اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بایدن رسماً رئیس جمهور آمریکا شد، آینده‌ی بازار رمزارز چگونه خواهد بود؟

انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده چه تاثیری بر بازار رمزارز و آینده‌ی این صنعت رو به رشد خواهد داشت

نکات برگزیده مطلب
  • روز گذشته جهان شاهد هرج و مرج در پایتخت آمریکا و هجوم طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره‌ی این کشور بود. علی‌رغم این اعتراضات گسترده، امروز جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده معرفی شد. گرچه اخبار مربوط به اینگونه حوادث معمولاً تاثیر منفی بر بازار سهام آمریکا و ارزش شاخص‌های کلان می‌گذارد، اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که بازار سهام روند صعودی به خود گرفته و قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در حال افزایش است. اما این هرج و مرج در آمریکا و پیروزی رسمی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده چه تاثیری بر بازار رمزارز خواهد داشت؟ تحلیلگران بر این باوراند که طی روزهای آینده ما شاهد تداوم روند فعلی قیمت بیت کوین و عبور ارزش این رمزارز از مرز ۴۰ هزار دلار خواهیم بود؛ زیرا بازار سهام اکنون دچار «خرید بیش از حد» شده و به زودی با خروج سرمایه و سقوط آن روبرو می‌شود.

بیت‌کوین بالا یا پایین

پس از شروع آرام سال ۲۰۲۱، جهان با اعتراضات گسترده‌ی روز گذشته و امروز در آمریکا به شوک فرو رفت. طرفداران ترامپ با تحریک هرج و مرج همچنین ایجاد آشوب به پایتخت ایالات متحده حمله کرده و به سمت ساختمان کنگره‌ی آمریکا حرکت کردند. گرچه اخبار مربوط به این رویداد باید به طور معمول باعث ایجاد روند نزولی در بازارهای داخلی آمریکا به ويژه بازار سهام شود، اما اکنون شاهد آن هستیم نه تنها بازار سهام، بلکه بازار رمزارزها نیز یک حرکت افزایشی را آغاز کرده و باعث شده تا بیت کوین رکوردهای قیمت جدیدی را به ثبت برساند.

اما این هرج و مرج در آمریکا و پیروزی رسمی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده چه تاثیری بر بازار رمزارز خواهد داشت؟ تحلیلگران بر این باوراند که طی روزهای آینده ما شاهد تداوم روند فعلی قیمت بیت کوین و عبور ارزش این رمزارز از مرز ۴۰ هزار دلار خواهیم بود.

وضعیت بازار رمزارز رئیس جمهور آمریکا جو بایدن
وضعیت بازار بیت کوین

بازارهای آمریکا آماده‌ی یک تعدیل ارزش سنگین هستند

در یک اقدام بی‌سابقه، رمزارز بیت کوین ساعاتی قبل توانست با جهش ارزش از نقطه‌ی ۳۷ هزار دلاری هم عبور کرده و تا مرز ۳۸ هزار دلار افزایش قیمت داشته باشد. با این حال این سطوح قیمت کمی بعد دچار اصلاح جزئی شد و ارزش هر واحد BTC هم اکنون به ۳۷۴۴۵ دلار رسیده است.

البته این تغییرات قیمت و روند افزایشی تعجب‌آور نیست، زیرا آشوب‌های بوجود آمده در پایتخت آمریکا اعتراضات روز گذشته باعث ایجاد عدم اطمینان در بین مردم شده است. بازار سهام در حال حاضر در بالاترین سطوح ارزش خود قرار دارد، با این حال تحلیلگران براین باوراند که قیمت‌ها به طور قابل توجهی سقوط خواهد کرد. برخی از دلایل احتمالی این سقوط ارزش بازار سهام آمریکا عبارتند از:

  • مدیریت نادرست بیماری کووید۱۹ توسط دولت آمریکا که باعث افزایش بی‌سابقه‌ی سطح بیکاری در این کشور شده است.
  • تداوم روند چاپ اسکناس بدون پشتوانه که باعث تضعیف قدرت خرید دلار آمریکا و افزایش تورم در کشور می‌شود.
  • تورم نهفته در بازار سهام که هر لحظه امکان انفجار آن وجود دارد.
  • روند انتقال قدرت روسای جمهور آمریکا به بدترین شکل ممکن صورت گرفته و باعث ایجاد هرج و مرج در کشور گردید.

رویکرد سرمایه‌گذاران قابل پیش‌بینی است

به طور معمول، زمانی که وضعیت بازار مناسب است سرمایه‌گذاران تمایل به خرید بیشتر سهام، اوراق قرضه و به طور کلی دارایی‌های ارزشمند دارند؛ اما زمانی که وضعیت اقتصادی تغییر کرده و وارد فاز سراشیبی ارزش دارایی‌های مالی می‌شویم، سرمایه‌گذاران سریعاً به دنبال فروش سهام رفته و ثروت خود را به خرید کالاهایی همچون طلا سوق می‌دهند.

وضعیت بازار رمزارز رئیس جمهور آمریکا جو بایدن
نمودار تغییر ارزش شاخص سهام S&P500 که علی‌رغم وضعیت نامناسب فعلی همچنان صعودی بوده و رکورد‌های جدیدی را به ثبت می‌رساند

در دنیای امروز با افزایش محبوبیت و پذیرش رمزارزها به ویژه بیت کوین در جوامع مختلف و توصیف آن به عنوان نسخه‌ی مدرن طلا از طرف سرمایه‌گذاران سازمانی و موسسات مالی، شاهد آن هستیم که دارایی‌های ارزشمند مالی همچون اوراق قرضه به یک محصول منسوخ شده تبدیل شده‌اند.

برهمین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که سرمایه‌گذاران خرد و کلان از بازار سهام خارج شده و ثروت خود را به بازار رمزارزها وارد کنند.

پیش‌بینی جهش بیت کوین و ثبت رکورد ۴۰ هزار دلاری

خب حالا به مبحث شیرین افزایش قیمت بیت کوین می‌رسیم. طبق تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته در بازار رمزارز، تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که رمزارز BTC به طور بالقوه می‌تواند به نقطه‌ی ۴۰ هزار دلاری رسیده و از آن عبور کند. در رابطه با این مبحث نیز چندین دلیل اصلی ذکر شده است:

  • بیت کوین به راحتی توانسته مرز ۳۷ هزار دلار را در هم شکسته و فاصله‌ی چندانی با سطح ۴۰ هزار دلاری ندارد.
  • برای رسیدن به این رکورد ارزش جدید تنها لازم است که ارزش بیت کوین حدود ۳ هزار دلار افزایش یابد، درحالیکه بیت کوین پیش از این ثابت کرده است که حتی می‌تواند طی کم‌تر از ۲۴ ساعت بالغ بر ۷ هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کند.
  • اصول زیرساختی و تحلیل‌های فاندامنتال قیمت‌های بسیار بالاتر را برای بیت کوین فریاد می‌زنند. عواملی همچون وضعیت کلان بد در آمریکا، بازارهای سهام که دچار خرید بیش از حد شده‌اند، حرکت مردم از طلا به سمت رمزارز می‌توانند این تغییرات را محقق کنند.

نظر شما در رابطه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با آینده‌ی بازار رمزارز و تغییرات قیمت بیت کوین چیست؟ آیا شاهد تداوم روند صعودی فعلی و افزایش قیمت بیت کوین تا مرز ۴۰ هزار دلار و حتی بالاتر از آن خواهیم بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا