اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

دستورالعمل وزارت دادگستری آمریکا با واکنش منفی فعالان صنعت رمزارزها مواجه شده است

در حالی که وزارت دادگستری آمریکا برای افزایش شفافیت پیرامون قانون‌گذاری در صنعت رمزارزها گزارش جامعی را منتشر کرده است اما فعالان این صنعت این دستورالعمل را موجب افزایش ابهام و سردرگمی بیشتر کاربران ارزیابی کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • ایالات متحده‌ی آمریکا(US) رویکرد سختگیرانه‌ای را نسبت به صنعت رمزارزها در پیش گرفته است و دستورالعمل‌های جدید این کشور این موضوع را به خوبی بازتاب می‌کند. ویلیام بار(William Barr)؛ دادستان کل ایالات متحده‌ی آمریکا اخیراً از دستورالعمل‌های وزارت دادگستری رونمایی کرده است. این گزارش بر ویژگی‌های منفی رمزارزها تاکید کرده است و در حقیقت افرایش ابهام پیرامون فعالیت در این حوزه را موجب شده است. بر همین اساس دستورالعمل وزارت دادگستری آمریکا با واکنش منفی فعالان صنعت رمزارزها مواجه شده است.

شرح مختصر دستورالعمل جدید وزارت دادگستری آمریکا

نخستین فصل این سند در سه صفحه به توضیح مفاهیم اصلی و کاربرد‌های مجاز رمزارزها پرداخته است، در حالی که بیش از 15 صفحه از دستورالعمل وزارت دادگستری آمریکا به کاربردهای غیرمجاز و نقش بازارهای دارک نت اختصاص یافته است.

فصل دوم این گزارش به معرفی سازمان‌های مجری قوانین، بخش قانون‌گذاری و نظارت و مقررات بین‌المللی پرداخته است. در فصل سوم گزارش چالش‌ها و استراتژی‌های وزارت دادگستری آمریکا شرح داده شده است.

دستورالعمل جدید وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا با استناد بر گزارش روییتر نشان می‌دهد که بانک‌ها در سال 2019 به دلیل تقلب و سرقت 4.5 میلیارد دلار دارایی را از دست داده‌اند. در همین زمان ارزش تراکنش‌های بانکی صدها میلیارد دلار برآورد شده است و در نتیجه دارایی‌های از دست رفته کمتر از یک درصد از ارزش کل تراکنش‌های بانکی را تشکیل می‌دهند.

واکنش فعالان صنعت رمزارزها نسبت به دستورالعمل جدید وزارت دادگستری آمریکا

گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا بلافاصله پس از انتشار مورد توجه فعالان صنعت رمزارزها قرار گرفته است و با توجه به رویکرد این دستورالعمل برخی از معامله‌گران ممنوعیت فعالیت در این حوزه را انتظار دارند. آن‌ها این گزارش را یک گام بلند برای ممنوعیت بیت کوین و دیگر رمزارزها ارزیابی می‌کنند.

بیت کوین هوردر(Bitcoin Hoarder)؛ یکی از فعالان بازار رمزارزها معتقد است که شرایط غیرقابل پیش‌بینی انتخابات ایالات متحده‌ی آمریکا و دستورالعمل جدید رمزارزها از سوی وزارت دادگستری آمریکا بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی افزود که انتشار این قوانین احتمال اعمال ممنوعیت بر رمزارزهای پیگیرگریز را بازتاب می‌کند.

Bitcoin Hoarder
زمانی که بیت کوین به 13,700 دلار برسد من 25 درصد از دارایی بیت کوین اس‌وی(BSV) خود را به فروش خواهم رساند و موقعیت فروش را در بیت کوین اتخاذ خواهم کرد. نتیجه‌ی نامشخص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ارزیابی وزارت دادگستری آمریکا از رمزارزها به صورت تهدید برای امنیت این کشور شرایط ناپایداری را در صنعت رمزارزها ایجاد کرده است.

یکی از کاربرات توییتر معتقد است که گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا بدون توجه به حقایق موجود، تنها ویژگی‌های منفی در رابطه با رمزارزها را برجسته ساخته است.

برد گارلینگهاوس(Brad Garlinghouse)؛ مدیرعامل شرکت ریپل معتقد است که گزارش اخیر وزارت دادگستری آمریکا نه‌تنها شفافیت قانون‌گذاری را در رابطه با این صنعت ارائه نمی‌کند بلکه نظارت و قانون‌گذاری پنج آژانس بر صنعت رمزارزها موجب ایجاد شرایط عدم اطمینان در این حوزه می‌گردد.

گسترش رمزارزها اجتناب ناپذیر است

قانون‌گذاری نامناسب از سوی افراد ناآگاه همواره یکی از مهم‌ترین تهدیدات صنعت رمزارزها محسوب می‌گردد و در همین راستا تلاش برای افزایش آگاهی قانون‌گذاران از رمزارزها اهمیت بالایی دارد. با این وجود، در پی همه‌گیری کویید 19 و اثبات ناکارآمدی سیاست‌های بانک‌های مرکزی سراسر جهان به‌طور پیوسته سرمایه‌گذاران بیشتری رمزارزها را به عنوان ابزار مالی کارآمد در نظر می‌گیرند و در نتیجه پذیرش این حوزه به عنوان بخش جدایی ناپذیر از سیستم مالی جهان اجتناب نا‌پذیر است.

با توجه به حجم گسترده‌ی سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین شاید زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا به‌جای تلاش برای ممنوع ساختن رمزارزها یک راه حل جامع برای پیروی از مقررات مناسب را جستجو کند.

نظر شما نسبت به ارزیابی وزارت دادگستری آمریکا از رمزارزها چیست؟ آیا دولت آمریکا تلاش می‌کند تا برای حفاظت از سیستم ناکارآمد و متمرکز مالی خود صنعت رمزارزها را نامطمئن و خطرناک جلوه دهد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا