اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مال‌باختگان صرافی کریپتو‌پیا برای ثبت ادعای بازپس‌گیری دارایی‌های خود آماده شوند

شرکت مسئول اجرای فرآیند انحلال صرافی کریپتو‌پیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بزودی فرآیند ثبت ادعا و هویت کاربران این صرافی را آغاز خواهد کرد و این فرآیند در نهایت به عودت دارایی‌ها منجر خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی کریپتو‌پیا در آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی هدف حمله‌ی هکر‌ها قرار گرفت و این حادثه توقف فعالیت این صرافی و سردرگمی کاربران این صرافی را به همراه داشته است. اگرچه بیش از یک و نیم سال از زمان تجربه‌ی این اتفاق سپری شده است، قربانیان همچنان دست‌یابی به دارایی‌هایشان را انتظار می‌کشند. با این وجود، به نظر می‌رسد که هم‌اکنون موانع اجرای فرآیند عودت دارایی‌ها از بین رفته است و بزودی اجرای این فرآیند را شاهد خواهیم بود.
  1. آغاز فرآیند ثبت ادعای قربانیان کریپتو‌پیا از ابتدای دسامبر

شرکت گرنت تورنتون(Grant Thornton) که مسئولیت انحلال صرافی کریپتو‌پیا را بر عهده دارد، در اطلاعیه‌ی اخیر خود اعلام کرده است که فرآیند ثبت ادعای قربانیان این صرافی را در ابتدای ماه دسامبر آغاز خواهد کرد. بر اساس گزارش کوینیت، گرنت تورنتون در گذشته اعلام کرده بود که امکان بازگشایی پلتفرم صرافی کریپتو‌پیا وجود ندارد و فرآیند دیگری را برای بازگرداندن دارایی کاربران این صرافی طراحی کرده است.

کریپتو‌پیا

این شرکت اعلام کرده است که از زمان آغاز فرآیند انحلال روش‌های مختلف عودت دارایی کاربران(طلبکاران) این صرافی را مورد بررسی قرار داده است. در حالی که تحقیقات در رابطه با هک صرافی کریپتو‌پیا هنوز به پایان نرسیده است، گرنت تورنتون ادعا کرد که برای عودت دارایی قربانیان اهداف جزئی‌تری را مشخص کرده است:

  • ثبت ادعای کاربران صرافی کریپتو‌پیا
  • تایید هویت کاربران
  • انتقال دارایی

فرآیند ثبت ادعای کاربران صرافی کریپتو‌پیا از ابتدای دسامبر آغاز خواهد شد. در این مرحله گرنت تورنتون از تمامی قربانیان صرافی کریپتوپیا درخواست خواهد کرد تا ادعای خود را ثبت کرده و فرآیند تایید هویت خود را آغاز کنند.

تایید هویت کاربران ضروری است

با این وجود شرکت گرنت تورنتون اعلام کرده است که به دلیل خطای کارکنان دادگاه عالی کریستچارچ(Christchurch High Court) اطلاعات مشتریان مشخصی در دسترس واسطه‌ی غیرمجاز قرار گرفته است. اما در حالی که سیستم‌های مدیریت متمرکز قادر به تضمین امنیت اطلاعات مشتریان خود نیستند، این اطلاعات را از مشتریان خود درخواست می‌کنند.

گرنت تورنتون یک تشکل با نام «نجات کریپتو‌پیا(Cryptopia Rescue)» به مشارکت در این حادثه متهم کرده است. بر همین اساس ادعا شده است: «تشکل نجات کریپتو‌پیا تلاش می‌کند تا ما را مجبور به بازپرداخت دارایی کاربران مشخصی مجبور کند، در حالی که دارایی سایر کاربران هنوز پرداخت نشده است. این رویکرد با قوانین نیوزیلند مطابقت ندارد.»

در این اطلاعیه اعلام شده است که بر اساس دستور دادگاه عودت دارایی کاربران باید با استفاده از رمزارزها انجام شود و فرآیند عودت دارایی‌ها نیز در همین جهت اجرا خواهد شد.

گرنت تورنتون اعلام کرد که برای عودت دارایی از کاربران خود وجهی را درخواست نخواهد کرد. همچنین از قربانیان درخواست کرده است تا از صحت درخواست‌هایی که از طرف واسطه‌ها وجوه بیشتری را درخواست می‌کنند، اطمینان حاصل کنند و در دام کلاهبرداران نیفتند. همچنین به دقت شرایط و ضوابط پیشنهاد‌های مطرح شده از طرف واسطه‌ها را مطالعه کنند.

نظر شما نسبت به اطلاعیه‌ی اخیر شرکت گرنت تورنتون و اجرای فرآیند ثبت ادعای قربانیان صرافی کریپتو‌پیا از ابتدای دسامبر چیست؟ آیا کاربران ایرانی این صرافی نیز در نهایت به دارایی‌های خود دست خواهند یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا