اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

دولت چین دستور خاموشی برخی از مزارع استخراج رمزارز را صادر کرد

به فارم‌های بزرگ یکی از مناطق اصلی توسعه‌ی اقتصادی و فناوری سین‌کیانگ در کشور چین دستور داده شده تا هرچه سریع‌تر تمام فعالیت‌های مربوط به استخراج رمزارز خود را متوقف کنند

نکات برگزیده مطلب
  • دولت چین از سال ۲۰۱۳ و با ممنوع اعلام کردن ICOها رویکرد ضد صنعت رمزارز را در پیش گرفت، درحالیکه موسسات مالی و نظارتی این کشور کار بر روی رمزارز بانکی بومی را آغاز کرده و سریعاً روند توسعه‌ی آن تداوم بخشید. حال گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد مقامات محلی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های توسعه‌ی اقتصاد و فناوری این کشور دستور داده است که تمامی فعالیت‌های مربوط به استخراج رمزارز در این منطقه باید متوقف شود. شایان ذکر است که این منطقه‌ی اقتصادی محل فعالیت برخی از بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج بیت کوین در کشور چین است که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند.

سختگیری‌ها بیشتر می‌شود

به ماینرهای بیت کوین یکی از مناطق اصلی توسعه‌ی اقتصادی و فناوری استان سین‌کیانگ چین دستور داده شده تا هرچه سریع‌تر فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

کمسیسون اصلاحات و توسعه در استان خودمختار چانگجی‌هو در سین‌کیانگ روز چهارشنبه اطلاعیه‌ای به مقامات تابعه‌ی دولت در پارک توسعه‌ی اقتصاد و فناوری صادر کرد. طبق آنچه در این اطلاعیه‌ی دستور آمده است، به تمامی مقامات این پارک فناوری و اقتصاد دستور داده شده تا ساعت ۱۴ به وقت چین در روز چهارشنبه، کلیه فعلیت‌های مربوط به استخراج رمزارز تحت مدیریت خود را متوقف کنند.

این پارک فناوری یک منطقه‌ی ۱۵۵۰۰ کیلومتر مربعی است که انواع صنایع تولید مبتنی بر ذغال سنگ از جمله نیروگاه‌های تولید برق و کارخانه‌های صنعتی را در خود جای داده است. به لطف ظرفیت بالای انرژی سوخت فسیلی این منطقه و تولید برق مازاد، در پارک فناوری مذکور برخی از بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج رمزارز کشور چین نیز فعالیت دارند.

دولت آمریکا FinCEN

در این اطلاعیه ذکر شده که این دستورالعمل جدید براساس تبادل نظرهای صورت گرفته در رابطه با تجارت سطح بالای بیت کوین و فرآیند ماینینگ بوده است که ماه گذشته و در جلسه‌ی شورای دولتی چین مطرح گردیده است.

به عنوان مصوبه‌ی مربوط به مقامات دولتی جهت اجرای هرچه سریع‌تر این دستورالعمل جدید، در این اطلاعیه گفته شده که «این اقدامات در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی مورد استفاده توسط پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌ با دارایی ثابت» صورت گرفته است، که مصوب کمیسیون اصلاح و توسعه‌ی ملی چین می‌باشد.

گرچه تعیین اینکه دقیقاً چه مقدار انرژی صرف فرآیند استخراج رمزارز در استان چانگجی می‌شود بسیار دشوار است، اما همواره پارک فناوری فوق‌الذکر به عنوان مرکز اصلی استخراج بیت کوین با استفاده از سوخت فسیلی توصیف می‌شود.

تاثیر این رویکرد بر هش‌ریت بیت کوین

اقدامات محدودکننده‌ی اخیر دولت چین به نظر می‌رسد که تاثیر مستقیمی بر روی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین گذاشته و باعث تغییرات منفی در این شبکه‌ی رمزارزی گردیده است، درحالیکه دولت مغولستان نیز چندی قبل از پیروی از دولت چین در زمینه‌ی محدودسازی صنعت استخراج رمزارز خبر داده بود.

گرچه در هر دو کشور صنعت استخراج رمزارز غالباً به انرژی فسیلی وابسته است، اما عملیات استخراج رمزارز صورت گرفته در کشور چین از نظر مقیاس بسیار بزرگ‌تر از مجموع صنعت رمزارز مغولستان است. این درحالیست که ماینرهای کشور مغولستان از اوایل ماه مارس در حال خروج از این کشور هستند.

موتورهای جستجوی چین China مسدود کردن صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز
هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین طی یک سال گذشته

از زمان آخرین رویداد تنظیم خودکار سختی استخراج شبکه‌ی بیت کوین در تاریخ ۲۹ام ماه می، مجموع توان محاسباتی هفت روزه‌ی شبکه‌ی بیت کوین با اندکی رشد به ۱۵۰ اگزاهش بر ثانیه(EH/s) رسیده است.

شورای دولتی چین که بخشی از کابینه‌ی دولت مرکزی می‌باشد، در جلسه‌ی ماه گذشته‌ی خود در رابطه با سرکوب تجارت و استخراج بیت کوین اظهار نظر کرده است.

این نگرانی‌های دولت چین براساس این نتیجه ایجاد شده است که رشد صنعت استخراج رمزارز در چین در پشت افزایش ناگهانی سطح تقاضا برای زغال سنگ در مناطق خاصی از این کشور بوده است.

نظر شما در رابطه رویکرد دولت چین در قبال صنعت رمزارزها و ممنوعیت استخراج رمزارز چیست؟ آیا دولت چین به دنبال ممنوعیت رمزارز و گسترش رمزارز بومی خود در جامعه و اقتصاد بین‌المللی است؟ 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا