اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

توسعه‌ی ارز دیجیتالی به اولویت اصلی بانک مرکزی چین تبدیل شده است

مدیران اجرایی بانک مرکزی چین در جلسه‌ی اخیر این سازمان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده توسعه‌ی ارز دیجیتالی را به عنوان اولویت بانک مرکزی این کشور مطرح کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • بانک مرکزی چین(The People’s Bank of China) در سال گذشته‌ی میلادی طرح توسعه و انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی(CBDC) را اعلام کرد. با این وجود، به نظر می‌رسد که شیوع ویروس کرونا بر اهمیت تحقیق و توسعه‌ی ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین تاثیر نگذاشته است. مدیران بانک مرکزی چین اخیرا بر اهمیت تحقیق و توسعه‌ در رابطه با ارزدیجیتالی بانک مرکزی این کشور تاکید کرده‌اند.

ارز دیجیتالی اولویت اصلی بانک مرکزی چین

بانک مرکزی چین(The People’s Bank of China) در روز سوم آوریل سال جاری میلادی کنفرانس ویدئویی را در پکن برگزار کرده است. در طول این کنفرانس بر استمرار تحقیق و توسعه‌ در رابطه با ارز دیجیتالی بانک مرکزی(CBDC) تاکید شده است.

بانک مرکزی چین

در جلسه‌ی اخیر بانک مرکزی چین دستاورد‌های این سازمان در رابطه با کنترل ارز فیات، طلا، نقره و اوراق بهادار از پایان سال 2019 تاکنون منتشر شده است. مدیران اجرایی بانک مرکزی چین در این جلسه چالش‌های کنونی را این سازمان بررسی کردند. آن‌ها فرآیند تحقیق و توسعه‌ی ارز دیجیتالی(CBDC) را اولویت اصلی بانک مرکزی چین اعلام کردند.

طراحی سیستم پیشرفته‌ی بانکی، تحقیق و توسعه‌ در رابطه با ارز دیجیتالی بانک مرکزی، اصلاح سیستماتیک سیستم‌های انتشار پول و درآمد، ارتقاء کسب و کار‌های مرتبط با پردازش اسکناس و انتشار دارایی‌ها در اولویت قرار دارند. The People’s Bank of China

بر اساس گزارش کوینیت، بانک مرکزی چین در آگوست 2019 اعلام کرده است که ارز دیجیتالی این کشور برای عرضه آماده است. به‌نظر می‌رسد که مقامات این کشور اهمیت ارزهای دیجیتالی در آینده‌ی اقتصاد را درک کرده‌اند و تلاش می‌کنند هر‌چه سریع‌تر از مزایای این تکنولوژی بهره‌مند شوند.

تلاش چین برای توسعه و انتشار ارز دیجیتالی نگرانی سایر کشور‌ها همانند ژاپن را موجب شده است. بر اساس گزارش کوینیت، مقامات قانونی این کشور قصد دارند تا بررسی موضوع ارزهای دیجیتال و رمزارز بانکی را در دستور کار گروه جی۷ قرار دهند.

نظر شما نسبت به طرح اولویت برای تحقیق و توسعه ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین چیست؟ آیا ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین با موفقیت راه‌اندازی خواهد شد؟ اهمیت انتشار ارز دیجیتالی در زمان شیوع ویروس کرونا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا