اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پلتفرم مبادلاتی ای‌تورو در طرح «گوددلار» به کاربران خود پاداش می‌دهد

این پلتفرم مبادلاتی اعلام کرد که بزودی امکان کسب سود از دارایی واریز شده به این پلتفرم که از فعالیت در استخر نقدینگی پلتفرم‌های فعال در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(دیفای-DeFi) حاصل خواهد شد را فراهم می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • پلتفرم مبادلات ای‌تورو(eToro) نو‌آوری جدیدی را معرفی کرده است که از ییلد فارمینگ(روشی برای دریافت پاداش از دارایی‌های رمزارزی در استخر‌های نقدینگی فعال در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) است) برای کسب سود و توزیع پاداش در میان کاربران این پلتفرم بهره می‌گیرد.

راه‌اندازی پروژه‌ی رمزارزی گوددلار

پلتفرم مبادلات ای‌تورو(eToro) در اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی پروژه‌ی رمزارزی گوددلار(GoodDollar) در آینده‌ی نزدیک خبر داده است. در این پروژه رمزارز پایدار جی($G) ایجاد خواهد شد و به صورت درآمد پایه‌ی یکپارچه(UBI) در میان کاربران این پلتفرم توزیع می‌شود.

هر توکن جی توسط رمزارزهای پایدار دای(DAI) پشتیبانی خواهد شد. با این وجود طراحان قصد دارند وثیقه‌های مورد استفاده در این پروژه را متنوع کنند و در نتیجه هر رمزارز پایدار توسط سبدی از رمزارزها پشتیبانی خواهد شد.

گوددلار

این طرح بر پایه‌ی واریز دارایی کاربران به پلتفرم ای‌تورو ارائه شده است. سپس این دارایی‌ها برای ییلد فارمینگ در پروتکل‌های در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز همانند کامپوند(Compound) و اَو(Aave) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سپس بخشی از سود حاصله در میان کاربرانی که در این پروژه شرکت کرده‌اند توزیع خواهد شد و سود باقی مانده به پشتیبانی از توکن‌های پایدار این پروژه(رمزارز پایدار جی) اختصاص خواهد یافت که هر روزه در میان کاربران توزیع خواهد شد.

تامین مالی پروژه‌ی «گوددلار» با استفاده از کمک‌های مالی ای‌تورو و به‌طور غیر انتفاعی انجام شده است. ای‌تورو در روز سه‌شنبه اپلیکیشن و کیف‌پول مربوط به این پروژه را نیز منتشر کرده است.

استقبال گسترده در زمان اجرای آزمایشی طرح

به نظر می‌رسد که این پروژه با استقبال کاربران این پلتفرم مواجه شده است و تاکنون صدها کیف‌پول پروژه‌ی رمزارزی «گوددلار» در کشور‌های کمتر توسعه یافته همانند کشور‌های شما آفریقا، نیجریه و ونزوئلا ایجاد شده است. سخنگوی ای‌تورو اعلام کرد که در زمان اجرای این طرح آزمایشی که دو هفته به‌طول انجامیده است، بیش از 100 هزار دلار جی در میان بیش از 250 کاربر شرکت کننده در این طرح توزیع شده است.

با وجود استقبال گسترده از سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز تمامی فعالان صنعت رمزارزها با روش فعالیت این پلتفرم‌ها موافق نیستند. بر اساس گزارش کوینیت؛ ویتالیک بوترین؛ یکی از بنیان‌گذاران اتریوم رویکرد انتشار توکن در این سیستم‌ها را با روش بانک مرکزی آمریکا در چاپ دلار مقایسه کرده است.

نظر شما نسبت به راه‌اندازی پروژه‌ی گوددلار توسط پلتفرم مبادلات ای‌تورو چیست؟ آیا در آینده سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز به محور صنعت رمزارزها تبدیل خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا