اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

در سال جاری، عملکرد بیت کوین در برابر ارزهای سنتی چگونه بوده است؟

بررسی عملکرد بیت کوین نسبت به ارزهای رایج در سطح جهان نقش این دارایی به عنوان ابزار ذخیره‌ی ارزش دارایی‌ها را به خوبی نشان می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • با وجود نوسانات حاکم بر بازار رمزارزها و همچنین بازار مبادلات بیت کوین، این دارایی در سال جاری میلادی بازدهی بالایی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است. در حقیقت، ارزش بیت کوین در برابر ارزهای کشور‌های قدرتمند جهان ۵۰-۱۲۸ درصد افزایش یافته است.

بیت کوین در برابر ارزهای فیات

قیمت بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در برابر ارزهای فیات 50-128 درصد افزایش یافته است. برخی از تحلیلگران معتقدند که روند افزایش ارزش بیت کوین در برابر ارزهای فیات در آینده نیز استمرار خواهد یافت.

یک تحلیلگر ناشناس عملکرد بیت کوین را در برابر ارزهای جهانی از ابتدای سال 2020 میلادی تاکنون مقایسه کرده است. داده‌ها نشان می‌دهد که ارزش بیت کوین در برابر ارزهای کشور‌های قدرتمند جهان 50-128 درصد افزایش یافته است.

عملکرد بیت کوین در برابر ارزهای مختلف جهان
عملکرد بیت کوین در برابر ارزهای مختلف جهان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون

این تحلیلگر اعلام کرد:

بروزرسانی قیمت بیت کوین در برابر ارزهای مختلف جهان و در بازه‌های زمانی مختلف. در ابتدا بازدهی سالیانه را بررسی می‌کنیم، قیمت بیت کوین در برابر یورو 57 درصد و در برابر ارز کشور‌های آرژانتین، برزیل، روسیه، ترکیه و غیره بیش از 100 درصد افزایش یافته است(قیمت‌ها بر اساس نرخ رسمی تبدیل ارزها به دلار آمریکا محاسبه شده است). DriftwoodPalace

بیت کوین در برابر کاهش ارزش ارزهای جهان که غالباً با نرخ تورم بالایی نیز مواجه هستند، عملکرد به مراتب بهتری را ارائه کرده است. به عنوان مثال، پزوی آژانتین در سال 2019 بالاترین نرخ تورم 30 سال اخیر را در سطح 53.9 درصد ثبت کرده است.

ارزش بیت کوین در برابر واحد پولی برزیل(رئال) و آرژانتین(پزو) به ترتیب 128.4 درصد و 103.5 درصد افزایش یافته است. این دارایی نوظهور همچنین در برابر ارزهای ذخیره‌ی جهانی همانند دلار امریکا و یورو بازدهی 56 درصدی و 69 درصدی را ارائه کرده است.

بولیوار ونزوئلا نرخ تورم افسار گسیخته‌ای را تجربه کرده است و ارزش ان در برابر بیت کوین به شدت کاهش یافته است. ماهیت ناپایدار اقتصادی در کشور‌های آمریکای لاتین افزایش تراکنش‌های فرد به فرد بیت کوین در ونزوئلا و آرژانتین را موجب شده است.

ارزیابی بیت کوین به عنوان ابزار حفظ ارزش دارایی‌ها

ار ابتدای سال 2020 میلادی تاکنون سرمایه‌گذاران برجسته‌ی وال‌استریت(Wall Street) همانند پائول تئودور جونز(Paul Tudor-Jones) بیت کوین را به عنوان ابزاری برای محافظت در برابر تورم ارزیابی کرده‌اند. شرکت میکرو استراتژی(MicroStrategy) نیز به عنوان یک شرکت سهامی عام اخیراً 250 میلیون دلار بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

عملکرد قدرتمند بیت کوین در برابر تمامی ارزهای جهان، ارزیابی این دارایی به عنوان روشی برای حفظ ارزش دارایی‌ها را تقویت می‌کند.

همچنین باید توجه داشت که ارزش بیت کوین در زمان سقوط بازارهای مالی با شدت بیشتری کاهش یافته است. در حقیقت، سقوط بازارهای مالی در مارس 2020 کاهش ارزش بیت کوین به سطح کمینه‌ی 3,596 دلار را در صرافی بیتمکس را موجب شده است.

با این وجود، بیت کوین بازگشت قدرتمندی را پس از این زمان تجربه کرده است و پس از دست‌یابی به سطح بیشینه‌ی 12,400 دلاری بازدهی 244 درصدی را ارائه کرده است. این تحلیلگر با اشاره به بازیابی اخیر قیمت بیت کوین اظهار داشت:

در ابتدای سال جاری میلادی بیت کوین نسبت به شاخص سهام و یا دیگر کالاها سقوط شدیدتری تجربه کرده است. اما در زمان بازیابی، بیت کوین بازدهی بالاتری را نسبت به دارایی‌ها ارائه کرده است. در حقیقت تعداد کمی از دارایی‌ها پس از سقوط به سطوح پیشین خود بازگشته‌اند. DriftwoodPalace

نظر شما نسبت به نقش بیت کوین به عنوان یک ابزار حفظ ارزش دارایی‌ها چیست؟ آیا بازدهی مناسب بیت کوین در برابر دیگر ارزهای جهان در آینده نیز استمرار خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا