اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

یک سوم موسسات و نهاد‌های بزرگ در صنعت رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند

نظرسنجی اخیر شرکت فیدلیتی نشان می‌دهد که ۳۶ درصد موسسات و نهاد‌های بزرگ جهان اکنون مالکیت مقداری رمزارز را برعهده دارند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری فیدلیتی(Fidelity) اخیراً یک نظرسنجی در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزها بین موسسات و نهاد‌های بزرگ جهان برگزار کرده است. در بین ۷۷۴ موسسه‌ی شرکت‌کننده در این نظرسنجی که از ماه نوامبر تا ابتدای ماه مارس برگزار شد، حدود یک سوم شرکت‌کنندگان اعلام کردند که بخشی از سبد دارایی‌های تحت مدیریت خود را به رمزارزها اختصاص داده‌اند. در این میان بیت کوین محبوب‌ترین رمزارز بین موسسات و نهاد‌های بزرگ معرفی شده است.

نظرسنجی فیدلیتی

نظرسنجی اخیر شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری فیدلیتی(Fidelity) حاکی از آن است که بیش از یک سوم سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکت‌های مربوطه در حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال یا مشتقات آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در نتایج بدست آمده از این نظرسنجی که در آن بیش از ۷۷۴ موسسه‌ی مالی و سرمایه‌گذار سازمانی حضور به عمل آورده، مشخص شد که ۳۶ درصد از موسسات سراسر جهان اکنون مالکیت مقداری رمزارز را بر عهده دارند، در حالیکه تنها ۲۷ درصد از ۴۴۱ موسسه‌ی آمریکایی شرکت‌کننده در نظر سنجی اعلام نموده که به صنعت رمزارزها وارد شده است. البته این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیر داشته و با رشد ۵ درصدی روبرو شده است. در ادامه‌ی مشخص شده که نزدیک به نیمی از موسسات اروپایی در حال حاضر به صنعت رمزارزها وارد شده‌اند.

به نظر می‌رسد که بیت کوین محبوب‌ترین سرمایه‌گذاری رمزارزی در بین سرمایه‌گذاران سازمانی و نهاد‌های بزرگ شناخته می‌شود، زیرا حدود یک چهارم پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی مقداری رمزارز بیت کوین دراختیار دارند، درحالیکه این رقم برای رمزارز اتریوم تنها ۱۱ درصد می‌باشد.

شرکت چند ملیتی فیدلیتی به زیرمجموعه‌ی فعال در گرینویچ خود ماموریت داده است که از ابتدای ماه نوامبر تا اوایل ماه مارس این نظرسنجی را انجام دهند، شایان ذکر است که این داده‌ها مدتی پس از رویداد «پنج‌شنبه‌ی سیاه» که در آن بازار رمزارزها با سقوط ۵۰ درصدی یا بیشتر روبرو شد، جمع‌آوری شده‌اند.

موسسات و نهادهای بزرگ بیشتر تمایل به پذیرش مشتقات دارند

بیش از ۶۰ درصد موسسات بزرگی که به صنعت رمزارزها دسترسی داشته‌اند، مقداری رمزارز خریداری کرده‌اند درحالیکه ۴۰ درصد باقی مانده به دنبال پذیرش مشتقات بوده‌اند.

گرچه راه درازی تا پذیرش عمومی رمزارزها توسط موسسات و نهادهای بزرگ باقی مانده است، اما شش مورد از هر ده مورد اعلام کرده‌اند که «دارایی‌های دیجیتال را به عنوان بخشی از سرمایه و ذخیره‌ی دارایی خود» در نظر گرفته‌اند. تنها ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که هیچ تمایلی به پذیرش و خرید دارایی‌های رمزارزی ندارند.

تام جیسوپ(Tom Jessop) از شرکت فیدلیتی در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «این نتایج نشان دهنده‌ی یک روند حرکتی مثبت به سمت پذیرش و استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی قابل سرمایه‌گذاری جدید است».

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که احتمالاً طی پنج سال آینده حداقل ۰/۵ درصد از سبد دارایی‌های تحت مدیریت خود را به رمزارزها اختصاص خواهند داد.

اشتهای سازمان‌ها برای خرید رمزارز رو به افزایش است

پائول تودور جونز(Paul Tudor Jones)
پائول تودور جونز

آقای پائول تودور جونز(Paul Tudor Jones) میلیاردر و بنیانگذار یک صندوق مدیریت دارایی، در روزهای ابتدایی ماه می اعلام کرد که صندوق تحت مدیریت وی احتمالا چیزی کم‌تر از ۱۰ درصد سبد دارایی‌های تحت مدیریت خود را به رمزارز بیت کوین اختصاص خواهد داد. وی در رابطه با این موضوع همچنین توضیح داد که «بهترین استراتژی افزایش ارزش دارایی‌های تحت مدیریت این است که دارایی‌های پر جنب و جوش را در اختیار بگیرید. اگر مجبور به پیش‌بینی در رابطه با این موضوع باشم، بهترین دارایی برای سرمایه‌گذاری را بیت کوین معرفی می‌کنم».

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، طی ماه‌های گذشته همچنین شاهد آن بوده‌ایم که شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل(Grayscale) نیز شدیداً تمایل به خرید رمزارز بیت کوین پیدا کرده و از ابتدای سال جاری تا به این لحظه حجم بالایی از این رمزارز را خریداری کرده است. گزارشات حاکی از آن است که حجم خرید بیت کوین توسط گری‌اسکیل از ۳۳ درصد تمام بیت کوین‌های ماین شده، در سه ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۰ به  یک و نیم برابر تمام بیت کوین‌های ماین شده رسیده است. به عبارتی، پس از رویداد هالوینگ شرکت گری‌اسکیل ۱/۵ برابر تمام بیت کوین‌های استخراج شده توسط ماینرها، BTC خریداری کرده است.

نظر شما در رابطه با آمار منتشر شده توسط شرکت فیدلیتی چیست؟ آیا واقعاً یک سوم موسسات و نهاد‌های بزرگ جهان در صنعت رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، و یا این آمار تنها برای اروپا و آمریکا قابل استناد است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا