

در نتیجه تقاضا گیمرها (و احتمالا ماینرها) تولید کارت‌های گرافیکی حوزه گیمینگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برای انویدیا ۳/۰۶ میلیارد دلار درآمد به همراه داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۸۵ درصد افزایش یافته است. به همین ترتیب فعالیت انویدیا در حوزه دیتاسنتر و تجهیزات حرفه‌ای پردازش تصویر به ترتیب ۲/۳۷ میلیارد دلار و ۵۱۹ میلیارد دلار برای این شرکت درآمد ایجاد کرده است. این شرکت انتظار دارد در سه‌ماهه سوم سال مالی خود ۶/۸ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

با وجود عملکرد مطلوب انویدیا در سال ۲۰۲۱ میلادی، تولید کارت‌های گرافیکی ویژه استخراج رمزارز انتظارات این شرکت را برآورده نکرده است. کولت کرس (Colette Kress)، مدیر ارشد مالی انویدیا در جلسه ارائه گزارش عملکرد سه‌ماهه اول این شرکت پیش‌بینی کرد که انویدیا از فروش سری جدید کارت‌های گرافیکی ماینینگ انویدیا (CMP) در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۴۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند اما گزارش جدید این شرکت نشان می‌دهد که فروش کارت‌های گرافیکی سی.پی.ام تنها ۲۶۶ میلیون دلار برای انویدیا درآمد حاصل کرده است. خط تولید کارت‌های سی.پی.ام در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۵۵ میلیون دلار برای انویدیا درآمد حاصل کرده است.

خرید کارت‌های ماینینگ توجیه اقتصادی ندارد

عملکرد نامطلوب انویدیا در حوزه فروش کارت‌های گرافیکی ماینینگ قابل پیش‌بینی بوده است. بر اساس گزارش کوینیت، انویدیا کارت‌های سی.پی.ام را با قیمت نسبتاً بالایی (نسبت به کارت‌های گرافیکی گیمینگ) به ماینرها می‌فروشد و در ساخت این محصولات از تراشه‌های قدیمی‌تر خود استفاده کرده که توجیه اقتصادی مناسبی برای ماینرها ندارد.

انویدیا برخلاف ای.ام.دی تلاش کرده از تقاضا ماینرها برای افزایش سود‌آوری خود استفاده کند. در همین راستا، این شرکت سیستم محدود کننده هش‌ریت را برای کارت‌های گرافیکی گیمینگ خود معرفی کرد و با رونمایی از کارت‌های ماینینگ سی.پی.ام تلاش کرد دست ماینرها را از کارت‌های گیمینگ کوتاه کند.

کرس اعلام کرد که انویدیا برای اطمینان از عرضه کافی تراشه‌های گرافیکی برای گیمرها سیستم محدود کننده هش‌ریت را اعمال کرده و دیگر انتظار کسب درآمد بالایی از فروش تجهیزات مربوط به حوزه استخراج رمزارز ندارد.

نظر شما نسبت به گزارش عملکرد انویدیا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی چیست؟ آیا کارت‌های گرافیکی سی.پی.ام انویدیا به شکستی برای این شرکت تبدیل خواهد شد؟ آیا انویدیا نیاز ماینرها به تجهیزات قدرتمند و ارزان قیمت را نادیده گرفته است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا