اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تغییر الگوریتم اتریوم درآمد شرکت انویدیا را به‌شدت کاهش خواهد داد

شرکت انویدیا(Nvidia) در گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ میلادی اعتراف کرد که تغییر الگوریتم اتریوم احتمالاً موجب کاهش تقاضا برای خرید کارت‌های گرافیکی خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • افزایش چشمگیر سود انویدیا(Nvidia) در گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ میلادی این شرکت تقاضای گسترده‌ای برای کارت‌های گرافیکی ساخت این شرکت را نشان می‌دهد. با این وجود، انویدیا تغییر الگوریتم اتریوم را ریسک بزرگی برای فروش محصولات خود به ماینرها ارزیابی می‌کند. در حقیقت حرکت اتریوم به سوی الگوریتم اثبات سهام(Pos) موجب خواهد شد که ماینرها با سپرده‌گذاران جایگزین شوند و در نتیجه کارت‌های گرافیکی نیز دیگر در این شبکه کاربردی نخواهند داشت.

تاثیر پُررنگ صنعت استخراج رمزارز بر درآمد یکی از بزرگترین تولید کنندگان کارت‌های گرافیکی

شرکت انویدیا(Nvidia) در روز چهارشنبه گزارش درآمد خود در سه‌ماهه‌ی نخست سال 2022 میلادی را منتشر کرد. بر اساس گزارش منتشر شده، درآمد انویدیا نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته‌ی میلادی 84 درصد افزایش یافته و به سطح 5/66 میلیارد دلار رسیده است. در این میان، محصولات گیمینگ انویدیا 2/76 میلیارد دلار از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهند.

انویدیا معتقد است که درآمد 2/76 میلیارد دلاری این شرکت از تولید محصولات گیمینگ به دلیل تقاضای گسترده‌ی ماینرها برای کارت‌های گرافیکی ساخت این شرکت ناشی شده است اما کولت کِرِس(Colette Kress)؛ مدیرارشد مالی انویدیا اظهار داشت که تاثیر صنعت استخراج رمزارز بر فروش محصولات این شرکت قابل تفکیک و بررسی دقیق نیست.

افزایش 106 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات گیمینگ انویدیا نسبت به سال گذشته افزایش فروش کارت‌های گرافیکی نسخه‌ی کامپیوترهای دسکتاپ، لپ‌تاپ و پردازنده‌های کنسول‌های بازی را بازتاب می‌کند. مدیر مالی انویدیا افزود:

ما همچنان از مزیت فروش بالای جی‌فورس آر.تی.ایکس.تی.ام 30(GeForce RTXTM 30) که بر پایه‌ی معماری آمپر(Ampere architecture) طراحی شده سود کسب می‌کنیم. همچنین معتقدیم که تقاضای گسترده در حوزه‌ی استخراج رمزارز فروش محصولات گیمینگ ما را تحت تاثیر قرار داده است هرچند تعیین دقیق تاثیر‌گذاری آن دشوار است.

تغییر الگوریتم اتریوم درآمد انویدیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد

انویدیا در سند ارسالی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که تقاضای صنعت استخراج رمزارز برای کارت‌های گرافیکی ساخت این شرکت بر اساس شرایط بازار رمزارزها و تغییرات استانداردهای این صنعت(همانند حرکت به سوی شبکه‌ی اتریوم2) متغیر است. بر همین اساس:

میزان تقاضا و استفاده از کارت‌های گرافیکی در گذشته نوسان داشته و احتمالاً تغییرات در آینده نیز ادامه خواهد داشت. تحولات بازار رمزارزها شامل تغییرات قیمت رمزارزها می‌تواند تقاضا برای محصولاتمان و توانایی ما برای برآورد تقاضا را تحت تاثیر قرار دهد. تغییرات استانداردها و فرآیند‌ها در صنعت رمزارزها تغییر الگوریتم اتریوم را شامل می‌شود اما تنها به این تغییر محدود نیست. شرایط تغییر الگوریتم اتریوم ممکن است فروش کارت‌های گرافیکی ما را افزایش داده و یا ممکن است موجب کاهش تقاضا برای محصولات گرافیکی جدید ما شود. ما معتقدیم که در طول سه‌ماهه‌ی نخست سال 2022 میلادی فروش محصولات گیمینگ از تقاضای صنعت استخراج رمزارز تاثیر پذیرفته است، با این وجود تعیین دقیق تاثیر آن دشوار است. گزارش درآمد انویدیا

در حقیقت، شبکه‌ی اتریوم2 بر پایه‌ی الگوریتم اثبات سهام راه‌اندازی خواهد شد که بر خلاف شبکه‌ی کنونی اتریوم(بر پایه‌ی الگوریتم اثبات کار) به کارت‌های گرافیکی و یا تجهیزات پردازشی مشابه متکی نخواهد بود.

تلاش برای تفکیک ماینرها و گیمرها

بر اساس گزارش کوینیت، شرکت انویدیا با معرفی سیستم محدود کننده‌ی قدرت پردازشی کارت‌های گرافیکی در زمان استخراج رمزارز تلاش کرده است تا دست ماینرها را از محصولات گیمینگ این شرکت کوتاه سازد و در مقابل با معرفی کارت‌های گرافیکی ماینینگ سری سی.ام.پی(CMP) تلاش می‌کند فناوری قدیمی‌تر خود را با قیمت بسیار بالایی به ماینرها بفروشد.

نظر شما نسبت به تاثیر تغییر الگوریتم اتریوم و راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم2 بر مبنای الگوریتم اثبات سهام بر درآمد شرکت انویدیا چیست؟ با توجه به اعمال سیستم محدودکننده‌ی هش‌ریت در کارت‌های گرافیکی انویدیا و تحولات پیش‌رو در صنعت رمزارزها آیا انویدیا در آینده نیز فروش بالایی را برای محصولات گرافیکی خود ثبت خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا