اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

دولت آمریکا از استراتژی جدید خود برای مقابله با باج‌افزارها رونمایی کرد

معاون مطبوعاتی کاخ سفید مبارزه با باج‌افزارها را یکی از اولویت‌های دولت جو بایدن اعلام کرده و از تدوین استراتژی جدید دولت آمریکا برای مبارزه با باج‌افزارها خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • دولت آمریکا در تلاش برای ردیابی تراکنش‌های مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه بخش مبارزه با جرائم رمزارزی خود را توسعه می‌دهد. این تصمیم در پی افزایش فعالیت باج‌افزارهای است که از قربانیان خود رمزارز درخواست می‌کنند. سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که مبارزه با باج افزارها در لیست اولویت‌های دولت آمریکا قرار دارد.

استراتژی دولت آمریکا برای مقابله با باج‌افزارها

دولت جو بایدن روز سه‌شنبه و در جلسه‌ی مطبوعاتی کاخ سفید از استراتژی خود برای مبارزه با باج‌افزارها رونمایی کرد. کارینه ژان پیر(Karine Jean-Pierre)؛ معاون مطبوعاتی کاخ سفید «مبارزه با باج‌افزارها را یکی از اولویت‌های دولت جو بایدن اعلام کرد.» وی افزود: «رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا برای مقابله با تهدیدات فزاینده‌ی رمزارزها بررسی سریع استراتژیک را آغاز کرده که چهار خط هدف را شامل می‌شود.»

بر اساس اظهارات ژان پیر نخستین خط هدف «توزیع زیر‌ساخت‌های باج‌افزارها و بازیگرانی است که بطور نزدیک با بخش خصوصی همکاری دارند.» دومین هدف ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای پاسخگو کردن کشورهایی است که پناهگاه سازندگان باج‌افزارها محسوب می‌شوند. سومین هدف بازبینی سیاست‌های دولت آمریکا در برابر باج افزارها است. و چهارمین هدف عبارت است از: «گسترش بخش آنالیز رمزارزها برای کشف و پیگیری تراکنش‌های مجرمانه.»

معاون مطبوعاتی کاخ سفید در ادامه توضیح داد که اهدف عنوان شده پنج طرح امنیتی سایبری دارای اولیت را ترسیم می‌کند که در صورت اجرای آن ریسک حملات سایبری شامل باج‌افزارها کاهش خواهد یافت.

باج‌افزارها قربانیان را هدف قرار می‌دهند

همزمان با افزایش ارزش مبادلاتی رمزارزها، حملات باج‌افزارها در سراسر جهان در حال افزایش است. چند شرکت بزرگ آمریکایی اخیراً هدف حملات باج افزارها قرار گرفته‌اند که از آن‌ها بیت کوین درخواست می‌کنند. بر اساس گزارش کوینیت، پلیس فدرال آمریکا کل مبلغ پرداختی به باج‌افزارها را در سال 2020 میلادی 144 میلیون دلار اعلام کرده است. در همین زمان خزانه‌داری آمریکا اجابت درخواست باج‌افزارها و پرداخت وجه به آن‌ها را غیرقانونی عنوان کرد.

شرکت‌ها، صنایع و سازمان‌های دولتی مختلفی هدف حملات باج‌افزارها قرار گرفته‌اند. بر اساس گزارش کوینیت، هکر‌ها در سال 2020 میلادی داده‌های حساس شرکت کپ‌کام را رمزگذاری کردند. دانشگاه کالیفرنیا نیز یکی از قربانیان باج‌افزارها محسوب می‌شود  برای به‌دست گرفتن کنترل سرورهای خود 1 میلیون دلار به هکر‌ها پرداخت کرده است. در سال 2018 هکر‌ها پس از حمله به سیستم مدیریت شهری میدلند(Midland) کانادا باج‌خواهی کردند.

نظر شما نسبت به استراتژی جدیدی دولت جوبایدن برای مقابله با گسترش باج‌افزارها چیست؟ آیا دولت آمریکا موفق خواهد شد از گسترش باج‌افزارها جلوگیری کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا