اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تراکنش‌های رمزارزی می‌توانند برای سیستم بانکی خطرآفرین باشد!

به گفته‌ی رئیس بانک مرکزه‌ی کره‌ی جنوبی، افزایش تعداد تراکنش‌های رمزارزی می‌تواند مشکلات فراوانی از جمله بی‌ثباتی مالی در اقتصاد کشور بوجود آورد

نکات برگزیده مطلب
  • لی جویئول(Lee Ju-yeol) رئیس بانک مرکزی کره امروز پنج‌شنبه با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه‌ی کمیته‌ی سیاست‌های پولی کره‌ی جنوبی اظهار داشت که افزایش تعداد تراکنش‌های رمزارزی در سطح جامعه می‌تواند برای سیستم مالی خطر آفرین باشد. به گفته‌ی وی تعداد قابل توجهی از شهروندان این کشور با استفاده از وام‌های کم بهره به صنعت رمزارز وارد شده و از این راه سرمایه‌ی خود را در برابر تورم ایمن می‌کنند. با این حال از نظر وی افزایش چشم‌گیر تعداد تراکنش‌های رمزارزی می‌تواند برای سیستم مالی بی‌ثباتی به همراه داشته باشد.
  1. رمزارزها خطرناک‌اند

لی جویئول(Lee Ju-yeol) رئیس بانک مرکزی کره ساعاتی قبل اظهار داشت که استفاده از تراکنش‌های رمزارزی توسط مردم در کره‌ی جنوبی باعث تهدید سیستم مالی کشور می‌شود.

جویئول در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه‌ی کمیته‌ی سیاست‌های پولی کره‌ی جنوبی اظهار داشت که با توجه به نوسان شدید ارزش دارایی‌های رمزارزی، افزایش تراکنش‌های این نوع دارایی می‌تواند سیستم مالی کره را در معرض بی‌ثباتی قرار دهد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرد که «افزایش بیش از حد تراکنش‌های رمزارزی می‌تواند دارایی و اندوخته‌ی خانوارها را در معرض خسارت مالی قرار دهد. ما انتظار داریم که افزایش چشم‌گیر تعداد مبادلات رمزارزی در کشور تاثیر منفی بر روی سیستم مالی داشته باشد».

بانک مرکزی کره BoK

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود متعهد شد تا از نزدیک تراکنش‌های پولی موسسات مالی کشور کره‌ی جنوبی را از رصد کرده و از اقدامات احتملی برای کاهش کاهش میزان وام‌های جدید خبر دهد؛ زیرا افزایش حجم وام‌های دریافتی می‌تواند بر روی سیستم بانکی ملی تاثیرگذار باشد.

به همکاری نیازمندیم

به گفته‌ی وی بانک مرکزی کره و موسسات مالی این کشور باید «طی یک همکاری نزدیک برای حل مشکلات مربوط به رمزارزها» اقدام کنند.

در ماه آوریل هم آقای جویئول اعلام کرده بود که سیستم مالی کره برای شناسایی دارایی‌های مجاز به عنوان وسیله‌ی پرداخت مناسب «با محدودیت‌های زیادی» روبرو شده است. وی همچنین موضع خودش در رابطه با صفر بودن ارزش ذاتی دارایی‌های رمزارزی، تکرار کرد.

نقدینگی فراوان در کنار سیستم بانکی بدون بهره باعث شده تا خانوارهای کره‌ای برای گرفتن وام‌های بیشتر ترغیب شوند، وام‌هایی که پس از سرمایه‌گذاری به عنوان یک محافظ در برابر تورم توصیف می‌شوند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های رئیس بانک مرکزی کره چیست؟ آیا تراکنش‌های رمزارزی در نهایت منجر به بی‌ثباتی و افزایش مشکلات برای سیستم مالی خواهد شد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا