اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تقاضا برای سخت افزار استخراج همچنان اوج می گیرد

نگاهی بر بازار جهانی سخت افزار استخراج و نقش پر رنگ چین در این بازار

گرچه دولت چین بدنبال مهار کردن مصرف برق شرکت های استخراج کننده رمزارزها درون مرزهای این کشور شده است، با این حال آینده سازندگان سخت افزارهای استخراج بیت‌کوین روشن بنظر می‌رسد.به گزارش رسانه هنگ‌کنگی “ساوت چینا مورنینگ پست” تقاضای جهانی فراوانی برای سخت افزار استخراج ایجاد شده است و سهم عظیمی از این تقاضا از سوی خریداران روس است.

خریداران روسی عامل اصلی تقاضا برای تجهیزات استخراج چینی

این روزنامه چینی با الکس که یک تاجر 38 ساله روسی است و سفری برای ایجاد ارتباطات با فروشندگان سخت افزارهای بیت کوین به این کشور داشته به مصاحبه پرداخته است. در گزارش به دست آمده الکس 3 روز را به جستجو در مرکز شهر شنژن و مقایسه محصولات پیشنهادی از 30 فروشنده پرداخته است. او در گذشته دو تا سه سفر دیگر به چین داشته است و بیش از 15 سال است که اسباب بازی هایی را از چین تهیه می‌کند و در روسیه می‌فروشد، اما این اولین سفر اوست که او به قصد خرید سخت افزار استخراج ترتیب داده است.

الکس می‌گوید هنگامی که برای اولین بار  وارد صنعت استخراج بیت‌کوین شد 200 واحد از سخت افزار های مورد نیازش را از مسکو خریداری کرد و در واقع در آن معامله مجبور شد تا 20% فراتر از قیمت نهایی همان سخت افزار در مقایسه با فروشندگان چین بپردازد. در ادامه الکس این را اضافه می‌کند که: البته نکات دیگری فراتر از مبحث قیمت سخت افزار وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود. و تاکید می‌کند که: مهمترین نکته انتخاب فروشنده ای حقیقی است که قابل اطمینان باشد.

برای الکس،شنژن در واقع قدرت انتخاب از میان فروشندگان بلقوه را آسان کرده است.

فروشندگان قطعات استخراج، پرتعداد در شنژن

ساوت چینا مورنینگ پست در ادامه به شرح سگ پلازا “SEG Plaza” در منطقه هواکیانگبی که از دهه 80 میلادی منطقه ای آزاد بوده می‌پردازد. در این گزارش آمده است که در طبقات 4 تا 6 ام این برج در مکان هایی که عموما فروشندگان قطعات کامپیوتر قرار داشتند، فروشندگان سخت افزارهای استخراج پراکنده شده اند و  حتی یکی از این فروشگاه ها در زیر تبلیغات مربوط ترجمه روسی آن را اضافه کرده است.در کنار روس ها، هندی ها و اروپایی ها نیز بخش بزرگی از تقاضای خارجی بازار این سخت افزارها را شامل می‌شوند.

آیا چین سلطه خود بر بازار تولید و عرضه سخت افزارهای استخراج رمزارزها را حفظ خواهد کرد؟ نظرتان با ما به اشتراک بگذارید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
بیت‌کوین.کام
دکمه بازگشت به بالا