اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت گرنت تورنتون فرآیند عودت دارایی قربانیان صرافی کریپتوپیا را طراحی کرده است

شرکت مسئول انحلال صرافی کریپتو‌پیا در راستای عودت دارایی قربانیان، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی درگاهی را برای دریافت ادعای کاربران این صرافی و احراز هویت آن‌ها ایجاد کند

نکات برگزیده مطلب
  • هک صرافی کریپتوپیا در سال ۲۰۱۹ میلادی تجربه‌ی تلخی را برای کاربران این صرافی رقم زد. قربانیان صرافی کریپتوپیا برای باز پس گیری دارایی‌هایشان مدت طولانی را انتظار کشیده‌اند. با این وجود، اخیراً رای دادگاه نیوزیلند اتفاقات مثبتی را برای قربانیان این حادثه رقم زده است. در همین راستا شرکت مسئول فرآیند انحلال این صرافی اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی درگاهی را برای دریافت اطلاعات کاربران این صرافی ایجاد خواهد کرد.

گرنت تورنتون فرآیندی را برای عودت دارایی کاربران کریپتوپیا طراحی کرده است

شرکت گرنت تورنتون(Grant Thornton) که انحلال صرافی کریپتوپیا(Cryptopia) را بر عهده دارد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای عودت دارایی قربانیان قصد دارد تا پایان سال 2020 میلادی یک درگاه اختصاصی را ایجاد کند.

بر اساس گزارش کوینیت، هک صرافی کریپتو‌پیا در سال 2019 میلادی موجب از دست رفتن به ارزش 30 میلیون دلار نیوزیلند(17.85 میلیون دلار آمریکا) رمزارز شده است. کاربران این صرافی اخیراً در جلسه‌ی دادگاه مزیت بزرگی را کسب کرده‌اند. در حقیقت بر اساس رای دادگاه بازگردان دارایی کاربران اولویت بالاتری نسبت به تسویه‌ی وجوه طلبکاران دارد. در حقیقت بر اساس اطلاعیه‌ی شرکت گرنت تورنتون کاربران یک گام به بازپس‌گیری دارایی‌هایشان نزدیکتر شده‌اند.

عودت دارایی کاربران کریپتوپیا

این شرکت برای بازگرداندن دارایی کاربران این صرافی فرآیندی را آماده کرده است. در این فرآیند کاربران باید حساب‌های کاربری و دیگر داده‌ها را در یک پرتال اختصاصی تایید کنند. گرنت تورنتون تا زمان تکمیل این فرآیند قادر به بازگرداندن دارایی کاربران کریپتو‌پیا نخواهد بود. این شرکت اعلام کرد:

ما نمی‌توانیم برای بازگرداندن دارایی کاربران پلتفرم صرافی را مجدداً بازگشایی کنیم. این صرافی هک شده است و منبع هک هنوز به‌طور کامل شناخته شده نیست و تحقیقات پلیس نیوزیلند در این رابطه همچنان ادامه دارد. Grant Thornton

گرنت تورنتون اعلام کرد که این شرکت برای بازگرداندن دارایی کاربران تمامی رمزارزها را در «محیط مجزا» ایمن ساخته است.

احراز هویت تمامی کاربران کریپتوپیا الزامی است

این شرکت افزود که بر اساس قوانین نیوزیلند؛ تمامی مالکان حساب‌های کاربری کریپتو‌پیا برای دریافت دارایی‌هایشان باید مراحل احراز هویت را طی کنند و حتی اگر در گذشته این فرآیند را طی کرده باشند نیز ملزم به تکرار این فرآیند هستند.

بعلاوه، حتی کاربرانی که رمزارزهای آن‌ها از حادثه‌ی هک تاثیر نپذیرفته است نیز قادر به برداشت دارایی‌هایشان نخواهند بود. این شرکت توضیح داد:

از آنجایی که هیچ فرآیند دقیق ایجاد ارتباط میان پایگاه داده‌ی کاربران و رمزارزهایی که در کیف‌پول صرافی نگه‌داری می‌شوند وجود ندارد، نمی‌توانیم مطابقت موجودی رمزارزهای کاربران صرافی را با دارایی کیف‌پول رمزارزها تایید کنیم. Grant Thornton

این شرکت همچنین به کاربران صرافی کریپتوپیا اطمینان داد که این فرآیند با استفاده از دارایی‌های این شرکت اجرا می‌گردد و اخذ هزینه‌ی اجرای فرآیند بازگرداندن دارایی کاربران به دستورات دادگاه منوط شده است.

اگرچه هنوز هویت هکر‌های این صرافی مشخص نشده است. آدام کلارک(Adam Clark)؛ بنیان‌گذار این صرافی در گذشته اعلام کرده است که به کاربران این صرافی مشکوک است و حتی شاید منافع مالی اهداف این اقدام هکر‌ها را شامل نگردد. وی اظهار داشت:

هکر از جزئیات فعالیت و ساختار این صرافی اطلاع داشته است. شخصی با استفاده از تمامی کلید‌ها به صرافی نفوذ کرده است و در هنگام خروج فایل‌های لاگ(Log) را پاک کرده است. آن‌ها رمزارزهای پیگیرگریز را برداشت نکرده‌اند، سرقت دارایی‌ها اهداف آن‌ها را تشکیل نمی‌دهد بلکه قصد داشتند این شرکت را کاملاً تخریب کنند. Adam Clark

بر اساس گزارش کوینیت، یکی از توسعه‌دهندگان صرافی کریپتو‌پیا نیز با اظهارات بنیان‌گذار کریپتو‌پیا موافق است. وی ادعا کرده است که هک شدن این صرافی توسط افراد خودی صورت گرفته است.

نظر شما نسبت به اقدامات شرکت گرنت تورنتون برای عودت دارایی کاربران صرافی کریپتو‌پیا چیست؟ آیا قربانیان ایرانی این صرافی نیز در نهایت به دارایی‌هایشان دست خواهند یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    یعنی باید احراز هویت کنیم؟
    بفهمن ایرانی هستیم نمیدن؟
    چه اطلاعاتی میخوان فکر میکنید ؟

    1. سلام. هنوز مشخص نیست باید تا زمان راه اندازی پلتفرم صبر کنید

دکمه بازگشت به بالا