اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

شاخص باند بولینگر به آرامش قبل از طوفان در بازار بیت کوین اشاره دارد

تحلیلگران بر اساس شاخص باند بولینگر بیت کوین که سطح تغییرات قیمت یک دارایی را نشان می‌دهد، افزایش سطح نوسانات بیت کوین و خروج از محدوده‌ی کنونی را در آینده انتظار می‌کشند

نکات برگزیده مطلب
  • قیمت بیت کوین پس از تجربه‌ی سقوط قیمت در دسامبر ۲۰۲۰ و طی روند بازیابی پس از آن، هم‌اکنون برای مدت نسبتا طولانی در محدوده‌ی ۱۰-۱۱ هزار دلار قرار گرفته است. با این وجود، شاخص باند بولینگر(The Bollinger Band) امکان افزایش نوسان قیمت بیت کوین به‌طور مشابه با ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد.

کاهش نوسانات قیمت بیت کوین بر اساس شاخص باند بولینگر

باند بولینگر(Bollinger Band) یکی از پرکاربردترین شاخص‌های فنی است که روند نوسانات یک دارایی را ارزیابی می‌کند. پهنای باند بولینگر بیت کوین برای نخستین مرتبه از سال 2016 تاکنون به سطح کمتر از 0.95 رسیده است. این پدیده ممکن است نشان دهد که بزودی شاهد افزایش سطح نوسانات قیمت بیت کوین خواهیم بود.

قیمت بیت کوین از سال 2019 تا 2020 در سطح نسبتاً ثابت قرار گرفته است. در صورتی که کاهش شدید قیمت بیت کوین به همراه دیگر بازارهای مالی در ماه مارس را نادیده بگیریم، تغییرات بیت کوین غالباً در محدوده‌ی 6 تا 12 هزار دلار قرار می‌گیرد.

باند بولینگر بیت کوین
باند بولینگر نمودار قیمت ماهیانه‌ی بیت کوین

شاخص باند بولینگر نشان می‌دهد در صورتی‌که الگو‌ی تغییرات قیمت به‌طور مشابه با سال 2016 تکرار گردد، سطح نوسانات قیمت بیت کوین در ماه‌های آینده به تدریج افزایش خواهد یافت.

احتمال تجربه‌ی بازار صعودی پس از اجرای سومین هالوینگ بیت کوین

باند بولینگر از متوسط تغییرات قیمت یک دارایی برای تعیین محدوده‌ی نوسانات استفاده می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که سطح تغییرات قیمت در بازار بیت کوین افزایش یابد، پنهای باند بولینگر کاهش می‌یابد.

کاهش پنهای باند شاخص بولینگر به احتمال افزایش سطح تغییرات قیمت در آینده اشاره دارد. اگر قیمت بیت کوین در محدوده‌ی باریک بولینگر کاهش و یا افزایش یابد(خروج از محدوده در جهت مثبت و یا منفی)، احتمال استمرار تغییرات در همان جهت افزایش می‌یابد.

به عنوان مثال، در صورتی که بیت کوین در محدوده‌ی 9,000 تا 12,000 دلار نوسان کند، در این نواحی حمایت و مقاومت شکل می‌گیرد و با توجه به گستردگی این محدوده خروج این دارایی از محدوده‌ی اشاره شده به چالش بزرگی تبدیل می‌گردد. یعنی دامنه‌ی تغییرات قیمت بیت کوین گسترده شده است و شکست این نواحی مستلزم افزایش سطح تقاضا و یا فشار فروش است.

در مقابل، اگر تغییرات قیمت بیت کوین در محدوده‌ی 10,000 تا 11,000 دلار قرار بگیرد احتمال شکست این محدوده(به دلیل کاهش محدوده‌ی تغییرات) به سمت پایین و یا بالا افزایش می‌یابد.

نانیا بیزنیز(Nunya Bizniz)؛ یکی از فعالان بازار بیت کوین باند بولینگر معتقد است که باند بولینگر برای نمودار قیمت ماهیانه‌ی بیت کوین هیچگاه به این اندازه باریک نبوده است.

نمودار ماهیانه‌ی قیمت بیت کوین از سال 2013(در این زمان مراکز مبادلات شناخته شده‌ی چندانی برای مبادلات بیت کوین وجود نداشته است) تاکنون را شامل می‌گردد. با این وجود، بخش بزرگی از تغییرات قیمت بیت کوین را در بر می‌گیرد.

پنهای باندبولینگر هم‌اکنون طوری کاهش یافته است که مشابه آن در تاریخچه‌ی تغییرات قیمت بیت کوین قابل مشاهده نیست. بیزنیز با اشاره به وقوع این پدیده، احتمال افزایش تغییرات قیمت بیت کوین را در آینده پیش‌بینی کرده است.

توییت Nunya Bizniz
تغییرات قیمت بیت کوین در بازه‌ی زمانی ماهیانه: باند بولینگر هرگز به این اندازه باریک نشده است. آیا نوسانات شدید در راه هستند؟

سرمایه‌گذاران افزایش سطح نوسانات را انتظار می‌کشند

قیمت بیت کوین برای مدت زمان نسبتاً طولانی در محدوده‌ی 10,500 تا 11,000 دلار قرار گرفته است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران شکل گیری روند گسترده‌ای را انتظار می‌کشند.

نوسانات قیمت بیت کوین در دوره‌ی 30 روزه
نوسانات قیمت بیت کوین در دوره‌ی 30 روزه

رائول پال(Raoul Pal)؛ مدیرعامل گروه گلوبال ماکرو اینوستور اند ریل ویژن(Global Macro Investor and Real Vision Group) معتقد است که تغییرات گسترده‌تری را بزودی شاهد خواهیم بود:

نوسانات 30 روزه‌ی قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافته است. در گذشته سطح نوسانات 7 مرتبه به سطح 20 درصد رسیده است و سپس سطح نوسانات به شدت افزایش یافته است. برای مثال، در نوامبر 2018 قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافته است. در هر صورت در آینده تغییرات گسترده‌تری را شاهد خواهیم بود. Raoul Pal

بر اساس گزارش کوینیت، شاخص باند بولینگر در گذشته به‌طور موفق افزایش قیمت بیت کوین به سطح 9 هزار دلار در دسامبر 2019 را نشان داده است. با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله آغاز روند صعودی گسترده برای بیت کوین دور از انتظار نیست.

به‌نظر شما در صورت خروج بیت کوین از محدوده‌ی کنونی خود چه روندی را آغاز خواهد کرد؟ آیا بر اساس شاخص باند بولینگر ثبات قیمت بیت کوین در محدوده‌ی 10 هزار دلار به پایان خواهد رسید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا