اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رمزارز بومی چین در دو شهر بزرگ این کشور مورد آزمایش قرار می‌گیرد

این ارز دیجیتال قرار است توسط بانک مرکزی چین و با پشتوانه‌ی ارز یوان در دو شهر شنژن و سوژو عرضه شده و به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد

نکات برگزیده مطلب
  • بانک مرکزی چین(PBoC) که مدت‌ها قبل از توسعه و راه‌اندازی ارز دیجیتال بومی سخن گفته بود، روز گذشته با انتشار یک اعلامیه‌ی رسمی در خبرگزاری‌های داخلی این کشور اعلام کرد که به زودی ارز دیجیتال مذکور به صورت آزمایشی در دو شهر بزرگ این کشور عرضه خواهد شد.

رمزارز بومی چین آزمایش می‌شود

 بانک مرکزی چین(PBoC) در نظر دارد تا در راستای اهداف آموزشی و بررسی مزایا و معایب ارزهای دیجیتال نوظهور، ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی بانک‌ مرکزی(CBDC) بومی خود را در دو شهر بزرگ یعنی شنژن و سوژو عرضه و مورد استفاده قرار دهد.

طبق گزارشاتی که در یکی از خبرگزاری‌های محلی چین منتشر شده، بانک مذکور با هدف راه‌اندازی ارز دیجیتال بومی، به تازگی با هفت شرکت دولتی همکاری نزدیک برقرار کرده است. گرچه در گزارشات ذکر شده هیچ نامی از این شرکت‌ها برده نشده است، اما گفته می‌شود این هفت شرکت عبارتند از چهار بانک بزرگ چینی و سه غول صنعت مخابرات.

نام‌های بزرگی از آن استفاده خواهند کرد

چند ماه قبل نیز گزارشات دیگری منتشر شده بود که نشان می‌داد اولین مجموعه از این ارز دیجیتال قرار است علاوه بر مراکز مالی بزرگ این کشور از جمله بانک ساخت و ساز چین، بانک کشاورزان چین و اتحادیه‌ی انجمن بانکداران چین، در بین دو غول فناوری این کشور یعنی کمپانی علی‌بابا(Alibaba) و تن‌سنت(Tencent) نیز توزیع شود.

یک رمزارز متمرکز!

بانک PBoC ارز دیجیتال مذکور را که «ارز دیجیتال پرداخت‌های الکترونیک» نامیده، به شیوه‌ای متمرکز طراحی کرده است تا بر روی روند توزیع آن کنترل کامل داشته باشد. اعتقاد بر این است که ارز دیجیتال مذکور باعث برجسته‌تر شدن اهمیت یوان(Yuan ارز فیات چین) در سطح بین‌المللی و افزایش کاربرد آن خواهد شد.

در گزارشات فوق‌الذکر همچنین گفته شده که بانک PBoC ابتدا قرار است که برنامه‌ی آزمایشی این ارز دیجیتال را در شهر شنژن و در دو مرحله‌ی مجزا، اجرا کند. این منبع مالی و قانونی پس از انجام آزمایشات کنترل شده تا پایان سال جاری میلادی، میزان کاربرد و استفاده از این ارز دیجیتال را افزایش خواهد داد.

یک رقیب جدی برای لیبرا؟

گفته می‌شود که روند توسعه‌ی این ارز دیجیتال ابتدا در سال ۲۰۱۴ آغاز شده، اما پس از اعلام راه‌اندازی رمزارز لیبرا(Libra پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک) در اواسط سال ۲۰۱۹ روند توسعه‌ی آن شتاب گرفته و جدی‌تر شده است. چند منبع آگاه و فعال در PBoC به خبرگزاری‌های محلی چین اعلام کرده‌اند که «این بانک مرکزی پیش از راه‌اندازی لیبرا هیچ عجله‌ای نداشت. اما روند توسعه‌ی ارز دیجیتال اخیرا به طور ناگهانی شتاب گرفته است».

علاوه بر چین، بانک مرکزی سایر کشور‌های جهان نیز به فکر راه‌اندازی ارز دیجیتال داخلی افتاده‌اند. به عنوان مثال، مدیرعامل بانک فرانسه به تازگی از برنامه‌های این بانک برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال در سال آینده خبر داده است.

نظر شما در رابطه با رمزارز بومی چین چیست؟ به نظر شما آیا ایران هم باید هرچه سریع‌تر به جمع کشور‌های مجهز به رمزارز بومی پیوسته و روند آزمایش و استفاده‌ی عمومی از آن را آغاز نماید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Financemagnates

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا