اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

انتشار ارز دیجیتالی برای بانک‌های مرکزی چالش برانگیز خواهد بود

رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک در نشست اخیر بانک تسویه حساب‌های بین المللی اظهار داشت که انتشار ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی (CBDC) را با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد کرد که باید پیش از انتشار ارز دیجیتالی به دقت بررسی و رفع شوند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که بسیاری بانک‌های مرکزی جهان برای انتشار ارز دیجیتالی (CBDC) با یکدیگر رقابت می‌کنند، یکی از اعضاء کمیته‌ سیاست‌گذاری پولی آمریکا نشان داد که ایالات متحده برای انتشار دلار دیجیتالی عجله ندارد. رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک در نشست اخیر بانک تسویه حساب‌های بین المللی (BIS) اظهار داشت که بانک‌های مرکزی باید پیش از انتشار ارز دیجیتالی خود تمامی جوانب آن همانند مسائل مرتبط با تدوین مقررات این دسته از ارزهای دیجیتالی را به دقت بررسی کنند.

انتشار ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی را با چالش‌های جدی مواجه خواهد ساخت

جان ویلیامز (John Williams)؛ رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک اخیراً با اشاره به مباحثه سیاست‌گذاران در رابطه با فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی (CBDC) اظهار داشت که ظهور رمزارزها قوانین کنونی سیستم بانکی را به چالش می‌کشد.

ویلیامز در نشستی که توسط بانک تسویه حساب‌های بین المللی (BIS) برگزار شده، اظهار داشت:

پیش از آن‌که بانک‌های مرکزی (همانند بانک مرکزی آمریکا) بتوانند ارز دیجیتالی خود را منتشر کنند، باید ابهامات مربوط به فناوری بلاکچین و قانون‌گذاری مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین قانون‌گذاران باید چگونگی استفاده از سیستم‌های پرداخت مبتنی بر فناوری بلاکچین را در کنار استفاده از پول نقد مشخص کنند.John Williams

وی یکی از اعضای کمیته‌ بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا (Federal Open Market Committee) را تشکیل می‌دهد و این کمیته وظیفه تنظیم مقررات پولی ایالات متحده آمریکا را بر عهده دارد. یازده عضو کمیته‌ بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا هر ساله دور هم جمع می‌شوند تا پیش از رأی‌گیری در رابطه با سیاست‌های پولی، شرایط اقتصادی و مالی جهان را بررسی کنند. اعضاء این کمیته در آغاز ماه ژوئن به ثابت نگاه داشتن نرخ بهره رای دادند.

تردید بانک مرکزی آمریکا برای انتشار دلار دیجیتالی

با وجود سرعت‌عمل و اهداف متفاوت بانک‌های مرکزی سراسر جهان در توسعه‌ ارز دیجیتالی خود، بر اساس برآورد انجام شده؛ دسته‌ای از بانک‌های مرکزی که تنظیم سیاست‌های پولی برای یک پنجم جمعیت جهان را برعهده دارند، در طول سه سال آینده قادر خواهند بود ارز دیجیتالی خود را منتشر کنند. بر اساس گزارش بانک تسویه حساب‌های بین المللی کشورهای در حال توسعه به دلیل شرایط اقتصادی و مالی از انگیزه‌ بالاتری نسبت به سایر کشورها برای انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی برخوردارند.

بر اساس گزارش کوینیت، بانک مرکزی آمریکا مدتهاست که تحقیقات مقدماتی در رابطه با انتشار دلار دیجیتالی را آغاز کرده اما هنوز برنامه مشخصی برای انتشار دلار دیجیتالی ارائه نکرده است.

اظهارات اخیر رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک نشان می‌دهد که آمریکا برخلاف چین رویکرد محتاطانه‌تری را برای انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی خود در پیش گرفته است. کشور چین در طول چند ماه گذشته یوان دیجیتالی را در چند استان خود مورد آزمایش قرار داده است.

نظر شما نسبت به اظهارات رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک در رابطه با چالش بانک‌های مرکزی برای انتشار ارز دیجیتالی چیست؟ آیا چالش‌های جدید تنظیم مقررات و همچنین تفاوت‌ ساختار ارزهای دیجیتالی با سیستم مالی سنتی مانع بانک‌های مرکزی برای انتشار ارز دیجیتالی خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا