اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

مدیر ارشد گری‌اسکیل: اتریوم به یک شبکه‌ی بالغ تبدیل شده است

مایکل سان‌شاین معتقد است که اتریوم دیگر تنها یک دارایی رمزارز ساده نیست و اکنون به یک کلاس دارایی واقعی تبدیل شده است

نکات برگزیده مطلب
  • مایکل سان‌شاین(Michael Sonnenshein) مدیر ارشد شرکت گری‌اسکیل(Grayscale) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که «میزان استفاده و کاربرد اتریوم تا پیش از سال ۲۰۲۰ نسبتاً محدود بوده است، با این حال در سال جاری شاهد رشد چشم‌گیر شبکه‌ی اتریوم و بلوغ آن به عنوان اولین پلت‌فرم قراردادهای هوشمند هستیم». به گفته‌ی وی جهش پروتکل‌ها و پروژه‌های مالی غیرمتمرکز(DeFi) یکی از عوامل اصلی افزایش ناگهانی سطح فعالیت کاربران شبکه‌ی اتریوم بوده و در نهایت باعث تغییر احساس و ادراک سرمایه‌گذاران نسبت به این شبکه‌ی محبوب شده است. مایکل سان‌شاین معتقد است که شبکه‌ی اتریوم اکنون یک کلاس دارایی واقعی است که مانند بیت کوین قدرت حضور و تداوم فعالیت بالایی دارد.

اتریوم یک کلاس دارایی

مایکل سان‌شاین(Michael Sonnenshein) مدیر ارشد شرکت گری‌اسکیل(Grayscale) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود اعلام نموده که «اتریوم دیگر یک دارایی ساده و محلی برای فعالیت برنامه‌نویسان»نیست، بلکه امروز به بلوغ رسیده و در حال تبدیل شدن به یک کلاس دارایی واقعی است.

میزان استفاده و کاربرد اتریوم تا پیش از سال ۲۰۲۰ نسبتاً محدود بود. سرمایه‌ی قفل شده در پروژه‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) هم قابل توجه نبود. اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حجم مبادله‌ی صرافی‌های غیرمتمرکز همچون یونی‌سواپ(Uniswap) و سوشی(Sushi) به طور مداوم از مرز ۱۰۰ میلیون دلار هم عبور می‌کند.

به عنوان مثال در تاریخ ۵ام دسامبر، حجم مبادلات روزانه‌ی یونی‌سواپ به ۲۵۷ میلیون دلار رسید، درحالیکه نقدینگی آن چیزی حدود ۱/۶۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. این رقم در مقایسه با ارقام سال قبل نشان می‌دهد که حجم مبادلات روزانه و نقدینگی حوزه‌ی DeFi رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.

Ethereum 2.0 اتریوم۲ نسخه‌ی دوم اتریوم
نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم

تغییر رویکرد و ادراک سرمایه‌گذاران شبکه‌ی اتریوم

تغییر احساس و ادراک سرمایه‌گذاران و تحلیلگران شبکه‌ی اتریوم اساساً از رشد پروتکل‌ها و پروژه‌های DeFi ناشی می‌شود. به گفته‌ی مایکل سان‌شاین، در طول سال ۲۰۲۰ گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران ظهور کرده‌اند که اولویت آن‌ها استفاده از اتریوم است. وی در رابطه با این موضوع توضیح داد که:

گری‌اسکیل اتریوم ETH 2.0 اتریوم۲در طول سال ۲۰۲۰ ما شاهد گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران هستیم که اولویت آن‌ها شبکه‌ی اتریوم و استفاده از مزایای ارائه شده توسط این شبکه‌ی رمزارزی است، نه سایر پروژه‌های موجود در بازار. شبکه‌ی اتریوم به عنوان یک کلاس دارایی واقعی اکنون با رشد فزاینده‌ای روبرو شده است.  Michael Sonnenshein of Grayscale

این مدیر ارشد گری‌اسکیل معتقد است که براساس میزان تقاضا و رشد مداوم رمزارز اتریوم می‌توان گفت که این پروژه قابلیت مقاومت و تداوم فعالیت بالایی دارد، درست مانند رمزارز بیت کوین. وی در رابطه با این موضوع خاطر نشان کرد «روند توسعه‌ی این کلاس دارایی همچنان به تحکیم و ثبات خود ادامه می‌دهد. اتریوم هم از همان قدرت حضور و ثبات بلند مدت بیت کوین برخوردار است».

در طول روند صعودی اخیر شبکه‌ی اتریوم، قیمت هر واحد ETH برای اولین بار پس از دو سال از مرز ۶۰۰ دلار عبور کرد؛ این روند صعودی نشانگر یک افزایش ارزش قوی با حمایت اصول فاندامنتال و افزایش واقعیت فعالیت کاربران همراه بود.

البته برخی بر این باوراند که افزایش چشم‌گیر فعالیت کاربران شبکه‌ی اتریوم تنها به دلیل راه‌اندازی رنجیره‌ی راهنمای اتریوم۲ و آینده‌ی روشن این پروژه بوده است.

چشم‌انداز وضعیت اتریوم بسیار خوش‌بینانه است

به دلیل شروع فعالیت شبکه‌ی اتریوم۲، چشم‌انداز آتی شبکه‌ی اتریوم حتی از پیش هم مثبت‌تر و روشن‌تر شده است. همانطور که می‌دانید، اتریوم۲ در واقع یک ارتقاء بزرگ در شبکه‌ی اتریوم به شمار می‌آید که با وعده‌ی مقیاس‌پذیری گسترده‌ی شبکه‌ی بلاک‌چین اتریوم عرضه شده است. پیش از توسعه و معرفی ETH 2.0، شبکه‌ی اتریوم تنها قادر بود ۱۵ تراکنش در ثانیه(tps) را پردازش کند. با این حال، توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که پس از آغاز کار اتریوم۲ ما شاهد افزایش این رقم تا هزاران تراکنش در ثانیه خواهیم بود.

از طرف دیگر، عرضه‌ی بروزرسانی اتریوم۲ به نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و پروتکل‌های DeFi اجازه می‌دهد که به طور یکپارچه اجرا شده و با مشکل مقیاس‌پذیری روبرو نشوند، بنابراین می‌توان گفت که این بروزرسانی چند مرحله‌ای برای ادامه‌ی حیات و رشد شبکه‌ی اتریوم بسیار ضروریست.

جهش ناگهانی فعالیت در حوزه‌ی DeFi

به عنوان مثال در چرخه‌ی افزایشی اخیر حوزه‌ی DeFi شاهد جهش ناگهانی سطح فعالیت کاربران در سراسر پروتکل‌های DeFi بودیم. بسیاری از پلت‌فرم‌های غیرمتمرکز DeFi تلاش کردند تا با ازدحام و در نتیجه کند شدن شبکه جلوگیری کنند. در نهایت، این افزایش سطح فعالیت باعث شد که هزینه‌ی گس(Gas) در شبکه‌ی اتریوم به سطوح ناپایدار عجیبی رسیده و کاربران گاهاً برای انجام تراکنش مجبور به پرداخت ۵۰ تا ۲۰۰ دلار کارمزد باشند.

زمانی که مسائل مربوط به افزایش کارمزد و مسدود شدن شبکه به دلیل افزایش فعالیت رفع شود، شاهد رشد هرچه بیشتر پروتکل‌های DeFi و گستردگی هرچه بیشتر پایگاه کاربری شبکه‌ی اتریوم خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی شبکه‌ی اتریوم و صحبت‌های یکی از مدیران ارشد شرکت گری‌اسکیل چیست؟ آیا اتریوم توانسته به یک کلاس دارایی قابل قبول در سطح جهانی تبدیل شده و همانند بیت کوین قابلیت تداوم حضور خود را بالا ببرد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا