اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بیت کوین ویتالیک بوترین را از ورشکستگی نجات داد

وی با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که در سال ۲۰۱۳ برای جلوگیری از ورشکستگی نیمی از بیت‌کوین‌های خود را بفروش رسانده است

نکات برگزیده مطلب
  • ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) بنیانگذار شبکه‌ی اتریوم امروز با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که نیمی از بیت کوین‌های خود را در سال ۲۰۱۳ و برای جلوگیری از ورشکستگی بفروش رسانده است. به گفته‌ی بوترین، پیش از آغاز کار شبکه‌ی اتریوم، وی نیمی از بیت کوین‌های خود را بفروش رسانده تا در صورت سقوط این رمزارز و صفر شدن ارزش آن، با ورشکستگی مواجه نشود.

فروش بیت کوین‌های ویتالیک

براساس پست توییتری که امروز منتشر شده است، آقای ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) بنیانگذار شبکه‌ی اتریوم در سال ۲۰۱۳ برای جلوگیری از ورشکستگی مجبور به فروش نیمی از بیت کوین‌های خود شده است.

آقای بوترین یکی از شناخته شده‌ترین نام‌های فعال در صنعت رمزارز است که علاوه بر راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم، به عنوان یکی از بنیانگذاران مجله‌ی بیت کوین(Bitcoin Magazine) شناخته می‌شود. وی چند سال قبل به طور علنی در رابطه با میزان ثروت و دارایی خود توضیح داد و اعلام کرد که سالانه چیزی حدود ۱۵۴ هزار دلار از بنیاد اتریوم درآمد دارد. اخیراً تخمین زده شده که مجموع ثروت وی به رقمی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است. با این حال وی همیشه از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی قرار نداشته است.

هفت سال قبل، حتی پیش از آن شبکه‌ی اتریوم آغاز به کار کند، آقای بوترین تنها چند هزار دلار دارایی داشته است. به گفته‌ی خود «من در همان سال‌های نیمی از بیت کوین‌های خودم را به فروش رساندم، تا در صورت صفر شدن ارزش بیت کوین ورشکسته نشوم».

ویتالیک بوترین Vitalik buterin bitcoin BTC بیت کوین
پست توییتری ویتالیک بوترین

آقای بوترین چندی قبل هم اعلام کرده بود که «برای خرید اتریوم و سایر دارایی‌های رمزارزی هرگز از بانک‌ها وام نگیرید». این صحبت‌های وی به طور غیرمستقیم به اظهارات پیتر مک‌کارمک(Peter McCormack) دانشمند ارشد پلت‌فرم کوین‌گیک(CoinGeek) اشاره دارد که اخیراً به فالوورهای خود اعلام نموده برای خرید بیت کوین از بانک‌های دولتی مقدار قابل توجهی وام دریافت کرده است.

البته آقای مک‌کارمک نیز به این صحبت‌های ویتالیک بوترین واکنش نشان داده و اعلام نموده که «من هم برای خرید اتریوم هرگز وام نخواهم گرفت». به عبارتی از نظر آقای مک‌کارمک اتریوم و دارایی‌های مبتنی بر اتریوم بی‌ارزش هستند.

ویتالیک چقدر رمزارز دارد؟

اخیراً صحبت‌ها و شایعاتی در فضای رددیت(Reddit) منتشر شده که در آن به ثروت رمزارز ویتالیک بوترین پرداخته شده است.

آدرس اتریوم اصلی تحت مدیریت وی در حال حاضر چیزی حدود ۳۳۳۳۴۸ واحد رمزارز اتر(با ارزش تقریبی ۱۹۵ میلیون دلار) دارد. با این حال وی با استفاده از آدرس دیگری که تقریبا ۴۳۰ واحد اتر(با ارزش ۲۵۲ هزار دلار) در آن وجود دارد، یک تراکنش رمزارز انجام داده است.

ویتالیک بوترین Vitalik buterin bitcoin BTC بیت کوین
فروش بیت کوین

طبق یک پست قدیمی پلت‌فرم رددیت که سال گذشته منتشر شده است، دارایی‌های رمزارزی آقای بوترین عبارتند از بیت کوین، اتریوم و چند نوع رمزارز دیگر.

وی همچنین اعلام نموده که «حجم قابل توجهی سهام» از شرکت‌های کلیرمتریکس(Clearmatics) و استارک‌ویو(Starkware) در اختیار دارد.

کلیر متریکس یک شرکت فعال حوزه‌ی بلاک‌چین است که مقر اصلی آن در شهر لندن واقع شده و تا به امروز چندین پلت‌فرم و شبکه‌ی غیرمتمرکز راه‌اندازی کرده است.

استارک‌ویو هم یک شرکت اسرائیلی است که با هدف حل کردن مسائلی همچون مقیاس‌پذیری و حریم خصوصی در شبکه‌های بلاک‌چینی مختلف فعالیت خود را آغاز نموده است.

نظر شما در رابطه با فروش رمزارز توسط ویتالیک بوترین جهت جلوگیری از ورشکستگی چیست؟ آیا او هم نسبت به آینده‌ی بیت کوین و موفقیت این رمزارز دودل بوده است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا