اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

گزارش سرنوشت‌ساز «دلار دیجیتالی» بزودی منتشر خواهد شد

نشریه‌ی بلومبرگ(Bloomberg) اعلام کرد که نتیجه‌ی تحقیقات مشترک بانک مرکزی آمریکا و دانشگاه ام.آی.تی(MIT) در رابطه با انتشار «دلار دیجیتالی» بزودی منتشر خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • بانک مرکزی آمریکا نیز همانند سایر بانک‌های مرکزی جهان، هم‌اکنون مزایا و معایب انتشار ارز دیجیتالی خود را بررسی می‌کند. در حالی که سایر رقبا همانند چین در این حوزه به‌طور واضحی پیشتاز هستند، نشریه‌ی بلومبرگ(Bloomberg) اعلام کرد که نتایج تحقیقات ساخت «دلار دیجیتالی» و سرنوشت این پروژه بزودی مشخص خواهد شد.

بانک مرکزی آمریکا بزودی نتیجه‌ی تحقیقات خود را منتشر خواهد کرد

بر اساس گزارش نشریه‌ی بلومبرگ(Bloomberg)، بانک مرکزی آمریکا قصد دارد بزودی نتیجه‌ی تحقیقات خود را در رابطه با انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی منتشر کند. از آنجایی که این پروژه حذف موسسات مالی از ساختار پولی را امکان‌پذیر می‌سازد، فعالیت بانک مرکزی آمریکا بر روی انتشار ارز دیجیتالی نگرانی تعدادی از موسسات مالی را به همراه داشته است.

ایالات متحده‌ی آمریکا در فهرست کشورهایی قرار دارد که بر روی ساخت ارز دیجیتالی بانک مرکزی(CBDC) خود تحقیق می‌کنند. اگرچه هنوز ساخت دلار دیجیتالی تایید نشده است، بانک مرکزی آمریکا قصد دارد در فهرست کشور‌های پیشگام در زمینه‌ی تحقیق بر روی ساخت ارز دیجیتالی و توسعه‌ی سیاست‌های مربوط به این حوزه باقی بماند.

مقامات بانک فدرال رزرو بوستون(Federal Reserve Bank of Boston) و موسسه‌ی فن‌آوری ماساچوست(Massachusetts Institute of Technology) قصد دارند در ماه جولای نتیجه‌ی تحقیقات مشترک خود را بر روی انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی منتشر کنند. اگرچه بانک مرکزی آمریکا در مراحل آغازین طرح انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی قرار دارد اما پیشرفت این پروژه نگرانی تعدادی از موسسات مالی را به همراه داشته است.

نگرانی موسسات مالی از راه‌اندازی دلار دیجیتالی

مایکل دل گروسو(Michael Del Grosso)؛ تحلیلگر شرکت کامپس پوینت ریسرچ اند تریدینگ(Compass Point Research & Trading) اظهار داشت: «راه‌اندازی ساختار جدید پرداخت ممکن است فعالیت موسسات مالی را مختل کند.»

اگرچه ممکن است دلار دیجیتالی به‌طور کامل جایگزین استفاده از دلار کاغذی نشود، اما احتمالاً موجب کاهش استفاده از دلار در سیستم مالی سنتی خواهد شد و در نتیجه موسسات مالی دلار دیجیتالی را تهدید مهمی برای فعالیت خود درنظر می‌گیرند.

در همین زمان، شرکت‌های ویزا(Visa) و مسترکارت(Mastercard) در حال بررسی چگونگی پشتیبانی از دلار دیجیتالی در پلتفرم خود هستند.

شرود براون(Sherrod Brown)؛ رئیس جدید کمیته‌ی بانکی مجلس سنا از بانک مرکزی آمریکا درخواست کرده است تا دلار دیجیتالی را راه‌اندازی کند. وی معتقد است که این پروژه به سود آمریکایی‌هایی است که قادر به استفاده از خدمات مالی نیستند. با این وجود، استیو کنلی(Steve Kenneally)؛ معاونت ارشد پرداخت در انجمن بانکداران آمریکا نسبت به ریسک انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی هشدار داد:

عجله در انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی آمریکا می‌تواند تبعات ناخواسته‌ای را به همراه داشته باشد؛ یعنی بدون آن‌که به اقتصاد کمکی کند، تهدیداتی را برای ثبات سیستم بانکی ایجاد نماید. Sherrod Brown

با این وجود، چین به عنوان بزرگترین رقیب اقتصادی آمریکا هم‌اکنون در حال آزمایش استفاده از ارز دیجیتالی بانک مرکزی خود(یوان دیجیتالی) است و آن را به عنوان ابزاری برای مقابله با گسترش استفاده از دلار در مبادلات به‌کار خواهد گرفت.

نظر شما نسبت به عملکرد بانک مرکزی آمریکا برای انتشار دلار دیجیتالی چیست؟ آیا سر انجام دلار دیجیتالی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا