اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

موافقت با باج دهی به هکر‌ها در کانادا!

سیستم‌های مدیریت شهری در کانادا مورد حمله‌ی باج‌افزار قرار گرفته و هکر‌ها بیت‌کوین طلب می‌کنند

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از شهرهای کانادا در استان Ontario، تصمیم گرفته است تا برای راه اندازی مجدد شبکه‌ی کامپیوتری این شهر، به هکر‌ها مبلغی که در ازای آن درخواست کردند را بپردازد.

میدلند(Midland) شهری که 16 هزار نفر جمعیت دارد، در ابتدای ماه میلادی جاری با حمله‌ی باج‌افزاری که فایل‌ها را رمزگذاری کرده و سیستم‌های کامپیوتری این شهر را متوقف کرده است مواجه شد. حملات سایبری کامپیوتر‌های این شهر را در مدت 48 ساعت آلوده کرده و بخش‌های سرویس ایمیل، پردازش پرداخت‌، صدور مجوز‌، بارگذاری کارت‌های ترانزیت و حتی سیستم ثبت ازدواج و طلاق را نیز دچار آسیب کرده است.

بهترین انتخاب برای میدلند…

با این وجود سرویس خدمات بحرانی همانند مدیریت زباله و سازمان آتش نشانی تحت تاثیر قرار نگرفته است. هکر‌ها برای خارج کردن فایل‌های کامپیوتری از حالت رمزگذاری شده، به صورت بیت‌کوین، درخواست دریافت باج کردند. در نتیجه این شهر برای دریافت کلید رمزگشا، تصمیم گرفت باج بیت‌کوین را پرداخت نماید.

رسانه‌ها به نقل از شورای شهر میدلند عنوان کردند: «ما با راهنمایی کارشناسان امنیت سایبری در حال انجام فرآیند پرداخت جریمه برای دریافت کلید رمزگشا هستیم،» «اگر چه این اقدام ایده‌آل نیست، بهترین و سریعترین روشی است که می‌توانیم به کمک آن از سر‌گیری فعالیت مجدد سیستم را آغاز نماییم. این شهر قبلا قرار داد بیمه‌ای را در مواجهه با این حوادث منعقد کرده بود. تلاش‌ها برای رمزگشایی (فایل‌ها) در حال انجام است.»

تصمیم شورای شهر میدلند، برای اجرای خواسته‌های هکر‌ها، در تضاد با اقدام انجمن گلف بازان حرفه‌ای آمریکا که به شکل مشابهی در ابتدای ماه گذشته، با بدافزار مشابه در سیستم‌های کامپیوتری و باج خواهی بیت‌کوین مواجه شده و آن رد کردند. CCN گزارش داده است، هکر‌ها به این حقیقت اشاره کردند که تنها آن‌ها نرم افزار رمزگشا را در اختیار دارند:

«ما برای موقعیت فعلی شما نرم افزار رمزگشا را در اختیار داریم. هیچ نرم‌افزار رمز‌گشای دیگری به شکل عمومی در دسترس نیست.»

تجارت سود آور

با این وجود میدلند در پرداخت باج به منظور بازیابی سیستم‌های کامپیوتری تنها نیست، بسیاری از قربانیان با وجود عدم تضمین بازیابی در صورت پرداخت باج، اقدام مشابه را انجام داده‌اند. به عنوان مثال در ماه گذشته، یک شرکت امنیت سایبری رمزارزی در انگلیس(Sophos) گزارش کرد که سازندگان باج افزار SamSam از زمان شروع بکارش در اواخر 2015 بیش از 6 میلیون دلار باج دریافت کرده است. بیشترین باج پرداخت شده توسط یک شخص 64 هزار دلار بوده است.

بعلاوه، بنابر گزارشی که توسط محققانی از گوگل، Chainanalysis، دانشگاه کالیفرنیا، سن‌دیگو و دانشگاه نیویورک، انتشار یافت نتیجه‌گیری می‌کند که سازندگان باج افزار‌های مختلف 25 میلیون دلار در 24 ماه بدست آورده و بیشتر آن‌ها از طریق صرافی BTC-e رمزارزهای خود را برداشت کرده‌اند.

نظر شما در مورد باج افزار‌های رمزارزی و شیوع آن‌ها چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا