اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رابرت کیوساکی: سال آینده با انفجار قیمت بیت کوین مواجه می‌شویم

وی به عنوان نویسنده‌ی کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر فقیر» معتقد است که هجوم نقدینگی سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار رمزارز نزدیک است

نکات برگزیده مطلب
  • رابرت کیوساکی(Robert Kiyosaki) نویسنده‌ی کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر فقیر» و یکی از طرفداران رمزارز بیت کوین، در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که براثر هجوم نقدینگی سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار رمزارز، سال آینده شاهد جهش قیمت بیت کوین خواهیم بود. وی معتقد است که در سال ۲۰۲۱ قیمت رمزارز بیت کوین روند افزایشی به خود گرفته و پس از مدت کوتاهی از مرز ۵۰ هزار دلار برای هر واحد BTC عبور خواهد کرد.

دیدگاه کیوساکی

آقای رابرت کیوساکی(Robert Kiyosaki) نویسنده‌ی کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر فقیر» اخیراً پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۱ قیمت هر واحد رمزارز بیت کوین به مرز ۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

وی معتقد است که در سال ۲۰۲۱ شاهد ورودی حجم بالایی از نقدینگی سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت کوین خواهیم بود، بنابراین سطح تقاضا در بازار افزایش یافته و قیمت‌ها روند نجومی به خود می‌گیرند.

آقای کیوساکی که علاوه بر نویسندگی کتاب‌های حوزه‌ی اقتصاد و مدیریت مالی در زمینه‌ی فروش املاک و مستغلات و همچنین سرمایه‌گذاری در فلزات گران‌بها فعالیت دارد، همیشه به دارایی‌های مختلف از جمله نقره و بیت کوین از خود علاقه نشان داده است.

وی براساس حجم نقدینگی ورودی به بازار بیت کوین خاطر نشان کرد که در حال حاضر قیمت زیر ۲۰ هزار دلار برای BTC ایده‌آل محسوب می‌شود، و هدف بعدی این رمزارز ۵۰ هزار دلار است. به گفته‌ی رابرت کیوساکی:

من خوشحالم که بیت کوین خریداری کرده‌ام. نقطه‌ی توقف بعدی ۵۰ هزار دلار است. حجم زیادی از نقدینگی سرمایه‌گذاران سازمانی در سال ۲۰۲۱ وارد بازار بیت کوین خواهد شد. تا وقتی که قیمت‌ها زیر ۲۰ هزار دلار است بیت کوین خریداری کنید، از بیت کوین را از دست دادید، بر روی نقره سرمایه‌گذاری کنید. نقره به دلیل معاهده‌ی سبز AOC به زودی روند افزایش قیمت را آغاز خواهد کرد. آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد و آینده از آن بیت کوین و کارآفرینان حوزه‌ی فلزات گران‌بها به ویژه نقره است. Robert Kiyosaki

عدم همبستگی برای بیت کوین خوب است

تحلیلگران بر این باوراند که به دلیل همبستگی بسیار کم بیت کوین و بازار سهام، این رمزارز در موقعیت مطلوبی قرار گرفته و ماه‌های آتی روند صعودی خواهد داشت.

رابرت کیوساکی بیت کوین همبستگی طلا افزایش قیمت
نمودار همبستگی طلا، سهام و بیت کوین

اغلب وقتی بازار سهام ایالات متحده روند افزایش ارزش را آغاز می‌کند، دارایی‌های ذخیره‌ی ثروت مانند طلا حالت عکس به خود گرفته و با کاهش ارزش مواجه می‌شوند. با این حال، این موضوع برای بیت کوین(که یک پناهگاه ذخیره‌ی ارزش توصیف می‌شود) صادق نیست و این رمزارز همواره رابطه‌ی نسبتاً کمی با سهام آمریکا از خود نشان داده است. از این رو، احتمال آغاز روند صعودی بسیار قدرتمند بیت کوین علی‌رغم وضعیت نابسامان بازار سهام آمریکا وجود دارد.

در صورتی که قیمت هر واحد رمزارز بیت کوین به ۵۰ هزار دلار برسد، مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار رمزارز نیز به رقمی بالغ بر ۹۲۸ میلیارد دلار خواهد رسید؛ این رقم چیزی حدود ۱۰/۳ درصد مجموع سرمایه‌ی بازار جهانی طلا است. در حال حاضر سرمایه‌ی بازار رمزارز در مقابل بازار طلا تنها ۲/۹ درصد می‌باشد.

به عنوان مثال طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با افزایش ارزش مواجه شده و قیمت آن نزدیک به ۴/۵ درصد بیشتر شده است. این درحالیست که بازارهای آسیا با افت ارزش مواجه شده و بازار سهام آمریکا نیز شاهد عقب‌نشینی مملوس بود.

عوامل عدم همبستگی

عدم ارتباط بین ارزش بیت کوین و بازار سهام ایالات متحده احتمالاً از دو عامل کلیدی ناشی می‌شود. اول، زمانی که دارایی‌های پرریسک با افزایش ارزش مواجه می‌شوند، علاقه‌ی سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار بیت کوین نیز شدیداً تحریک می‌گردد.

دوم، بازار سهام در ماه‌های اخیر به دلیل تزریق حجم بی‌سابقه‌ای نقدینگی از طرف بانک مرکزی آمریکا با روند افزایشی روبرو بوده است. شرایط مالی آرام به نفع بیت کوین است زیرا سرمایه‌گذاران برای فرار از تورم به سمت بازار بیت کوین حرکت می‌کنند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های رابر کیوساکی در رابطه با وضعیت بیت کوین در سال آینده چیست؟ آیا ورود سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار بیت کوین می‌تواند عامل افزایش قیمت این رمزارز تا مرز ۵۰ هزار دلار باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا