اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

آیا قیمت بیت کوین از یک چرخه‌ی قیمتی چهار ساله پیروی می‌کند؟

یکی از تحلیلگران به منظور بررسی ادعای تغییرات قیمت بیت کوین در تناوب زمانی چهار ساله نمودار قیمت این رمزارز را تحلیل کرده و به نتایج جالبی دست یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از تحلیلگران بیت کوین و رمزارزها با نام بنجامین کوِن(Benjamin Cowen)؛ اخیرا یک فایل ویدئویی در رابطه با تئوری تناوب قیمت بیت کوین منتشر کرده است. وی پس از بررسی قیمت بیت کوین در تناوب زمانی چهار ساله نتیجه‌گیری کرده است که الگوی مشخصی برای ایجاد بازار صعودی در این بازه‌ی زمانی قابل تشخیص نیست.

قیمت بیت کوین از چرخه‌ی چهار ساله پیروی نمی‌کند

بیت کوین در طی دو دوره‌ی زمانی و پس از اجرای هالوینگ در سال 2012 و 2016  بازارهای صعودی قدرتمندی را تجربه کرده است. طرفداران رمزارزها استدلال می‌کنند که پس از اجرای هالوینگ بیت کوین در سال جاری(احتمالا ماه می) قیمت این رمزارز مشابه گذشته و در یک چرخه‌ی چهار ساله بازار صعودی قدرتمندی را تجربه خواهد کرد.

تغییرات قیمت بیت کوین

بنجامین کون پس از بررسی نمودار قیمت بیت کوین اظهار داشت که نمودار قیمت بیت کوین به سادگی از تناوب زمانی چهار ساله پیروی نمی‌کند. با این وجود نقاط بیشینه و کمینه‌ی قیمت در طول چند دوره‌ی زمانی طولانی قابل مشاهده است، این دوره‌های زمانی همزمان با افزایش ارزش بازار بیت کوین طولانی‌تر می‌شوند.

کون معتقد است که بیت کوین تا سال 2022 در دوره‌ی «زمانی انباشتگی(مرحله‌ای که در آن به آرامی سرمایه‌گذاران به بازار بیت کوین وارد می‌شوند)» قرار خواهد گرفت و پس از این دوره‌ی زمانی قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت. وی به‌طور کلی معتقد است که بازار بیت کوین و رمزارزها در آینده شرایط صعودی را تجربه خواهد کرد. وی در گذشته اظهار داشته است که امکان افزایش ارزش کل بازار رمزارزها به سطح بیش از 11 تریلیون دلار و دست‌یابی بیت کوین به بیشینه‌ی 100 هزار دلاری در طول چند سال آینده وجود دارد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین با در نظر گرفتن تاثیر بحران اقتصادی

برای پیش بینی قیمت بیت کوین باید تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر بازار‌های مالی جهان را در نظر گرفت. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که دوره‌ی زمانی نسبتا طولانی از تورم، افزایش بیکاری و کاهش رشد اقتصادی کشور‌ها را در آینده شاهد خواهیم بود. اگرچه ادعا می‌شود خالق بیت کوین این رمزارز را پس از تجربه‌ی بحران اقتصادی در سال 2008 و برای مقابله با این شرایط طراحی کرده است، صنعت رمزارزها تاکنون شرایط بحران اقتصادی را تجربه نکرده است و عملکرد این نوآوری در چنین شرایطی نامشخص است.

در حالی که بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان به منظور ایجاد محرک اقتصادی پول‌های بیشتری را به بازار تزریق می‌کنند، رواج استفاده از بیت کوین به عنوان یک ابزار برای حفاظت از ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاران در برابر تورم کاملا امکان پذیر است. با این وجود در کشور‌های دارای ضعف اقتصادی ممکن است علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به فعالیت در حوزه‌ی پُر ریسک رمزارزها کاهش یابد. در حقیقت، حوزه‌ی رمزارزها شرایط جدیدی را تجربه می‌کند و داده‌های اندکی برای پیش‌بینی رفتار رمزارزها در این شرایط در دسترس تحلیلگران قرار دارد.

بنابراین، در هنگام ارزیابی پتانسیل رشد بیت کوین باید شرایط کنونی اقتصادی را در نظر گرفت. با گذشت زمان، کاربرد‌های گسترده‌تری از تکنولوژی بلاکچین در حوزه‌هایی همانند لجستیک و اینترنت اشیاء آشکار می‌گردد. تحولات این حوزه در آینده به‌طور چشمگیری دیدگاه مردم نسبت به این نو‌آوری را تغییر خواهد داد.

نظر شما نسبت به تحلیل ارائه شده از سوی بنجامین کوِن و دیدگاه وی نسبت به قیمت بیت کوین چیست؟ تغییرات قیمت بیت کوین پس از اجرای هالوینگ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا آشفتگی اقتصادی ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا موجب گسترش استقبال جوامع از بیت کوین و دیگر رمزارزها خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا