اخبار و مقالات

پس از پذیرش بیت کوین، سهام پی‌پل ۱۷ درصد رشد کرده است

از تاریخ ۱۲ام نوامبر و همزمان با آغاز فعالیت‌های رمزارزی شرکت پی‌پل، ارزش سهام این شرکت روند صعودی به خود گرفته و رکورد‌های تازه‌ای را به ثبت رسانده است

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت خدمات پرداخت پی‌پل(PayPal) ماه‌ها قبل اعلام کرده بود که قصد راه‌اندازی یک پلت‌فرم رمزارزی جهت سرویس‌دهی و ارائه‌ی خدمات مربوط به حوزه‌ی رمزارز را دارد. از زمان آغاز به کار این پلت‌فرم در تاریخ ۱۲ام نوامبر، ارزش سهام این شرکت بین‌المللی نیز روند صعودی به خود گرفته و نزدیک به ۱۷ درصد افزایش یافته است. گرچه افزایش ارزش سهام شرکت پی‌پل تنها به دلیل آغاز پذیرش و ارائه‌ی خدمات رمزارزی نیست، اما به گفته‌ی تحلیلگران ورود این شرکت به دنیای رمزارزها همانند یک کاتالیزور عمل کرده است.

صعود سهام پی‌پل

سهام شرکت خدمات پرداخت پی‌پل(PayPal) رو دوشنبه به یک رکورد جدید دست یافت و بالاترین قیمت خود را به ثبت رساند و توانست از بازار سهام نزدک و سایر بازارهای مالی ایالات متحده با قدرت عبور کند. از تاریخ ۱۲ام نوامبر، بازار نزدک که با تمرکز بر فناوری فعالیت دارد، تنها چیزی حدود ۶/۵ درصد سودآوری برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشته است. شاخص گسترده‌ی سهام S&P 500 نیز در همین چهارچوب زمانی ۳/۵ درصد افزایش ارزش را شاهد بوده است.

گرچه تلاش شرکت پی‌پل برای حضور در صنعت رمزارزها تنها دلیل این روند افزایش ارزش سهام به شمار نمی‌آید، اما این شرکت خدمات پرداخت بین‌المللی توانسته به خوبی از موقعیت فعلی استفاده کرده و همراه با رشد روز افزون بازار رمزارزها خود را هماهنگ کند. این روند تاجایی برجسته شده که برخی تحلیلگران بر این باوراند در صورت آغاز روند صعودی در بازار رمزارزها و جهش قیمت بیت کوین، ما شاهد تاثیر مثبت و چشم‌گیر در سهام پی‌پل خواهیم بود.

 

این درحالیست که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این شرکت پردازش پرداخت‌های مالی ممکن است به طور مثبت بر قیمت بیت کوین تاثیر گذاشته باشد. داده‌های منتشر شده در رابطه با شرکت پی‌پل حاکی از آن است که پیش از آغاز فعالیت بخش رمزارزی این شرکت در ایالات متحده، نزدیک به ۷۰ درصد تمامی بیت کوین‌های جدید و استخراج شده توسط پی‌پل خریداری شده است.Paypal

ورود سرمایه‌گذاران خرد ادامه دارد

گرچه اعداد و ارقام منتشر شده در رابطه با وضعیت بیت کوین در ایالات متحده بسیار متفاوت است و آمار مشخصی در دسترس نمی‌باشد، اما یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۹ بین ۵ هزار نفر برگزار شد، حاکی از آن است که ۶/۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال آمریکا در حال حاضر مالک مقداری رمزارز بیت کوین است. در نتایج بدست آمده همچنین توضیح داده شده که ۷/۳ درصد شهروندان هم اعلام کرده‌اند که قصد خرید اولین بیت کوین خود را دارند.

اگر این اعداد و ارقام به واقعیت نزدیک باشند، صنعت رمزارزها با ورود هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران خرد به بازار می‌تواند تاثیر مثبت بر روی کسب و کار پی‌پل داشته باشد. به عنوان یک نمونه‌ی مشابه می‌تواند به نرم‌افزار کش‌اپ(Cash App) از شرکت اسکوئر اشاره کرد، که از زمان پذیرش بیت کوین و فعال نموده پرداخت‌های رمزارزی با افزایش چشم‌گیر سطح درآمد مواجه شده است. در واقع، تقریباً ۸۰ درصد از درآمد سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ نرم‌افزار کش‌اب از کارمزد‌های دریافتی از خریداران بیت کوین حاصل شده است.

PayPal پی‌پل خدمات رمزارز
نمودار تغییرات ارزش سهام پی‌پل

روند صعودی همزمان با پذیرش بیت کوین

حال گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که از تاریخ ۱۲ام نوامبر، یعنی زمانی که شرکت پی‌پل پلت‌فرم خدمات رمزارزی خود را برای شهروندان آمریکایی راه‌اندازی کرده است، سهام این شرکت با افزایش ۱۷ درصدی ارزش مواجه شده است.

این درحالیست که شرکت پی‌پل در نظر دارد تا پایان سه‌ماهه‌ی ۲۰۲۱ بخش رمزارزی خود را برای استفاده‌ی تمام کاربران صنعت رمزارز در سراسر جهان گسترش دهد. دن شولمن(Dan Shulman) مدیرعامل این شرکت خدمات پرداخت در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «بلافاصله پس از قانونی شدن رمزارزهای بانکی(CBDC) شرکت پی‌پل به دنبال پشتیبانی و پذیرش این رمزارز خواهد بود».

نظر شما در رابطه با گزارشات منتشر شده در رابطه با وضعیت سهام شرکت پی‌پل پس از پذیرش رمزارزها و ارائه‌ی خدمات مربوطه چیست؟ به نظر شما صنعت رمزارزها باعث رونق کسب و کار یک شرکت خدمات پرداخت جهانی شده است، و یا رمزارزها تنها باعث تسریع این روند شده‌اند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا