اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک‌های تجاری آمریکا توسط دلار دیجیتالی کنار گذاشته خواهند شد!

مدیرعامل بانک فدرال رزرو کلیولند(Federal Reserve Bank of Cleveland) در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که این بانک سیستمی را جستجو می‌کند که امکان واریز مستقیم دلار دیجیتالی به حساب شهروندان آمریکایی را فراهم آورد

نکات برگزیده مطلب
  • امروزه بانک‌های مرکزی مختلفی در سراسر جهان طرح انتشار ارز دیجیتالی خود را بررسی می‌کنند. اما با توجه به جدیت کشور چین در اجرای این طرح، فعالیت بانک مرکزی آمریکا به عنوان رقیب اقتصادی این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند(Cleveland) در سخنرانی اخیر خود اطلاعات مهمی را در رابطه با ساخت ارز دیجیتالی بانک مرکزی آمریکا ارائه کرده است.

واریز مستقیم دلار به حساب شهروندان آمریکایی

رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند(Federal Reserve Bank of Cleveland) در سخنرانی اخیر خود اطلاعات مهمی را در رابطه با تحقیقات بانک مرکزی آمریکا در زمینه‌ی ساخت ارز دیجیتالی و ویژگی واریز مستقیم دلار به حساب شهروندان را ارائه کرده است. لورتا مستر(Loretta Mester)؛ مدیرعامل بانک فدرال رزرو کلیولند(Cleveland) در سخنرانی کلیدی سمپوزیوم پرداخت شیکاگو اظهار داشت:

این بانک در جستجوی  سیستمی است که امکان واریز مستقیم دلار دیجیتالی را به حساب شهروندان آمریکایی برای بانک مرکزی آمریکا ایجاد کند. Loretta Mester

مستر اظهار داشت که تحقیقات بانک مرکزی ایالات متحده‌ی آمریکا در این رابطه پیش از همه‌گیری ویروس کویید 19 آغاز شده است. اما وقوع بحران موجب تقویت تلاش‌های این سازمان در این زمینه شده است.

وی اظهار داشت که ایده‌های مختلفی برای ساخت دلار دیجیتالی از سوی بانک‌های فدرال رزو ارائه شده است. همچنین پیشنهاد ساخت یک سیستم پرداخت دیجیتالی ارائه شده است که به پول فیزیکی منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی شباهت دارد اما به فرم دیجیتالی است و در آن ویژگی ناشناس بودن ارز فیزیکی حذف شده است.

دلار دیجیتالی

با توجه به نوع طراحی این ارزها، بانک‌های مرکزی می‌توانند بدون نیاز به بانک‌های تجاری واسط این دارایی‌ها را به‌طور مستقیم به دست کاربر نهایی برسانند. کیف‌پول‌های دیجیتالی متعلق به بانک‌های مرکزی، خدمات انتقال و باز پرداخت دارایی‌ها را تسهیل می‌کنند.

بررسی طرح‌های پیشنهادی در آزمایشگاه‌ فن‌آوری بانک مرکزی آمریکا

بر اساس اظهارات مدیرعامل بانک فدرال رزرو کلیولند، هیئت مدیره‌ی بانک فدرال رزرو از آزمایشگاه‌ فن‌آوری برای آزمایش سیستم‌های مختلف دفتر کل توزیع شده استفاده می‌کند.

هیئت مدیره‌ی بانک مرکزی آمریکا دارای یک آزمایشگاه فن‌آوری است که پلتفرم‌های دفتر کل توزیع شده‌ی مختلفی را ایجاد و آزمایش می‌کند. اعضاء چند بانک فدرال رزرو شامل توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری بانک فدرال رزرو کلیولند در این فعالیت مشارکت دارند. Loretta Mester

بانک فدرال رزرو بوستون(The Federal Bank of Boston) و دانشگاه ام‌آی‌تی(MIT) نیز برای «آزمایش تکنولوژی‌هایی که می‌توان برای ارز دیجیتالی بانک مرکزی آمریکا مورد استفاده قرار داد» در این برنامه‌ی تحقیقاتی مشارکت دارند. همچنین بانک فدرال رزرو نیویورک و بانک تسویه حساب‌های بین المللی نیز برای «شناسایی و توسعه‌ی دیدگاه‌های عمیق در زمینه‌ی گرایش‌های بحرانی و فن‌آوری مالی مرتبط با بانک‌های مرکزی» فعالیت می‌کنند.

مستر این سخنرانی را در راستای اظهارات پیشین رئیس هیئت مدیره‌ی بانک فدرال رزرو بیان کرده است. بر اساس گزارش کوینیت، لائل برینارد در ماه آگوست اعلام کرد که تیم‌هایی از چند بانک فدرال رزرو برای پیاده‌سازی رمزارز بانکی، سیاست‌های پولی، بانک‌داری و اقتصاد، ثبات مالی و حمایت از مصرف کننده با بانک فدرال رزور واشنگن دی‌سی همکاری می‌کنند.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند چیست؟ آیا ایالات متحده‌ی آمریکا در نهایت رمزارز بانکی خود را منتشر خواهد کرد؟ در این صورت آیا بانک‌های تجاری کنار گذاشته خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا