اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جیم راجرز: موفقیت بیت کوین منجر به از بین رفتن صنعت رمزارزها خواهد شد!

این تحلیلگر و سرمایه‌گذار شناخته شده معتقد است که پس از موفقیت بیت کوین و سایر رمزارزها، دولت‌های سراسر جهان در صدد نابودی آن‌ها بر خواهند آمد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای جیم راجرز(Jim Rodgers) بنیانگذار صندوق مدیریت سرمایه‌ی کوانتوم فاند(Jim Rodgers) اخیراً اعلام نموده که «متاسفانه موفقیت بیت کوین و سایر رمزارزها باعث ایجاد هراس در دل دولت‌ها خواهد شد، زیرا آن‌ها فکر می‌کنند که رمزارزها به دنبال جایگزینی ارزهای فیات هستند. وی در بخشی از پیش‌بینی‌های خود توضیح داد که اگر رمزارز بیت کوین بتواند به جریان اصلی وارد شده و توسط عموم مردم پذیرفته شود، دولت‌های سراسر جهان هیچ گزینه‌ای به جز از بین بردن صنعت رمزارزها و بازگرداندن کنترل مورد نیاز بر روی اقتصاد نخواهند داشت، زیرا دولت‌های از مزیت پشتوانه‌ی سلاح برخوردارند.

بیت کوین در مقابل فیات

از نظر فنی، ارزهای فیات هیچ پشتوانه‌ای جز اعتماد به خزانه‌داری یک کشور ندارند. این پول‌های بدون پشتوانه که مطابق با میل و اراده‌ی سیاست‌های پنهانی ممکن است بی‌رویه چاپ شوند، مدت‌هاست که کنترل اقتصاد جهان را در دستان افراد خاص قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، ظهور راه‌حل‌های جایگزینی همچون بیت کوین و رمزارزهای پیگیرگریز همچون مونرو(XMR) به معنی چالش‌های جدید برای ارزهای فیات، حتی اگر رمزارزها دیجیتال بوده و براساس یک دفترکل شفاف فعالیت کنند. ماهیت شفاف و حریم خصوصی  ارائه شده توسط رمزارزها می‌تواند همانند یک لایه‌ی محافظتی عمل کند زیرا هویت شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران آشکار نیست.

بیت کوین jm rogers جیم راجرز

این درحالیست که به گفته‌ی آقای جیم راجرز(Jim Rogers) در مصاحبه‌ای که اخیراً با یک خبرگزاری ژاپنی داشته، اعلام نموده که:

اگر رمزارزها به جای اینکه همانند آنچه امروز شاهد آن هستیم از یک ارز قمار گونه فراتر رفته و بتوانند همانند پول واقعی پذیرفته شده و به موفقیت برسند، دولت‌های صنعت رمزارزها را غیرقانونی اعلام کرده و به دنبال از بین بردن آن خواهند بود. دولت می‌خواهد که از همه‌چیز اطلاع داشته باشد؛ پول الکترونیکی قابل کنترل و ارزهای مجازی فراتر از نفوذ دولت برای آن‌ها قابل تحمل نبوده و در به دنبال حذف آن خواهند بود. Jim Rogers

برخورد جالب

با تمام این تفاسیر، افزایش سطح نظارت و رشد شرکت‌های ردیابی همچون چینالیسیس(Chainalysis) بدان معناست که اینگونه شرکت‌ها از نظر دولت‌های سراسر جهان که به دنبال افزایش سطح کنترل خود هستند، بسیار جذاب می‌باشند. با عقد قرارداد‌های رسمی با نهاد‌های دولتی، این بنگاه‌ها به مرور زمان مهارت‌های نظارت و مانیتورینگ خود را اصلاح خواهند کرد؛ به عنوان مثال چندی قبل مشخص شد که حتی بخش قابل توجهی از تراکنش‌های شبکه‌های پیگیرگریز قابلیت ردیابی و پیگیری دارند.

این موضوع یک تضاد قابل توجه است، اما تا زمانی که چنین مواردی به واقعیت تبدیل شده و نمونه‌های واقعی آن را ببینیم، بیت کوین همچنان به عنوان یک دارایی گمانه‌زنی و قمار گونه توسط دولت‌ها شناخته می‌شود. طبق اعلام کمیسیون مبادلات آتی کالا ایالات متحده، رمزارز بیت کوین یک پول رایج قانونی نیست، بلکه نوعی کالاس به شما می‌آید که شامل مالیات نیز می‌شود. کشور چین که مدت‌هاست به دنبال عرضه‌ی عمومی یوان دیجیتال می‌باشد، هرگونه فرایند مبادله‌ی رمزارز را ممنوع اعلام کرده است.

به طور کلی، قیمت و ارزش رمزارزها براساس نیروها و فشارهای بازار در نوسان است. به همین ترتیب برخلاف ارزهای فیات که با ثبات هستند، بی‌ثباتی و نوسان بیت کوین در کنار عواملی همچون عدم وجود بازار توسعه یافته می‌توانند نقش بازدارندگی ایفا کرده و از پذیرش عمومی صنعت رمزارزها توسط جریان اصلی جلوگیری کنند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های جیم راجرز و احتمال حذف صنعت رمزارزها توسط دولت‌ها چیست؟ آیا موفقیت بیت کوین و سایر رمزارزها موجود یک تهدید علیه قدرت و سطح کنترل دولت بر اقتصاد به شما آمده و این یک جنگ اقتصادی بین مردم و دولت‌هاست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا