اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رئیس جدید صندوق بین المللی پول: برای بازسازی اقتصاد جهان باید توافق کشور‌ها بر روی طلا احیاء شود

کریستالینا جورجیوا(Kristalina Georgieva) در نشست سالیانه‌ی شورای حکام صندوق بین‌المللی پول(IMF) راه‌کارهای خود را در راستای نجات اقتصاد جهان پس از بحران اقتصادی بوجود آمده به واسطه‌ی ویروس کرونا ارائه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • در پی همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ اقتصاد کشور‌های جهان در شرایط نامطلوبی قرار گرفته است. در این میان، کاهش ارزش ارزهای فیات کاهش اعتماد به این دارایی‌ها را به همراه داشته است. صندوق بین‌المللی پول معتقد است که دولت‌های سراسر جهان به‌طور مشابه با توافق برتون وودز(Bretton Woods) که در سال ۱۹۹۴ منعقد شده است، باید برای نجات اقتصاد جهان تلاش کنند.

احیاء توافق برتون وودز

رئیس صندوق بین‌المللی پول اخیراً خواستار انعقاد توافق جدیدی به‌طور مشابه با برتون وودز(Bretton Woods) شده است. کریستالینا جورجیوا(Kristalina Georgieva)؛ رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول(IMF) در نشست سالیانه‌ی شورای حکام این سازمان که در روز پنجشنبه برگزار شده است، اظهار داشت که دولت‌ها باید برای ترمیم اقتصاد جهانی تلاش کنند. در حقیقت اقتصاد جهانی هم‌اکنون به دلیل همه‌گیری ویروس کووید 19 به شدت دچار آسیب شده است.

وی اظهار داشت: «در پی همه‌گیری یک بیماری که جان میلیون‌ها نفر را در معرض خطر قرار داده است، ما هم‌اکنون با شرایط عقد توافق برتون وودز جدیدی مواجه هستیم.»

توافق برتون وودز در سال 1944 و در میان 44 کشور منعقد شده است. شرکت کنندگان توافق کرده‌اند که نرخ مبادلات بر اساس قیمت طلا تعیین گردد. با این وجود، این توافق در سال 1973 کنار گذاشته شده است. این توافق نشان داده است که همکاری اقتصادی کشور‌ها می‌تواند به بازسازی این کشور‌ها کمک کند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که همه‌گیری بیماری کرونا در سال جاری میلادی اقتصاد کشور‌های جهان را 4.4 درصد کوچکتر خواهد ساخت و زیان 11 تریلیون دلاری را تا سال آینده‌ی میلادی به همراه خواهد داشت. جورجیوا اظهار داشت:

ما مجدداً با دو وظیفه‌ی بزرگ مواجه شده‌ایم: مبارزه با بحران اقتصادی و ساخت جهانی بهتر در آینده. Kristalina Georgieva

سه فاکتور مهم

 جورجیوا در بیانیه‌ی خود اعلام کرد که دولت‌ها باید برای نجات اقتصاد جهان به سه فاکتور توجه کنند:

  1. ارائه‌ی سیاست‌های اقتصادی صحیح
  2.  سرمایه‌گذاری بر روی مردم
  3. تمرکز بر روی تغییرات آب و هوا

وی معتقد است که سیاست‌های اقتصادی باید بر نیاز هر کشور منطبق گردد. با این وجود، وی درخواست کرد که تمامی کشور‌های جهان به سوی شفافیت بیشتر در میزان بدهی، افزایش هماهنگی طلبکاران و پشتیبانی از بخش خصوصی حرکت کنند.

جورجیوا سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سلامت، رفع شکاف در میزان دستمزد مردان و زنان و گسترش دسترسی به اینترنت در تمامی نقاط جهان را سرمایه‌گذاری بر روی مردم توصیف کرده است.

وی در رابطه با ضرورت اهمیت دادن به تغییرات آب و هوا، اظهار داشت که ارزش خسارت بلایای طبیعی در طول یک دهه‌ی گذشته 1.3 تریلیون دلار افزایش یافته است. جورجیوا معتقد است که سرمایه‌گذاری برای ایجاد جهان سبز ضروری به‌نظر می‌رسد.

بیت کوین و اقتصاد جهان

بیت کوین به‌طور معمول با اقتصاد جهان همبستگی ندارد و یک دارایی امن برای مقابله با ناکارآمدی بانک‌های مرکزی محسوب می‌گردد. اما بر اساس گزارش کوینیت، قیمت بیت کوین در سال جاری میلادی همبستگی بالایی را با شاخص سهام ایالات متحده‌ی آمریکا ارائه کرده است. با این وجود، همبستگی بازار بیت کوین و دیگر دارایی‌ها همیشگی به‌نظر نمی‌رسد.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رئیس صندوق بین‌المللی پول چیست؟ آیا احیاء توافق برتون وودز(Bretton Woods) و توافق بر روی تعیین نرخ مبادلات بر اساس قیمت طلا شرایط اقتصادی بهتری را به همراه خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا